Οι χρήστες των smartphones κλείνουν τις ειδοποιήσεις λόγω του “βομβαρδισμού” ειδήσεων
Διαβάζεται σε 3'
Νέα μελέτη δείχνει πως το 43% των χρηστών smartphones έχει συνειδητά απενεργοποιήσει τις ειδοποιήσεις ειδήσεων, ενώ ένα 79% δεν τις λαμβάνει καν.
- 20 Ιουνίου 2025 18:52
Αρκετοί χρήστες smartphones φαίνεται να έχουν κουραστεί από τις ειδοποιήσεις ειδήσεων, τις αναδυόμενες ειδοποιήσεις που εμφανίζονται στην οθόνη τους για να τους ενημερώσουν για τα τελευταία νέα ή άλλες παγκόσμιες εξελίξεις, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Μια παγκόσμια έρευνα του Ινστιτούτου Reuters για τη Μελέτη της Δημοσιογραφίας αποκαλύπτει ότι το 79% των ερωτηθέντων δεν λαμβάνει καμία ειδοποίηση κατά τη διάρκεια μιας τυπικής εβδομάδας, με το 43% ερωτηθέντων να έχει ενεργά απενεργοποιήσει τέτοιες ειδοποιήσεις.
Σύμφωνα με την έκθεση, οι χρήστες που απενεργοποιούν τις ειδοποιήσεις το κάνουν “είτε γιατί αισθάνονται ότι λαμβάνουν υπερβολικό αριθμό ειδοποιήσεων, είτε επειδή δεν τις θεωρούν χρήσιμες“.
“Οι εκδότες είναι εξαιρετικά προσεκτικοί σχετικά με την ισορροπία που προσπαθούν να κρατήσουν στέλνοντας ειδοποιήσεις ειδήσεων”, ανέφερε ο Nic Newman, επικεφαλής ερευνητής της μελέτης. “Οι περισσότεροι θέτουν αυστηρά όρια στον αριθμό των ειδοποιήσεων που στέλνουν κάθε μέρα και έχουν σαφή κριτήρια σχετικά με τον τύπο των ειδοποιήσεων, καθώς και την καλύτερη ώρα για να τις στείλουν”.
Το Ινστιτούτο διαπίστωσε επίσης ότι η συχνότητα των ειδοποιήσεων έχει αυξηθεί σημαντικά την τελευταία δεκαετία σε πολλές χώρες. Για παράδειγμα, στις Ηνωμένες Πολιτείες, το ποσοστό των ατόμων που λαμβάνουν ειδοποιήσεις ειδήσεων σε εβδομαδιαία βάση έχει αυξηθεί από το 2014 από 6% σε 23%, και από 3% σε 18% στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά την ίδια χρονική περίοδο.
“Πολλοί καταναλωτές δηλώνουν ότι αισθάνονται υπερφορτωμένοι από τις ειδοποιήσεις κινητών όλων των ειδών – από aggregators ειδήσεων αλλά και εκδότες – καθώς και από σκορ αθλημάτων, αιτήματα ημερολογίου, ομάδες μηνυμάτων και αλληλεπιδράσεις στα κοινωνικά δίκτυα», δήλωσε ο Newman.
“Πολλοί χρήστες λένε ότι κατακλύζονται από τις ειδοποιήσεις κάθε είδους, από αθλητικά σκορ και ενημερώσεις μέχρι αλληλεπιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης”, δήλωσε ο Newman.
Για παράδειγμα, στο Ηνωμένο Βασίλειο, η έρευνα έδειξε ότι οι συσσωρευτές ειδήσεων όπως το Google News και το Apple News χρησιμοποιούνται ευρέως, αν και πολλοί χρήστες παραπονέθηκαν ότι τέτοιες εφαρμογές στέλνουν πολλές ειδοποιήσεις για το ίδιο θέμα.
Στις ΗΠΑ, το 16% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι είχαν λάβει τουλάχιστον μία ειδοποίηση ειδήσεων από το CNN την προηγούμενη εβδομάδα, ακολουθούμενο από το Google News με 13% και το Fox News με 11%.
“Οι ειδοποιήσεις είναι ένας εύκολος τρόπος να μένεις ενημερωμένος, αλλά και να διευρύνεις τις απόψεις σου πέρα από τις έκτακτες ειδήσεις”, έγραψε ο Newman. “Δεν έχουν αξία, ωστόσο, όταν χρησιμοποιούν υπερβολικά εντυπωσιακούς τίτλους (clickbait) ή όταν οι εκδότες στέλνουν πάρα πολλές ειδοποιήσεις που δεν φαίνονται σχετικές”.