Nissan Ν.Ι. Θεοχαράκης: Επενδύουμε στο digital marketing

“Χρησιμοποιούμε διάφορα εργαλεία του digital marketing ανάλογα με τις ανάγκες μας, έχοντας πάντοτε στο νου μας τη λογική μιας “ολιστικής” προβολής και απήχησης με ποιότητα, συνέχεια και συνέπεια” αναφέρει ο Μάριος Μπαρκής, εμπορικός διευθυντής της εισαγωγικής εταιρείας.
- 06 Οκτωβρίου 2017 20:04
Συνέντευξη στον Δημήτρη Μπαλή
Οι εξελίξεις στον χώρο της εμπορίας αυτοκινήτου, διαμορφώνονται τόσο γρήγορα, όσο εξελίσσεται και η τεχνολογία. Οι τρόποι προβολής των εταιρειών, πλέον, ποικίλουν, όπως βέβαια και οι ανάγκες των καταναλωτών, που διαφέρουν μεταξύ τους. Κατά συνέπεια, οι σύγχρονοι τρόποι προσέγγισης υποψήφιων αγοραστών, έρχονται να συμπληρώσουν ή και να υποκαταστήσουν μερικές φορές τους παραδοσιακούς τρόπους.
Στη NISSAN Ν.Ι. Θεοχαράκης, είναι αλήθεια ότι επενδύουν πολύ στις νέες, ψηφιακές τεχνολογίες και το λεγόμενο digital marketing αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της επικοινωνιακής τους στρατηγική.
Ρωτήσαμε τον Μάριο Μπαρκή, εμπορικό διευθυντή της εταιρείας, με αφορμή την επικείμενη ομιλία του στο νέο συνέδριο της σειράς Game Changer, με θέμα το Digital Marketing, που θα πραγματοποιηθεί στην επιβλητική Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, στις 10 Οκτωβρίου.
Κύριε Μπαρκή, σε μια ψηφιακή εποχή, όπως η τωρινή, πόσο άλλαξε το digital marketing το χώρο του αυτοκινήτου;
Πάρα πολύ. Οι υποψήφιοι αγοραστές δεν χρειάζεται να επισκεφθούν εξ αρχής μια έκθεση αυτοκινήτου, καθώς όλες οι πληροφορίες για το μοντέλο που τους ενδιαφέρει βρίσκονται στο διαδίκτυο, σε ένα απέραντο βάθος και εύρος. Αυτό έχει ως συνέπεια να είναι αρκετά εξοικειωμένοι και “διαβασμένοι” πριν καν επισκεφθούν την έκθεση. Ξέρουν τι θέλουν. Σε αυτό βοηθούν διάφορες ψηφιακές εφαρμογές που καλούν τον υποψήφιο αγοραστή να “χτίσει” το ιδανικό αυτοκίνητο, με τα κριτήρια που ο ίδιος επιθυμεί. Πολλές εταιρείες αυτοκινήτου έχουν εντάξει στις επίσημες ιστοσελίδες τους αυτή τη διαδικασία, όπως και εμείς στη Nissan, με το car builder.
Είναι επομένως αντιληπτό, πως τα σύγχρονα κανάλια επικοινωνίας και οι νέες τεχνολογίες έχουν καταστήσει το digital marketing και την online επικοινωνία αναπόσπαστο κομμάτι της συνολικής επικοινωνιακής στρατηγικής και στον χώρο του αυτοκινήτου, καθώς έτσι δημιουργούνται ευκαιρίες προβολής στο ενδιαφερόμενο κοινό με μετρήσιμα αποτελέσματα και υψηλή μόχλευση.
Στη Nissan πώς έχετε ενσωματώσει το digital marketing στην στρατηγική σας;
Για εμάς αποτελεί βασική προτεραιότητα στην στρατηγική προβολής και επικοινωνίας μας, κερδίζοντας χρόνο με τον χρόνο ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό στο συνολικό μας πλάνο. Χρησιμοποιούμε διάφορα εργαλεία του digital marketing ανάλογα με τις ανάγκες μας, έχοντας πάντοτε στο νου μας τη λογική μιας “ολιστικής” προβολής και απήχησης με ποιότητα, συνέχεια και συνέπεια. Διαρκώς αναζητούμε νέους τρόπους επικοινωνίας που είναι πιο πλούσιοι και ενδιαφέροντες για το κοινό μας. Οι μορφές της συγκεκριμένης επικοινωνίας ποικίλουν και αφορούν στα social media, digital banners και advertorials, web overs, campaigns, newsletters, διαγωνισμούς, αλλά και παραγωγή native περιεχομένου σε στοχευμένα blogs και sites.
Η στόχευση παραμένει για μια εταιρεία η ίδια: ο πελάτης. Πόσο διαφορετική είναι η προσέγγιση με ψηφιακό τρόπο και πόσο με άλλα μέσα;
Είναι γεγονός πως οι καταναλωτές έχουν ανάγκη από εταιρείες που μπορούν να τις εμπιστευτούν, που τις γνωρίζουν και που μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί τους και να λάβουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ανάγκες και τις προσδοκίες τους. Εδώ είναι το σημείο που το ψηφιακό μάρκετινγκ υπερτερεί αισθητά σε σχέση με τις άλλες μορφές, καθώς οι σχέσεις με τους πελάτες μας “χτίζονται” στη βάση μια αμφίδρομης επικοινωνίας, ταυτόχρονα σε όλα τα κανάλια προβολής που έχουμε στη διάθεσή μας. Συγκεκριμένα, μέσω των εργαλείων του digital marketing, μπορούμε να επικοινωνήσουμε με τους πελάτες μας, να αντιληφθούμε καλύτερα τις ανάγκες τους, να τους προσφέρουμε περισσότερη και πιο λεπτομερή ενημέρωση, σε σχέση με τις παραδοσιακές μορφές επικοινωνίας.
Σύμφωνα με τις έρευνές σας, το digital marketing απευθύνεται μόνο στους νέους ή αγγίζει και μεγαλύτερες ηλικίες;
Το digital marketing απευθύνεται σε όλους! Με την εξάπλωση των smartphones και των tablets σε κάθε νοικοκυριό, όλοι γινόμαστε “δέκτες” μηνυμάτων και πληροφοριών του ψηφιακού μάρκετινγκ. Αναμφίβολα, οι νεότερες γενιές έχουν το προβάδισμα σε αυτούς τους τρόπους προβολής και επικοινωνίας, ειδικά μέσα από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Από την άλλη πλευρά, διαπιστώνουμε πως και οι μεγαλύτερες ηλικίες εξοικειώνονται με γοργούς ρυθμούς. Σε κάθε περίπτωση, η εταιρεία είναι αυτή που θα καθορίσει το κοινό στο οποίο θα στοχεύσει με δημογραφικά και λοιπά κριτήρια, και στη συνέχεια θα επιλέξει εκείνα τα εργαλεία του digital marketing που το προσεγγίζουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Θεωρείτε ότι παρά την ψηφιακή εποχή, και τους νέους τρόπους προβολής και προώθησης, θα υπάρχει χώρος για τους παραδοσιακούς τρόπους ή θα τους ξεχάσουμε; Κι αν υπάρχουν ποιοι θα είναι αυτοί;
Το ψηφιακό μάρκετινγκ δεν έρχεται σε καμία περίπτωση να αντικαταστήσει το παραδοσιακό μάρκετινγκ, όπως το γνωρίζαμε ως τώρα. Ίσα ίσα, έρχεται ως συμπλήρωμά του. Ουσιαστικά αποτελεί ένα εργαλείο εξέλιξης και ενίσχυσης του συνολικού τρόπου προβολής και προώθησης ενός προϊόντος ή brand. Παραδοσιακοί τρόποι προβολής όπως η τηλεόραση, το ραδιόφωνο και ο έντυπος ειδικός Τύπος, θα συνεχίσουν να αποτελούν πηγές επικοινωνίας, με διαφορετική όμως “βαρύτητα” και “ένταση”. Για παράδειγμα, εκτιμώ πως η τηλεόραση θα εξακολουθήσει να είναι ο κύριος κορμός επικοινωνίας μας για αρκετό καιρό, όπως και ο ειδικός Τύπος, σε αντίθεση με την πρακτική της outdoor διαφήμισης και των καταχωρήσεων σε εφημερίδες. Όπως και να έχει, οι εξελίξεις στον χώρο της επικοινωνίας είναι ταχύτατες και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει με απόλυτη σιγουριά το μέλλον.
Μετά τη μεγάλη επιτυχία του πρώτου Συνεδρίου, η 24MEDIA, το μεγαλύτερο δίκτυο ψηφιακών μέσων στην Ελλάδα, σε συνεργασία με την εταιρεία στρατηγικής επικοινωνίας Συμεών Γ. Τσομώκος ΑΕ, διοργανώνει το δεύτερο Game Changer με τίτλο “Digital Marketing”, στις 10 Οκτωβρίου, στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
Χορηγός του συνεδρίου είναι η Valuecom. Υποστηρικτές είναι οι εταιρείες: Το Athens Tech College, το BCA College η Regus, η Globe One και η Tempo.
Χορηγοί επικοινωνίας του συνεδρίου είναι η Direction Business Network με τα Adbusiness, Business Today, BusinessNews.gr, Advertising.gr. και η HuffPost Greece. To συνέδριο πραγματοποιείται με την Αιγίδα των ΕΔΕΕ, ΕΕΔΕ, ΕΝΕΔ, GRECA, ΙΑΒ και ΣΔΕ.
Εξασφάλισε τη θέση σου, κλείνοντας το εισιτήριό σου σήμερα κιόλας!