Σοφία Πέρπερα: Αμερικάνικο όνειρο για το ελληνικό  κρασί

Σοφία Πέρπερα: Αμερικάνικο όνειρο για το ελληνικό  κρασί

Μα μικρόσωμη αλλά δυναμική και πανέξυπνη γυναίκα, η οινολόγος Σοφία Πέρπερα, που τυχαία βρέθηκε στην Αμερική πριν δέκα χρόνια και σήμερα μεγαλουργεί

Όταν πριν δέκα χρόνια τα μόνα ελληνικά κρασιά που ήταν γνωστά στην Αμερική ήταν η ρετσίνα και το χύμα κρασί που πουλούσαν ελληνικά παντοπωλεία, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί πως το ελληνικό κρασί θα μπορούσε μια μέρα να βρίσκεται στις λίστες των σομελιέ και να σερβίρεται στα ακριβότερα εστιατόρια.

Της Άννας Μιχαήλ

Μα μικρόσωμη αλλά δυναμική και πανέξυπνη γυναίκα, η οινολόγος Σοφία Πέρπερα, που τυχαία βρέθηκε στην Αμερική πριν δέκα χρόνια, με μεράκι, αγάπη, στρατηγική και πολλή δουλειά προσωποποιεί  το αμερικάνικο όνειρο για το ελληνικό κρασί, αφού κατάφερε οι πωλήσεις των  επώνυμων ελληνικών κρασιών σε Αμερική και Καναδά να κινούνται σταθερά ανοδικά. Σε μια εποχή, που το στοίχημα της ανάπτυξης σε μια οικονομία χωρίς ρευστότητα όπως η ελληνική μπορεί να κερδηθεί μόνο με έμφαση στην αύξηση των εξαγωγών  και την προσέλκυση επενδύσεων, το επίτευγμα της κ. Πέρπερα έχει ακόμη μεγαλύτερη αξία.

Η κα Σοφία Πέρπερα, είναι σήμερα διευθύντρια του Γραφείου Οίνου της Βορείου Αμερικής, και είναι η γυναίκα που με δική της πρωτοβουλία και συντονισμένες προωθητικές κινήσεις, άλλαξε την ταυτότητα και τη μοίρα του ελληνικού κρασιού για πάντα. Σήμερα, Ξινόμαυρο, Ασύρτικο, Μαλαγουζιά, Μοσχοφίλερο, Σαντορινιό, έχουν γίνει ποικιλίες αγαπημένες στις ΗΠΑ  για τις οποίες μιλούν με ενθουσιασμό οι οινογνώστες των μεγαλύτερων αμερικάνικων εφημερίδων και περιοδικών.

Η Ελληνίδα οινολόγος  και διευθύντρια της εταιρείας «Αll about Greek wine» συγκαταλέχθηκε ανάμεσα στα 100 άτομα με τη μεγαλύτερη επιρροή στις Ηνωμένες Πολιτείες ενώ το 2011 ανακηρύχθηκε η «σημαντικότερη Πρεσβευτής για το ελληνικό κρασί», μετά από δημοσκόπηση του Wine Business International.

Τα ελληνικά κρασιά πλέον περιλαμβάνονται στο portfolio σημαντικότατων Αμερικανικών εταιρειών εισαγωγής και διανομής όπως πχ Michael Skurnick, Frederick Wildman, Winebow, VOS Selections , είναι πια must στις λίστες των σομελιέ και έχουν παρουσία σε 3 στα 10 ακριβοτερα εστιατόρια της Νέας Υόρκης. Στη δημοσκόπηση  του εξειδικευμένου « Professional Sommelier Journal» για το ποια ποικιλία από τις λιγότερο γνωστές θεωρούν ότι θα επικρατήσει η πρώτη επιλογή ήταν  το Ασύρτικο. Σύμφωνα με τη Eurostat  οι πωλήσεις ελληνικού κρασιού το 2012  αυξήθηκαν 37%  στα 8,5 εκ. ευρώ και κατά 56%, στον Καναδά στα 4 εκ. ευρώ.   

Η στρατηγική

Αυτές τις μέρες πραγματοποιείται στο Τορόντο του Καναδά η παρουσίαση των Νέων Ελληνικών Κρασιών, με μεγάλη επιτυχία αφού τόσο οι ιδιοκτήτες restaurants  όσο και οι σομελιέ θέλουν περισσότερα ελληνικά κρασιά στις λίστες τους. «Πλέον η ποιότητα των ελληνικών κρασιών συγκρίνεται με αυτή των  κρασιών  των κορυφαίων οινοπαραγωγών χωρών και το αποτέλεσμα φαίνεται στις πωλήσεις. Οι εξαγωγές στον Καναδά το 2013 ξεπέρασαν τα 5 εκ. ευρώ από 4,5 εκ. ευρώ πέρσι παρουσιάζοντας αύξηση για τέταρτη συνεχή χρονιά»  δηλώνει η κα Πέρπερα, εξηγώντας πώς αυτή η επιτυχία ήρθε με στρατηγικές κινήσεις προώθησης και πολλή δουλειά.

Όπως μας λέει όταν ξεκινήσαμε το 2003 «ελάχιστοι γνώριζαν τι θα πει ελληνικό κρασί και δεν γινόταν καμία συλλογική ενέργεια προβολής, σε αντίθεση με όλες τις άλλες οινοπαραγωγικές χώρες του κόσμου».«Έφτιαξα ένα σχέδιο προώθησης, με δική μου πρωτοβουλία και προσέγγισα κάποια ελληνικά οινοποιεία για να συμμετάσχουν και να το χρηματοδοτήσουν».

«Ξεκινήσαμε με ένα budget που δεν ξεπερνούσε τα 100.000 δολάρια  και 25 οινοποιεία. Πραγματοποιούσαμε διάφορα events για να γνωρίσουν τα κρασιά μας sommeliers, δημοσιογράφοι, γευσιγνώστες και διανομείς οίνου και μέσω του  Διαδικτύου (με τη σύσταση των ιστοσελίδων allaboutgreekwine.com και winesfromsantorini.com καθώς και μέσω social networking) και οι βάσεις για την  προώθηση των καλύτερων ελληνικών κρασιών είχαν μπει.

«Η ποιότητα ήταν απόλυτη προϋπόθεση για κάθε κρασί που θα προωθούσαμε  αφού το κύριο μήνυμα που θέλαμε να περάσουμε ήταν ότι το ελληνικό κρασί είναι καλό. Προσλάβαμε εξειδικευμένους αμερικάνους οινολόγους οι οποίοι πίστεψαν στο ελληνικό κρασί και βγήκαν προς τα έξω  για  να πείσουν πως το ελληνικό κρασί είναι πραγματικά καλό.»

«Από τις πιο επιτυχημένες στρατηγικές μας ήταν οι προσκλήσεις στα ελληνικά οινοποιεία ανθρώπων του ειδικού τύπου και somelier οι οποίοι ενθουσιάστηκαν και μετέφεραν τις εντυπώσεις τους σε διθυραμβικά άρθρα. Το ελληνικό κρασί να ενθουσιάζει γιατί  προσφέρει κάτι το μοναδικό, μέσω των ξεχωριστών γηγενών ποικιλιών σταφυλιού από τις οποίες παράγεται, έχει μοναδικά αρώματα και εξαιρετική δομή και οξύτητες  και αποτελούν το καλύτερο συνοδευτικό για μεγάλη γκάμα εδεσμάτων, είναι όπως λένε οι ειδικοί Food Friendly.»

Η καμπάνια πήγε εξαιρετικά καλά για 3 χρόνια. Στο επόμενο στάδιο το κόστος ήταν πολύ μεγάλο για να το σηκώσουν μόνα τους τα οινοποιεία και κάναμε πρόταση για χρηματοδότηση από την ΕΕ.  

Τα καλά αποτελέσματα αποτελούν το καλύτερο έναυσμα για να συνεχίσει, με μεγαλύτερη εμπειρία, πιο συντονσιμένα και για περισσότερες αγορές.

«Τα ελληνικά κρασιά είχαν φέτος ενεργή παρουσία   στο TedX που έλαβε χώρα το Μάρτιο στο Manhattan με τίτλο Changing the Way we Eat καθώς και στο opening party της Social Media Week που πραγματοποιήθηκε στη Νέα Υόρκης. Επίσης σε μερικές εβδομάδες ξεκινάει το  Road Show των New Wines of Greece στη Βόρειο Αμερική.»

Όπως κάθε χρόνο, οι εκδηλώσεις του Road Show απευθύνονται σε σημαντικούς διαμορφωτές κοινής γνώμης από το χώρο του κρασιού και της γαστρονομίας και στοχεύουν στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας του ελληνικού κρασιού στην αγορά της Βορείου Αμερικής. Σήμερα αφού καθιέρωσε το ελληνικό κρασί μεταξύ των καλύτερων κρασιών στις ΗΠΑ πλέον στοχεύει ανάλογες κινήσεις για την προώθηση τους  σε άλλες μεγάλες αγορές όπως του Καναδά, που έχει ήδη ξεκινήσει, αλλά και της Ευρώπης και της Κίνας.

Who is Who

Η Σοφία Πέρπερα είναι Χημικός με ειδικότητα  οινολόγου και πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Μπορντώ. Εργάστηκε στο Σύνδεσμο Ελληνικού Οίνου από το 1998 ως το 2001 ανοίγοντας τους ορίζοντές της και το 2003 ίδρυσε την εταιρία «Αll about Greek wine».Μετακόμισε στις ΗΠΑ το 2002 και άρχισα να βοηθώ στο κομμάτι των πωλήσεων και του marketing κάποιες εταιρείες εισαγωγής ελληνικών κρασιών.

Το πρόγραμμα εκδηλώσεων του Μαϊου στην Αμερική για το ελληνικο κρασί

12 Μαϊου : Γευστική δοκιμή προς επαγγελματίες της οινικής αγοράς του Τορόντο

14 Μαϊου: Εκπαιδευτικό σεμινάριο και γευστική δοκιμή προς επαγγελματίες της οινικής αγοράς του Μόντρεαλ. Κύρια ομιλήτρια στο σεμινάριο θα είναι η No 1 οινοχόος της Βορείου Αμερικής για το 2013 κα Veronique Rivest

19 Μαϊου : Εκπαιδευτικό σεμινάριο για τους σπουδαστές της οινολογικής σχολής του UC Davis στη Napa Valley.

20 Μαϊου : Πάρτυ για επαγγελματίες της οινικής αγοράς του Σαν Φρανσίσκο

22 Μαϊου : Εκπαιδευτικό σεμινάριο και γευστική δοκιμή για επαγγελματίες της οινικής αγοράς της Νέας Υόρκης.

Ενέργειες για τη διάδοση του ελληνικού  κρασιού στις ΗΠΑ :

Συμμετοχή του ελληνικού κρασιού στην κατ’εξοχήν trend setting έκθεση γαστρονομίας, το Food & Wine Classic in Aspen τον Ιούνιο 2014 μέσω του προγράμματος του ΟΠΕ.

Συμμετοχή του ελληνικού κρασιού στο ετήσιο συνέδριο των Wine Bloggers της Βορείου Αμερικής τον Ιούλιο 2014.

Διοργάνωση επισκέψεων -ταξίδια εξοικίωσης- σημαντικών δημοσιογράφων και αγοραστών από τις ΗΠΑ στον ελληνικό αμπελώνα.

Γευστικές δοκιμές σε κάβες και άλλα σημεία λιανικής σε αρκετές Πολιτείες των ΗΠΑ καθώς και σε εστιατόρια της Νέας Υόρκης.

Ένα στοχευμένο Media Plan στα σημαντικότερα αμερικανικά έντυπα αλλά και με έμφαση στο διαδίκτυο.

Όλες οι παραπάνω ενέργειες συγχρηματοδοτούνται από την ΕΕ, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, την Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου και τον ΟΠΕ.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα