Nissan 370Z

Η Nissan τοποθετεί τον οδηγό στην καρδιά της δράσης με σπορτίβ σχεδιασμό και 330 άλογα
- 28 Νοεμβρίου 2008 22:03
Από το 2003, οπότε αποφάσισε την επαναφορά στην γκάμα της σειράς Ζ, η Nissan πραγματοποίησε ταυτόχρονα την δυναμική είσοδό της στην κατηγορία των σπορ μοντέλων. Εκεί όπου κυριαρχούν για πολλά χρόνια, φίρμες όπως η Porsche, η Mercedes και φυσικά η BMW, θέλοντας… πίσω το μερίδιο που της ανήκε.
Το εγχείρημα με το 350Ζ στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία αφού το πισωκίνητο διθέσιο σπορ μοντέλο – που παρουσιάσθηκε και σε έκδοση κάμπριο – κατάφερε να κερδίσει τα κολακευτικά σχόλια των ειδικών και παράλληλα την αποδοχή ενός ειδικού κοινού, στο οποίο απευθυνόταν το εν λόγω μοντέλο.
Πέντε χρόνια αργότερα, με το 370Ζ, η Nissan πηγαίνει ένα βήμα παρακάτω. Το 370Ζ διαθέτει νέο σχεδιασμό – χωρίς να ξεφεύγει από τις γραμμές του προκατόχου του- , διαθέτει κοντύτερο μεταξόνιο (για καλύτερη συμπεριφορά στο δρόμο), νέο κινητήρα (η χωρητικότητά του αυξήθηκε όπως και η ιπποδύναμη) και ένα εντελώς καινούργιο αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, το οποίο συνεργάζεται με paddle στο τιμόνι.
Σε ότι αφορά την εξωτερική εμφάνιση του νέου μοντέλου της η Nissan επέλεξε το μεγαλύτερων διαστάσεων πίσω παρμπριζ που πλέον είναι και πιο ανυψωμένο. Παράλληλα το μικρό φιλιστρίνι πίσω από τις πόρτες, εξακολουθεί να αποτελεί σήμα της σειράς Ζ, με καταβολές που παραπέμπουν στο 240Ζ του 1970. Ενός αυτοκινήτου το οποίο για την εποχή του είναι θεωρηθεί αρκετά προχωρημένο και είχε στο ενεργητικό του μεγάλες επιτυχίες στον αγωνιστικό τομέα.
Το νέο Nissan 370Z συνεχίζει την φιλοσοφία των προκατόχων του, προσφέροντας κινητήρα με δυναμικές επιδόσεις, σπορτίβ σχεδιασμό και την οδηγική συμπεριφορά που πρέπει να έχει ένα πραγματικό sportscar.
Στο νέο Z το μεταξόνιο είναι σχεδόν 100mm κοντύτερο από την προηγούμενη γενιά δηλαδή το 350Z (2550mm εναντίον 2650mm). Παράλληλα το μήκος του αυτοκινήτου έχει μειωθεί κατά 70mm (4250mm εναντίον 4320mm). Συγχρόνως όμως αυξήθηκε το πλάτος τα 33 mm . Οι συμπαγέστερες εξωτερικές διαστάσεις σε συνδυασμό με την εκτενή χρήση των ελαφρών υλικών έχουν συντελέσει στην μείωση του βάρους. Χωρίς όμως να έχουν γίνει παραχωρήσεις στην στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος, η οποία έχει επίσης βελτιωθεί.
O οδηγός στην καρδιά της δράσης
Η τοποθέτηση του οδηγού στην καρδιά της δράσης, αποτελεί την βασική αρχή πάνω στην οποία σχεδιάσθηκε και κατασκευάσθηκε η καμπίνα του διθέσιου sportscar. Στόχος των ανθρώπων της γιαπωνέζικης φίρμας ήταν να δώσουν στον οδηγό του 370Ζ ακόμη μεγαλύτερη ευχαρίστηση. Επιπλέον, ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην ποιότητα των υλικών, καθώς επίσης στην λειτουργικότητα και την εργονομία.
Η κλασική λύση των δύο μεγάλων οργάνων έχει υιοθετηθεί και στο νέο Ζ. Το στροφόμετρο (που κυριαρχεί) και το ταχύμετρο είναι τοποθετημένο εμπρός από τον οδηγό, ενώ στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η οθόνη πολλαπλών χρήσεων, μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να χειρισθεί πολλά από τα εξελιγμένα συστήματα του αυτοκινήτου.
Το επίπεδο του εξοπλισμού, τόσο στον τομέα της άνεσης όσο και της ασφάλειας είναι υψηλό, ενώ ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην λεπτομέρεια. Έτσι ώστε ο οδηγός και ο επιβάτης του αυτοκινήτου να νιώσουν από την πρώτη στιγμή πως βρίσκονται σε φιλικό περιβάλλον.
Το 370Ζ διαθέτει μπουτόν για την έναρξη και τον τερματισμό λειτουργίας του κινητήρα, πιο μεγάλα και πιο αναπαυτικά καθίσματα, καθώς και την αίσθηση πολυτέλειας που είναι απαραίτητη για ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας.
Ο κινητήρας
Ο κινητήρας που κινεί το Nissan 370Z είναι κι αυτός καινούργιος με την σειρά του. Πρόκειται για ένα 6κύλινδρο μοτέρ σε σχήμα V, του οποίου η χωρητικότητα (έχει αυξηθεί κατά 200 κ.ε. σε σχέση με το 350Ζ) φθάνει τα 3.700 κ.ε. Φέρει την κωδική ονομασία VQ37VHR, και διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Το 35% των εξαρτημάτων του κινητήρα είναι εντελώς καινούργια. Η ιπποδύναμη έχει αυξηθεί και είναι πλέον στα 331 άλογα (από τα 313 που διέθετε το 350Ζ) ενώ η ροπή είναι στα 366 Nm.
Ο νέος κινητήρας προσφέρεται με δύο εκδόσεις κιβωτίων. Η πρώτη είναι το κλασικό 6 σχέσεων μηχανικό ενώ υπάρχει και το 7 σχέσεων αυτόματο.