Honda P-NUT και Volkswagen Up

Στο AUTO 24 τα Honda P-NUT και VW Up Lite που δείχνουν το μέλλον της αυτοκίνησης (pics)
- 29 Δεκεμβρίου 2009 03:08
Honda P-NUT (Personal-Neo Urban Transport)
Φέρει την ονομασία P-NUT (Personal-Neo Urban Transport) , και πρόκειται για το κόνσεπτ της Honda που παρουσιάσθηκε στις αρχές του Δεκέμβρη στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες. Με το P-NUT η Honda δείχνει τις ανησυχίες της για το μέλλον των αυτοκινήτων πόλης. Είναι τριθέσιο, υβριδικό, με κόμπακτ διαστάσεις που διαθέτει κινητήρα πίσω και κίνηση στους πίσω τροχούς.
Το μήκος του αυτοκινήτου φθάνει μόλις τα 3,4 μέτρα και οι τρεις θέσεις είναι σε διάταξη μια εμπρός, αυτή του οδηγού και δύο πίσω. Η γιαπωνέζικη φίρμα δεν προέβη σε εκτενείς ανακοινώσεις για ό,τι αφορά τον κινητήρα και τα λοιπά μηχανικά μέρη του μοντέλου. Αρκέσθηκε μόνο να πει πως θα μπορεί να δεχθεί βενζινοκινητήρα ή πετρελαιοκινητήρα, βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα, ή μόνο ηλεκτροκινητήρα.
Όπως και να έχει το ζήτημα, πρόκειται για μια άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση που δείχνει πως ο κόσμος της αυτοκίνησης που γνωρίζουμε αλλάζει με γοργούς ρυθμούς και τα επόμενα χρόνια πολλά από τα πράγματα που σήμερα θεωρούμε δεδομένα θα αποτελούν μακρινό παρελθόν.
Volkswagen Up Lite Concept
Έχει αυτονομία 800 χλμ. περίπου και η μέση κατανάλωσή του είναι μόλις 2,44 λίτρα καυσίμου στα 100 χλμ. !
Ο λόγος για το Volkswagen Up! Lite Concept που παρουσίασε η γερμανική φίρμα στην πρόσφατη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες.
Το πρωτότυπο όχημα διαθέτει έναν δικύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 800 κ.ε. ο οποίος αποδίδει 51 ίππους στις 4.000 σαλ. ενώ η μεγίστη ροπή είναι στα 12,2 κιλά από τις 1800 σαλ. έως και τις 2.250 σαλ. Όσον αφορά τους εκπεμπόμενους ρύπους, το διοξείδιο του άνθρακα που «βγαίνει» στην ατμόσφαιρα είναι μόλις 65 γραμ./ χιλιόμετρο.
Το συμβατικό αυτό μηχανικό σύνολο υποστηρίζεται και από έναν ηλεκτροκινητήρα με μπαταρίες ιόντων λιθίου, ο οποίος αποδίδει 10 ΚW (περίπου 14 ίππους). Η συνδυασμένη ισχύς των 65 ίππων από τους δύο κινητήρες επιτρέπει στο αυτοκίνητο να αναπτύσσει ανώτατη ταχύτητα 160 χλμ/ώρα και να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ/ώρα σε 12,5 δευτερόλεπτα.
Το «Up! Lite Concept» εφοδιάζεται με σύστημα Start & Stop, ενώ ως κιβώτιο ταχυτήτων χρησιμοποιεί το γνωστό μας DSG των επτά σχέσεων.
Η VW έχει χρησιμοποιήσει εξαιρετικά ελαφρά υλικά (αλουμίνιο, χάλυβα και ίνες άνθρακα) για την κατασκευή του σε μια προσπάθεια να κρατήσει σε χαμηλά επίπεδα το βάρος (δεν ξεπερνά τα 700 κιλά). Έτσι, η οροφή είναι κατασκευασμένη από ίνες άνθρακα βάρους 3,3 κιλών.