Βραβεία και ρεκόρ Mazda

Βραβεία και ρεκόρ Mazda
Mazda_6_2011_sd

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 90 χρόνων, η Mazda ήταν διατεθειμένη να «ρισκάρει» και τα κατάφερε, κερδίζοντας πολλά βραβεία

Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός πως, από το 2002, το ένα τρίτο των βραβείων αφορούσαν στην 1η ή την 2η θέση στον διαγωνισμό Car of the Year σε όλον το κόσμο.




Καταιγισμός βραβείων για τον περιστροφικό κινητήρα της Mazda



Η μεγάλη ιστορία των βραβείων ξεκινά μετά την παρουσίαση του RX‐2 με τον περιστροφικό κινητήρα το

1971, που κέρδισε τον διαγωνισμό Car of the Year στην Ιαπωνία και στις Ηνωμένες Πολιτείες το 1972. Ο

συγκεκριμένος κινητήρας κέρδισε μια σειρά μηχανολογικών και τεχνολογικών βραβείων

συμπεριλαμβανομένου του Mainichi Industrial Technology Development Award.



Αυτή η επιτυχία συνεχίστηκε και με το RX‐7, το οποίο κατέκτησε το βραβείο Car of the Year Grand Prix το 1978,

χαρακτηρίστηκε ως Best Sports Car στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής το 1979 και κέρδισε το βραβείο Car

of the Decade στην Ιαπωνία το 1980. Θα ακολουθήσουν δύο επιτυχημένες γενιές του σπορ αυτοκινήτου RX‐7 με συνεχή βελτίωση και ανάπτυξη του πρωτοτύπου. Το 2003 η Mazda παρουσίασε το νέας γενιάς περιστροφικό κινητήρα, που ονομάστηκε RENESIS, στο σπορ κουπέ RX‐8.



Η Mazda προχώρησε ένα βήμα πιο πέρα και παρήγαγε τον περιστροφικό κινητήρα που χρησιμοποιεί πολύ λιγότερο καύσιμο από τους προηγούμενους και με Euro4 εκπομπές ρύπων. Την ίδια χρονιά, το RX‐8 RENESIS κέρδισε 3 κατηγορίες στο International Engine of the Year: Καλύτερος Νέος Κινητήρας, το κορυφαίο βραβείο του Κινητήρα της Χρονιάς και Καλύτερος Κινητήρας στην κατηγορία των

2.5 ‐ 3.0 λίτρων. Παρά το γεγονός ότι ο κινητήρας είναι χωρητικότητας 1.3 λίτρων (2 x 654 cm3) – η

νομοθεσία του Ηνωμένου Βασιλείου το υπολογίζει ως 2.6 λίτρα. Ο κινητήρας RENESIS ενθουσίασε τόσο τους δημοσιογράφους που κέρδισε βραβείο στην κατηγορία του το 2004.




Θριάμβευσαν τα Mazda323 και Mazda3 στην μεσαία κατηγορία



Η Mazda ήταν πάντα πρωτοπόρος στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων – το υπάρχον Mazda2 κέρδισε

το World Car of the Year Award το 2008. Όμως τα περισσότερα βραβεία που έχει κατακτήσει η εταιρία είναι

κυρίως στην μεσαία κατηγορία. Το 1980, το πρώτο μοντέρνο compact, το 323 με κίνηση εμπρός, κέρδισε

στους διαγωνισμούς European Car of the Year, και Car of the Year στην Ιαπωνία, Αυστραλία και Νέα

Ζηλανδία το 1981. Συνέχισε κατακτώντας το Import Car of the Year στις ΗΠΑ το 1983 και συνολικά 74

βραβεία. Αλλά αυτό ήταν μόνο η αρχή. Ο διάδοχός του, το πρώτης γενιάς Mazda3, τα πήγε ακόμα καλύτερα και κέρδισε συνολικά 99 βραβεία σε διάστημα 7 ετών (2003 – 2010). Πολλά από αυτά κερδίθηκαν την χρονιά που παρουσιάστηκε, το 2003, συμπεριλαμβανομένης και της θέσης που κατέκτησε στον Διαγωνισμό European Car of the Year και στο Car of the Year στην Δανία, την Τσεχία, την Τουρκία και την Ιαπωνία (RJC Best 6).



Το 2004, κέρδισε το Car of the Year σε 9 χώρες και συνέχισε να κατακτά κι άλλα βραβεία –

συμπεριλαμβανομένου και του ειδικού βραβείου ως Καλύτερο Πεντάπορτο στο Χόνγκ Κόνγκ το 2004. Το

2009 κέρδισε και το Car of the Year στην Ταϊλάνδη με την facelift έκδοση της πρώτης γενιάς. Το δεύτερης

γενιάς Mazda3 ήταν επίσης πολύ επιτυχημένο στα πρώτα 2 χρόνια παρουσίας στην αγορά κερδίζοντας 23 βραβεία έως σήμερα.




Περιβαλλοντικά βραβεία Mazda



Η Mazda έχει επίσης κερδίσει πλήθος από περιβαλλοντικά βραβεία. Στις ΗΠΑ το 2008, το υπάρχον Mazda

MX‐5 roadster βραβεύτηκε ως το πιο οικονομικό διθέσιο από την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος

(EPA), και το Mazda Tribute Hybrid ήταν στην πεντάδα στο διαγωνισμό Green Car of the Year. Έναν χρόνο

αργότερα, το πρώτης γενιάς Mazda6 (facelift έκδοση) ονομάστηκε από την Περιβαλλοντική Ένωση

Μεταφορών ως το Καλύτερο Οικογενειακό αυτοκίνητο.




Το δεύτερης γενιάς Mazda6 κέρδισε το Βραβείο



Greenest Petrol Car στο Royal Dutch Touring Club’s ECOTEST το 2008 στην Ολλανδία. Η πιο επιτυχημένη

περιβαλλοντική τεχνολογία της Mazda είναι η μείωση καυσίμου με το σύστημα start/stop, i‐stop (στο

υπάρχον Mazda3), το οποίο έχει ήδη κερδίσει έξι βραβεία από την μέρα που παρουσιάστηκε το 2009,

συμπεριλαμβανομένου του βραβείου JSAE. Η Mazda βραβεύτηκε επίσης με το JSAE το 2010 για έρευνα που

οδήγησε στην δημιουργία του επαναστατικού νανοτεχνολογικού καταλύτη που χρησιμοποιήθηκε πρόσφατα

στα βενζινοκίνητα οχήματα Mazda. Αυτές οι καινοτομίες είναι μέρος της περιβαλλοντικής Zoom‐Zoom

στρατηγικής της Mazda, που θα εκφραστεί πλήρως με τους νέους πράσινους κινητήρες SKY και το νέο

σύστημα μετάδοσης ταχυτήτων στην Ευρώπη ξεκινώντας από την επόμενη χρονιά.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα