VW Scirocco R

Το AUTO 24 ήταν στην πίστα των Μεγάρων και παρουσιάζει το VW Scirocco R των 265 Hp (pics)
- 07 Φεβρουαρίου 2010 23:07
Την λογική που κινείται η Mercedes με την AMG, η BMW με την σειρά Μ, η Audi με την σειρά S, ακολουθεί και η VW με την παρουσίαση των εκδόσεων R. Εκδόσεις που αποτελούν τις κορυφαίες των μοντέλων της γερμανικής φίρμας.
Η αρχή έγινε με το Passat, και το Σάββατο (7 Φεβρουαρίου) στην πίστα των Μεγάρων έγινε η πρεμιέρα στην ελληνική αγορά του ολοκαίνουργιου Scirocco-R. Ενός γνήσιου σπορ μοντέλου χωρίς συμβιβασμούς.
Το πιο δυνατό Scirocco όλων των εποχών βρέθηκε ακριβώς στο στοιχείο του, το Σάββατο στο αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων. Εκεί που είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε μια σύντομη γνωριμία μαζί του. Έστω και για τρεις γύρους.
Επτά – οκτώ χιλιόμετρα
Δηλαδή. Κι όμως αυτά ήταν αρκετά για να μας δείξουν τα αγωνιστικά γονίδια που διαθέτει, αφού, μέρος της εξέλιξής του προέρχεται από το αγωνιστικό Scirocco GT.
Ταυτόχρονα όμως το νέο 4θέσιο σπορ αυτοκίνητο συνδυάζει δυναμικές επιδόσεις με οικονομία και άνεση στις καθημερινές ανάγκες. Το Scirocco R αποτελεί ένα πολύ δυνατό μοντέλο που διαθέτει κορυφαίο κινητήρα, εξελιγμένες αναρτήσεις, μοναδικό σχεδιασμό και αποκλειστικές λεπτομέρειες. Αντί του συνηθισμένου 6-κύλινδρου κινητήρα που χρησιμοποιήθηκε μέχρι τώρα στα μοντέλα R αυτής της κατηγορίας, το Scirocco R φέρει έναν εξελιγμένο 4-κύλινδρο κινητήρα TSI. Το βασικό του πλεονέκτημα είναι οι υψηλές επιδόσεις και η μεγάλη ροπή στρέψης σε συνδυασμό με μειωμένη κατανάλωση καυσίμου καθώς, κατά μέσο όρο, καταναλώνει μόνο 8,1lt/100km..
Όπως όλοι οι κινητήρες TSI , ο κινητήρας της έκδοσης R συνδυάζει επίσης την επιδόσεις του άμεσου ψεκασμού με την απόδοση του turbo κινητήρα.
Ειδικότερα, ο κινητήρας 2lt του νέου Scirocco R έχει μέγιστη απόδοση 265 PS στις 6.000 σ.α.λ. σε συνδυασμό με εντυπωσιακή ροπή 350Nm στις 2.500 σ.α.λ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο κινητήρας να ανταποκρίνεται άμεσα και να επιτυγχάνει υψηλή ροπή στρέψης, ανεξάρτητα από την ταχύτητα.
Η δύναμη αυτή είναι αισθητή και από τον ήχο του κινητήρα που μεταφέρεται από τις επιχρωμιωμένες διπλές απολήξεις της εξάτμισης, που εκτείνονται στο δεξί και στο αριστερό άκρο του πίσω προφυλακτήρα.
Το ελαφρύ, με βάρος μόλις 1,344 kgr, Scirocco R χρειάζεται μόλις 5,5 δευτερόλεπτα για να κινηθεί από τα 80 στα 120 km/h με την πέμπτη ταχύτητα.
Τα σπορ γονίδια στο DNA του Scirocco R φαίνονται και στις επιδόσεις του, αφού μπορεί να πιάσει 0-100km/h σε 6,0’’ διασχίζοντας τα 1000μ σε 25,6’’. Τελική ταχύτητα: 250 km/h (στις 6.320 σ.α.λ.) ηλεκτρονικά περιορισμένη.
Φυσικά, εννοείται ότι το Scirocco R διατίθεται και με το κιβώτιο άμεσης αλλαγής ταχυτήτων DSG. Αυτοί που θα προτιμήσουν το καινοτόμο 6-τάχυτο κιβώτιο DSG θα νιώσουν την ακόμη πιο γρήγορη ανταπόκριση του Scirocco R καθώς για τα 100 km/h χρειάζεται 5,8’’
Σχεδιασμός R – Σπορ Εμφάνιση
Εμπρόσθιος πρόβολος με φώτα ημέρας LED: Ο σχεδιασμός του εμπρόσθιου προβόλου έχει γίνει έτσι ώστε να είναι πιο λειτουργικός (με βάση την αρχή «Ο σχεδιασμός ακολουθεί τη λειτουργικότητα»). Περιλ
μβάνει τρεις μεγάλους αεραγωγούς στον προφυλακτήρα που έχουν προσαρμοστεί ειδικά για το Scirocco R, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η καλύτερη ψύξη του κινητήρα και των φρένων.
Ενσωματωμένα δεξιά και αριστερά από τους αεραγωγούς είναι τα νέου σχεδιασμού φώτα ημέρας LED που ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό.
Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται προβολείς Bi-Xenon με ενσωματωμένα φώτα αλλαγής πορείας, εξασφαλίζοντας τις καλύτερες συνθήκες ορατότητας στο οδόστρωμα.
Οπίσθιος πρόβολος με διπλές απολήξεις εξάτμισης: Σε σύγκριση με το κανονικό Scirocco, η εικόνα του πίσω μέρους αυτού του αυτοκινήτου διακρίνεται για τη σημαντικά πιο μεγάλη αεροτομή οροφής και το λαμπερό, μαύρο διαχύτη στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα.
Και τα δύο αυτά στοιχεία – ο διαχύτης και η αεροτομή οροφής μειώνουν την αεροδυναμική άντωση στον πίσω άξονα, βελτιώνοντας το κράτημα. Οι οβάλ επιχρωμιωμένες διπλές απολήξεις της εξάτμισης δένουν αρμονικά με το συνολικό σχεδιασμό.
Εσωτερικό R – Σπορ Περιβάλλον
Το εσωτερικό του νέου Scirocco R διακρίνεται για την υψηλή ποιότητά του. Όπως σε όλα τα μοντέλα της σειράς R, περιλαμβάνονται ειδικά στοιχεία σχεδιασμού, σπορ καθίσματα (προαιρετικά δερμάτινα) και διάφορα άλλα εντυπωσιακά στοιχεία. Και όλα ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό. Τα στοιχεία που διαφοροποιούν το Scirocco R από τις άλλες εκδόσεις του Scirocco με απόδοση έως 210 PS:
Υφασμάτινες σπορ επενδύσεις καθισμάτων σε σχέδιο “Kyalami” (το όνομα προέρχεται από την πίστα αγώνων της F1 στη Νότιο Αφρική), με λογότυπο R στα εμπρός προσκέφαλα σε απόχρωση “Γκρι Art”. H εσωτερική επιφάνεια των πλευρικών στηριγμάτων του καθίσματος είναι από μικροΐνες σε απόχρωση Γκρι Crystal.
Αποκλειστικά διακοσμητικά στοιχεία από αλουμίνιο στο ταμπλό οργάνων, με λογότυπο R. Διακοσμητικές επιφάνειες σε μαύρη, λαμπερή απόχρωση στην κεντρική κονσόλα, τις επενδύσεις των θυρών, τους μοχλούς ταχυτήτων, τους αεραγωγούς και τις ακτίνες του τιμονιού.
Η λαβή του μοχλού ταχυτήτων και του χειρόφρενου είναι επενδυμένες με δέρμα και ραφές σε απόχρωση “Γκρι Art”. Τα πατάκια έχουν επίσης ραφές σε απόχρωση “Γκρι Art”.
Κατώφλι εισόδου από αλουμίνιο με ενσωματωμένο λογότυπο R.
Λευκός φωτισμός οργάνων και μπλε δείκτες, καθώς και ταχύμετρο μέχρι τα 300 km/h.
Flat bottomed, δερμάτινο, πολυλειτουργικό τιμόνι σε σχεδιασμό R (τριών ακτίνων,
διάτρητες επενδύσεις στο πάνω και το κάτω μέρος, σημεία αφής δεξιά και αριστερά) με ραφές σε απόχρωση “Γκρι Art”, λογότυπο R στην κάτω ακτίνα του τιμονιού και διακόπτες χειρισμού στις κεντρικές ακτίνες. Σε συνδυασμό με τον κιβώτιο DSG6 το Scirocco R διαθέτει επίσης χειριστήρια για την αλλαγή ταχυτήτων (+/-).
R-Extra – Σπορ Εξοπλισμός
Κάθε Scirocco διακρίνεται για τον πλούσιο σπορ εξοπλισμό του. Στο βασικό εξοπλισμό, πέραν του εσωτερικού, περιλαμβάνονται ενδεικτικά:
6 αερόσακοι
ESP με steering recommendation και sport mode
Φώτα ημέρας LED
Προβολείς Bi-xenon με στατικά φώτα στροφών, σύστημα ενεργού φωτισμού στροφών, σύστημα πλύσης προβολέων με ένδειξη στάθμης του νερού πλύσης.
Αυτόματο σύστημα κλιματισμού “Climatronic” με δυνατότητα ξεχωριστής ρύθμισης για τον οδηγό και το συνοδηγό, καθώς και αυτόματο σύστημα ανανέωσης του αέρα.
Ηχοσύστημα “RCD 510” (4 x 20 Watt) με 8 ηχεία, έγχρωμη οθόνη αφής 6,5”, CD player με δυνατότητα αναπαραγωγής MP3, ενσωματωμένο CD-changer 6 δίσκων, θύρα SD-card και υποδοχή AUX-IN.
Πακέτο Φωτισμού και Ορατότητας με δύο φώτα στο χώρο των ποδιών εμπρός, αυτόματη λειτουργία φώτων πορείας (περιλαμβάνεται η λειτουργία “Coming home” και “Leaving home”), αυτόματο αντιθαμβωτικό εσωτερικό καθρέφτη και αισθητήρα βροχής.
Ένδειξη ελέγχου πίεσης ελαστικών.
Ζάντες αλουμινίου 18” με ελαστικά 235/40 R18 (προαιρετικά 235/35 R19)
Οι ενδεικτικές λιανικές τιμές διαμορφώνονται ως εξής:
2.0 TSI R: 33.670 €
2.0 TSI DSG R 35.670 €
Στην εκδήλωση του Σαββάτου στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων παραβρέθηκε ο 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι, Φινλανδός Γιούχα Κάνκουνεν.. Μάλιστα την Κυριακή, αρκετοί τυχεροί φίλοι του αυτοκινήτου είχαν την ευκαιρία να βρεθούν στο δεξί μπάκετ του Scirocco και να μυηθούν στα μυστικά της γρήγορης οδήγησης από τον Κάνκουνεν.
Ακόμη στην Ελλάδα βρέθηκε και ο οδηγός της εργοστασιακής αγωνιστικής ομάδας της VW , ο Ντέππινγκ, ο οποίος οδήγησε το εργοστασιακό SciroccoR GT