Το SlotMusic είναι το νέο CD

Όπως κάποτε το βινύλιο έδωσε τη θέση του στο CD, το slotMusic ετοιμάζεται για να αναλάβει τα ηνία της αναπαραγωγής μουσικής.
- 24 Σεπτεμβρίου 2008 08:00
Όπως κάποτε το βινύλιο έδωσε τη θέση του στο CD, το slotMusic ετοιμάζεται για να αναλάβει τα ηνία της αναπαραγωγής μουσικής.Σε μια έσχατη προσπάθεια να αυξηθούν οι μουσικές πωλήσεις φυσικών μέσων, η SanDisk Corp. και τέσσερις μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες σκοπεύουν να ανακοινώσουν το νέο CD. Το SlotMusic, όπως είναι το όνομα του, θα είναι διαθέσιμο στην αμερικάνικη αγορά από τα μέσα Οκτωβρίου σε μεγάλα πολυκαταστήματα. Κάθε αντίγραφο θα περιέχει όλο το καλλιτεχνικό υλικό σε μια κάρτα μνήμης που θα μπορεί να αναπαράγεται σε κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρονικούς υπολογιστές, συσκευές mp3 κ.α. απευθείας μετά την εισαγωγή του.
Ο Usher θα είναι ένας από τους πολλούς διακεκριμένους καλλιτέχνες που θα κάνουν το πέρασμα στο νέο CD. Και δεν θα είναι ο μόνος. Άλλοι καλλιτέχνες που θα τολμήσουν είναι η Rihanna, ο Ne-Yo, οι Weezer, ο Akon και, σε μια προσπάθεια να πειστούν οι φανατικοί του βινυλίου, στρατολογήθηκε και ο Έλβις Πρίσλεϊ. Η πρώτη προσπάθεια θα αφορά σε συνολικά 29 άλμπουμ από τις τέσσερις μεγάλες εταιρείας της δισκογραφίας: EMI, Warner Music, Universal και Sony BMG.
Ουσιαστικά δεν υπάρχει καμία διαφορά σε ότι αφορά της τεχνολογία της ψηφιακής μουσικής. Το ηχητικό υλικό θα είναι στο καταξιωμένο πλέον mp3 φορμάτ, γραμμένο στις ήδη υπάρχουσες κάρτες μνήmης micro SD του 1 GB χωρητικότητα. Από εκεί και πέρα θα συνδέεται με την πλειονότητα των συσκευών μέσω των γνωστών προσαρμογέων που μετατρέπουν το micro SD σε mini SD ή σε SD. Αν η συσκευή του χρήστη δεν υποστηρίζει κανένα από τα παραπάνω μεγέθη τότε με έναν άλλο USB adapter θα συνδέεται κατευθείαν σε θύρα USB.
Αν υπάρχει μια διαφορά αυτή είναι η νέα προσέγγιση στις πωλήσεις. Τα άλμπουμ θα περιέχουν τη μουσική σε ψηφιακή μορφή και η ψηφιοποίηση θα γίνεται από τις ίδιες τις εταιρείες. Τα άλμπουμ θα περιέχουν την κάρτα αντί του παραδοσιακού οπτικού δίσκου και θα κοστίζουν περίπου 15 δολάρια. Διαφορά θα υπάρχει επίσης και στη διανομή αφού εκτός από τα παραδοσιακά δισκοπωλεία, τα άλμπουμ θα είναι πλέον διαθέσιμα και στα καταστήματα πώλησης ηλεκτρονικών.
Κάτι που ξενίζει αλλά υποδηλώνει μια σημαντική αλλαγή στην προσέγγιση της μουσικής βιομηχανίας σχετικά με τη ψηφιακή μουσική είναι ότι δεν θα υπάρχουν ηλεκτρονικές προστασίες για την αναπαραγωγή του μέσου και πιο συγκεκριμένα Digital Rights Management. Το τελευταίο ήταν η απάντηση των δισκογραφικών στη διακίνηση μουσικών αρχείων μέσω του ιντερνέτ. Ωστόσο, δεν έχει διευκρινιστεί αν θα υπάρχουν ηλεκτρονικά εμπόδια στο ανέβασμα αρχείων από την κάρτα στις ηλεκτρονικές συσκευές ή το κατέβασμα από τις συσκευές σε άλλες κάρτες.
Οι δισκογραφικές εταιρείες προσπαθούν χρόνια να πείσουν το καταναλωτικό κοινό να μετακινηθεί σε άλλα φυσικά μέσα εκτός από το CD αλλά χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία όπως στην περίπτωση του DVD-Audio. Επίσης, η επιτυχία του iTunes Store της Apple μπορεί να έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο το κοινό ακούει μουσική αλλά έχει μειώσει το περιθώριο κέρδους στα μουσικά προϊόντα. Τα φυσικά μέσα που περιέχουν ολόκληρα άλμπουμ παραμένουν το πιο επικερδές προϊόν και αυτό φαίνεται πως είναι το κίνητρο πίσω από τη συμμαχία της SanDisk με τις δισκογραφικές.
Με όλα τα παραπάνω ως δεδομένα η νέα μάχη πιστεύεται ότι θα κριθεί στη συμβατότητα και την ευκολία που θα προσφέρει το SlotMusic στους μουσικόφιλους. «
Δεν χρειάζεται να πείσουμε τον κόσμο να αγοράσει τίποτα! Ότι χρειάζονται το έχουν αγοράσει ήδη» δηλώνει ο εκτελεστικός διευθυντής της SanDisk Corp. Νταν Σράιμπερ. Επιχείρημα που σε κάθε περίπτωση είναι δύσκολο να αντικρούσει κανείς!
Πηγή: Wall Street Journal, SanDisk