Το Top 10 των Future cars του 2010

Το AUTO 24 σάς παρουσιάζει τα future cars που κέντρισαν το δικό σας ενδιαφέρον το 2010
- 23 Δεκεμβρίου 2010 02:54
Με αντίστροφη σειρά λοιπόν, το top 10 του 2010 στην κατηγορία concept και future cars.
10. Kia POP
Το πειραματικό τριθέσιο ηλεκτρικό μοντέλο της κορεάτικης φίρμας έχει μήκος 3 μέτρων και, σύμφωνα με την εταιρία είναι μοντέλο «που φέρνει τον κομψό σχεδιασμό και τις δραματικές αλλαγές στο styling των οχημάτων πόλης». Το μεγάλο γυάλινο παρμπριζ , η επίσης γυάλινη οροφή, οι πόρτες που ανοίγουν σαν ψαλίδι είναι στοιχεία που δείχνουν πως η Kia έχει ξεφύγει από τα στενά όρια της Κορέας και του αναπτυσσόμενου κόσμου και είναι μια παγκοσμίου επιπέδου αυτοκινητοβιομηχανία.
9. Citroen Lacoste
Ξεφεύγοντας από την –ούτως ή άλλως- παράξενη συνολική εμφάνιση, το αυτοκίνητο έρχεται με ειδικά εξαρτήματα και , όπως εύστοχα παρατήρησαν ορισμένοι αυτά είναι εμπνευσμένα από τα προϊόντα της Lacoste. Για παράδειγμα, οι ζάντες αλουμινίου «φέρνουν» σε μπάλα καθώς και διάφορα άλλα κομμάτια, των οποίων ο σχεδιασμός έχει βασισθεί στα γήπεδα του τένις. Στο εσωτερικό –που θυμίζει αρκετά baggy- κυριαρχούν οι υφασμάτινες επενδύσεις που παρουσιάζουν μεγάλες ομοιότητες με τις μπλούζες πόλο που κατασκευάζει η Lacoste. Το πρωτότυπο μοντέλο αντλεί ισχύ από έναν τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης –κατά πάσα πιθανότητα όμοιο με αυτόν που κινεί το C1-.
8. Renault DeZir
Η Renault δεν έχει κάτι τόσο εντυπωσιακό στην γκάμα της. Σε έναν τέλειο κόσμο, αυτό το ηλεκτρικό διθέσιο κουπέ, θα αποτελούσε το Audi R8 της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Στην πραγματικότητα όμως, είναι ακριβώς ένα ακόμη φουτουριστικό μοντέλο. Ανθρωποκεντρικός , όμορφος σχεδιασμός, ηλεκτρικός κινητήρας τοποθετημένος στο κέντρο, εκπληκτικές επιδόσεις χαρακτηρίζουν το νέο δημιούργημα της Renault, που φέρει την ονομασία DeZir και, όπως όλα δείχνουν θα αποτελέσει την πηγή έμπνευσης για τα επόμενα μοντέλα της γαλλικής φίρμας.
7. Mercedes Benz biome
Το Biome, θα μπορούσε κάλλιστα να θεωρηθεί ένα αυτοκίνητο – σεμινάριο σε ότι αφορά την οικολογική του διάσταση. Και αυτό γιατί κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος χρησιμοποιεί την ηλιακή ενέργεια την οποία μπορεί να αποθηκεύσει με την μορφή ενός υγρού που ονομάζεται “BioNectar 4534”. Η γερμανική φίρμα για την ανάπτυξη του συστήματος κίνησης του Biome υποστηρίζει πως αντέγραψε τον τρόπο ανάπτυξης των φυτών. Το γερμανικό concept είναι κατασκευασμένο από οργανικά υλικά, με αποτέλεσμα το βάρος του να μην ξεπερνά τον μισό τόνο.
6. Peugeot EX1
Το πειραματικό Peugeot EX1 είναι ένα αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο όχημα, κάτι μεταξύ αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας. Η Peugeot έχει τοποθετήσει δύο ηλεκτροκινητήρες, ένα σε κάθε άξονα, η συνολική ισχύς των οποίων είναι 340 άλογα με την ροπή να φθάνει στα 240 Nm. Με αυτή την λογική η δύναμη μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να διαθέτει μιας μορφής τετρακίνηση. Στον εμπρός άξονα η ανάρτηση είναι διπλά ψαλίδια ενώ πίσω η διάταξη είναι ανάλογη με αυτήν που συναντάμε στις μοτοσικλέτες: Ένας βραχίονας και μονό αμορτισέρ.
5. Lotus Elise
Η νέα Elise αναμένεται να είναι έτοιμη το 2015. O κινητήρας είναι τοποθετημένος στο κέντρο και η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς. Για την μεταφορά της κίνησης φροντίζει ένα 6τάχυτο κιβώτιο. Ο κινητήρας θα είναι 2.0 λίτρων, turbo και η απόδοσή του προσδιορίζεται στα 330 άλογα. Η συγκεκριμένη ιπποδύναμη, σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου –μόλις 1095 κιλά- επιτρέπουν στην Lotus να κάνει λόγια για εξαιρετικές επιδόσεις. Συγκεκριμένα το κοντέρ θα δείχνει 100 χλμ. / ώρα από θέση στάσης μετά από μόλις 4.3 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα θα φθάνει τα 270 χλμ. / ώρα.
4. New Lancia Stratos
Συνολικά, χρειάστηκαν δύο χρόνια για την ιταλική εταιρεία σχεδιασμού και κατασκευής αμαξωμάτων , την Pininfarina , για την ολοκλήρωση της κατασκευής της καινούργιας Lancia Stratos. Η οποία παράχθηκε σε ένα και μοναδικό αντίτυπο.
Το πάτωμα και τα μηχανικά μέρη πάνω στα οποία βασίσθηκε η κατασκευή της (μιας και μοναδικής προς το παρόν) Lancia Stratos προέρχονται από την Ferrari (όπως και της προηγούμενης Stratos) και συγκεκριμένα από την F430. Ο κινητήρας είναι V8 4.3 λίτρων με ιπποδύναμη που υπολογίζεται από 490 έως 515 άλογα.
3. Lamborghini Sesto Elemento
Ένα supercar που ξεφεύγει από τις μάζες και γίνεται το όνειρο κάθε λάτρη της αυτοκίνησης. Εφοδιάζεται με τον ατμοσφαιρικό 5.2 λίτρων V10 της Gallardo LP 570-4 Superleggera απόδοσης 570 ίππων και είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από carbon CFRP. Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς. Η επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ. / ώρα έρχεται μετά από 2.5 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 300 χλμ/ώρα.
2. Audi Quattro Concept
Εδώ και αρκετό καιρό η φήμη για ένα νέο κουπέ από την Audi κυκλοφορούσε ευρύτατα. Η γερμανική φίρμα έκανε την έκπληξη με το Quattro Concept, γιορτάζοντας με αυτό τον τρόπο τα 30 χρόνια από την πρώτη εμφάνιση του Audi Quattro. Το Quattro Concept έχει βασισθεί στο πάτωμα του RS 5 και εφοδιάζεται με τον 2.5 λ. τούρμπο κινητήρα του TT RS , που στην συγκεκριμένη περίπτωση αποδίδει 408 ίππους. Με αυτή την ιπποδύναμη το αυτοκίνητο επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ. / ώρα σε 3.9 δευτερόλεπτα. Η εξωτερική εμφάνιση του Quattro Concept είναι εντυπωσιακή και ακολουθεί τις γραμμές του πρώτου Quattro.
1. Jaguar C-X75
Φτιαγμένο για να γιορτασθούν τα 75 χρόνια της φίρμας, το βρετανικό πειραματικό μοντέλο, διαθέτει τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες , έναν σε κάθε τροχό. Ο κάθε ένας από τους κινητήρες αποδίδει 195 ίππους. Η συνδυασμένη απόδοση όλων των μοτέρ είναι στους 780 ίππους με 160 κιλά ροπής. Με αυτά τα στάνταρ το αυτοκίνητο επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ. / ώρα σε μόλιες 3,4 δευτερόλεπτα ενώ το κοντέρ δείχνει 300 χλμ/ώρα σε μόλις 15.7 δευτερόλεπτα, χρόνος καλύτερος και από αυτόν της Veyron! Το C-X75 έχει αυτονομία 100 χλμ. με χρήση μόνο των ηλεκτροκινητήρων. Υπάρχουν όμως δύο μικρές τουρμπίνες στο πίσω μέρος που χρησιμοποιούν σαν καύσιμο diesel, βιοκαύσιμο, συμπιεσμένο φυσικό αέριο ή LPG. Οι τουρμπίνες παράγουν 190 ίππους στις 80.000 σ.α.λ. και αυτή η ενέργεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε για να συμπληρώσει την παραγόμενη από τους ηλεκτροκινητήρες ενέργεια είτε για να φορτίσει τις μπαταρίες ενώ το αμάξι κινείται και να του δώσει θεωρητική αυτονομία 900 χιλιομέτρων.