Η πίστα του Oυγγρικού GP

Η πίστα του Oυγγρικού GP
circuit_sd_2009_7_23_14_32_38

Το ΑUTO 24 αναλύει την πίστα της Ουγγαρίας στροφή προς στροφή (photos)

Το Χουνγκάρορινγκ αποτελεί μία από τις πιο ενδιαφέρουσες πίστες του πρωταθλήματος. Το “ρηχό πιάτο”, όπως αποκαλείται βρίσκεται σε μια κοιλάδα 20 χιλιόμετρα έξω από την πόλη της Βουδαπέστης. Η επίπεδη επιφάνειά του επιτρέπει την ορατότητα σε ποσοστό 80%, γι’ αυτό της έχει δοθεί και το συγκεκριμένο προσωνύμιο.



Το 1986 στον πρώτο αγώνα της F1 επί Ουγγρικού εδάφους, συγκεντρώθηκαν περισσότεροι από 200.000 θεατές.



Η επιφανειακή δομή του συγκεκριμένου σιρκουί αποτελείται από ένα τριπλό στρώμα ασφάλτου. Το πάχος χοντρού χαλικιού φτάνει τα 20 εκατοστά, ενώ και το πάχος του σκυροδέματος αντιστοιχεί στο ίδιο ποσοστό. Η σχετική διαφορά επιπέδου μεταξύ του υψηλότερου και του χαμηλότερου σημείου πίστας είναι 36 μέτρα. Η μεγαλύτερη κλίση της αγγίζει το 6,2%, ενώ το μεγαλύτερο μέρος της στην κατάβαση φτάνει το 7,0%.



Το 2003 η FIA σε συνεργασία με την FOM (διοικητικό όργανο της φόρμουλα 1) και την ASN (εθνική ομοσπονδία της Ουγγαρίας), είχε ως αποτέλεσμα την επιμήκυνση της ευθείας κατά την εκκίνηση κατά 202 μέτρα. Έτσι η καινούργια μορφολογία της πίστας έχει συνολικό μήκος 4381,08 μέτρα.



Το 2008 έγιναν επιπλέον βελτιώσεις της πίστας έτσι ώστε να εκσυγχρονιστεί η πίστα και να εξυπηρετούνται καλύτερα οι ομάδες. Επιπλέον ανανεώσεις υπέστησαν οι εγκαταστάσεις υπηρεσιών, ενώ δημιουργήθηκε και μια καινούργια γραμμή διαδρομής.



Από τους αγώνες που έχουν γράψει την δική τους ιστορία στην ουγγρική πίστα αναμφισβήτητα είναι αυτός του 1990, όταν ο Τιερί Μπούτσεν νίκησε τον θρυλικό Σένα με διαφορά μόλις 0,3 του δευτερολέπτου.



Ενώ 7 χρόνια αργότερα ο Ντέιμον Χιλ με το μονοθέσιο της Arrows παρόλο την προσπέρασή του στον Μίκαελ Σουμάχερ, δεν κατάφερε να τερματίσει λόγω μηχανικού προβλήματος στον τελευταίο γύρο.




Αναλυτικά οι στροφές και τα σημεία της πίστας:





Το σημείο όπου θα ξεκινήσουν τα μονοθέσια τον 10ο φετινό αγώνα του πρωταθλήματος Με την ταχύτητα να αγγίζει τα 291 χλμ./ώ. οι πιλότοι προετοιμάζονται για την 1η κλειστή στροφή Σ’ αυτό το σημείο η τα μονοθέσια δέχονται δύναμη του ύψους των 2.36 G, τα χιλιόμετρα πέφτουν στα 93 και η 1η κρίσιμη στροφή αποτελεί γεγονός.
Εδώ ξεκινάνε και πάλι να επιταχύνουν τα μονοθέσια αγγίζοντας το όριο των 230 χλμ./ώ.

Η 2η στροφή είναι φανερά πιο ανοικτή και προσφέρει την δυνατότητα προσπεράσεων στους πιλότους, οι οποίοι μπορούν να φτάσουν μέχρι και τα 108 χλμ./ώ. Στη 3η στροφή ο ρυθμός ανεβαίνει κατακόρυφα με τον ψηφιακό δείκτη να δείχνει τα 224 χλμ./ώ.
Ένα από τα γρηγορότερα περάσματα (281 χλμ./ώ) της πίστας συμβαίνουν σ’ αυτό το σημείο λίγο πριν παρουσιαστεί η 4η στροφή. Ανοικτή και γρήγορη η 4η στροφή, διατηρεί την υψηλή ταχύτητα των μονοθεσίων, τα οποία κινούνται με ταχύτητα πάνω από 204 χλμ./ώ. Η 5η σχέση στο κιβώτιο δίνει την δυνατότητα στους τροχούς να περιστρέφονται σε “κόκκινα επίπεδα”. Τ 240 χλμ./ώ. μετά από μια στροφή δεν είναι και λίγα.
Στην 5η στροφή το τιμόνι στρίβει προς τα δεξιά και η ταχύτητα των 148 χλμ./ώ παρατείνει την αγωνία των πιλότων και των θεατών. Πριν κάνουν την είσοδό τους τα μονοθέσια στην 6η στροφή έχουν την ευκαιρία να περάσουν από αυτό το σημείο πολύ γρήγορα αγγίζοντας τα 241 χλμ./ώ. Η 6η στροφή αποτελεί ακόμα ένα πέρασμα μεσαίου ρίσκου για τους οδηγούς, με την ταχύτητα τα κυμαίνεται σε επίπεδα των 100 χλμ./ώ.
Μία μικρή ευθεία ξεπροβάλει λίγο πριν από την εμφάνιση της 8ης στροφής. Ανεβαίνει λίγο η ταχύτητα με ανώτατο όριο τα 150 χλμ./ώ. Πολύ γρήγορη αριστερή στροφή με την ταχύτητα να φτάνει μέχρι και τα 175 χλμ./ώ. Η 9η στροφή της πίστας αποτελεί ένα συνηθισμένο πέρασμα με το την μέση ταχύτητα να κινείται στα 150 χλμ./ώ.
Η 10η στοφή σε καμία περίπτωση δεν ανησυχεί τους πιλότους, αφού με λίγη προσοχή μπορούν να φτάσουν τα 240 χλμ./ώ, διατηρώντας έτσι τον ρυθμό τους σε υψηλά επίπεδα. Ακόμα πιο γρήγορη η 11η στροφή, αναγκάζοντας τους οδηγούς να συνεχίσουν να τρέχουν με ταχύτητα που αγγίζει τα 249 χλμ./ώ.

Λίγο πριν μπουν οι πιλότοι στην 12η στροφή έχουν την δυνατότητα να πατήσουν γκάζι μέχρι τα 275 χλμ./ώ.
Οι τόνοι πέφτουν, τα 113 χλμ./ώ μαρτυρούν την δυσκολία της 12ης στροφής.

Και ενώ οδεύουμε προς το σημείο όπου τελειώνει ο γύρος τα μονοθέσια εδώ ξεκινάνε την μάχη έτσι ώστε να τερματίσουν με τον όσο είναι δυνατόν γρηγορότερο τρόπο. Η 13η στροφή πλησιάζει, ωστόσο, οι πιλότοι περνάνε από εδώ με ταχύτητα που αγγίζει τα 218 χλμ./ώ.
Αριστερή μεγάλη και κλειστή στροφή, η οποία συνιστά αυξημένη προσοχή, από τους πιλότους καθώς το τέλος του γύρου πλησιάζει ολοένα και πιο πολύ. Τα 198 χλμ./ώ είναι ότι πιο γρήγορο έχει να επιδείξει η πίστα σ’ αυτό το σημείο, αφού η 14η στροφή προμηνύει το τελική μικρή ευθεία που ακολουθεί, μέχρι το σημείο εκκίνησης και τερματισμού.


Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα