Με αντεγκλήσεις και συγκλίσεις εξελίσσεται ο διάλογος για το Νέο Λύκειο

Διαδοχικές συναντήσεις Γαβρόγλου με ΚΚΕ και Ποτάμι. Πού διαφωνούν και πού συμφωνούν τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Σηκώθηκαν οι τόνοι με τη ΝΔ. Πώς απαντά ο υπουργός
- 01 Σεπτεμβρίου 2017 21:24
Την αντίδραση του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαρβόγλου προκάλεσαν οι δηλώσεις της τομεάρχη Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας Νίκης Κεραμέως για τις πανελλαδικές εξετάσεις και τις «ενδιάμεσες» του Ιανουαρίου στο Λύκειο.
«Θα περίμενα από μια νέα πολιτικό όπως είναι η κ. Κεραμέως να μην υποκύψει στην παλαιοκομματική συνταγή κάνω δηλώσεις απλώς για να πω ότι κάνω αντιπολίτευση. Η σημερινή της δήλωση αυτό υπηρετεί και τίποτα παραπάνω», σημείωσε ο κ. Γαβρόγλου και πρόσθεσε:
«Την ενημέρωσα αναλυτικά, απάντησα σε όλες τις απορίες που είχε κατά τη συνάντησή μας προχθές. Τι άλλαξε λοιπόν; Το κομματικό καθήκον μήπως; Σεβαστό. Αλλά γιατί τέτοια επιμονή να επικεντρώνεται σε πράγματα χιλοειπωμένα, και να αποφεύγει να παρουσιάσει τι ακριβώς λέει η Ν.Δ. για το Λύκειο; Μήπως μετά από τόσον καιρό δεν υπάρχει τίποτα απολύτως που μπορούν να προτείνουν;».
Η κ. Κεραμέως μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό Real FM, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «κάθε δεύτερη μέρα, αλλάζει άποψη γύρω από τις πανελλαδικές εξετάσεις». Την Πέμπτη άλλωστε, μιλώντας στο Νews 24/7 ο κ. Γαβρόγλου, εξήγησε ότι οι εξετάσεις του Ιανουαρίου είναι προαιρετικές και όχι υποχρεωτικές, ενώ το «μπόνους» της βαθμολογίας της διπλής εξεταστικής υπόκειται στην ευθύνη του μαθητή, εάν θα το επιλέξει.
ΚΚΕ: Το Λύκειο μετατρέπεται σε φροντιστήριο
Την αντίθεση του ΚΚΕ στις προτάσεις για τις πανελλαδικές εξετάσεις εξέφρασε στον κ. Γαβρόγλου αντιπροσωπεία του τομέα Παιδείας του κόμματος, που αποτελούταν από τους κ.κ. Σοφιανό, Δελλή και Ιωαννίδη.
Αμέσως μετά τη συνάντηση ο κ. Σοφιανός εξήγησε ότι «η αντίθεση αυτή ξεκινάει από θέσεις υπεράσπισης των όποιων υπολειμμάτων έχει ακόμα ο μορφωτικός χαρακτήρας του Λυκείου. Θεωρούμε ότι με το σχέδιο αυτό πλήττεται ο μορφωτικός του χαρακτήρας, μετατρέπεται το Λύκειο σε φροντιστήριο, δημιουργώντας όχι χτύπημα της παραπαιδείας αλλά αντίθετα μεγάλωμά της. Θεωρούμε ότι το κόψιμο βασικών μαθημάτων οδηγεί, εκτός των άλλων, και στην κάλυψη των κενών που υπάρχουν στο χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και στη βάση αυτή πιστεύουμε ότι η Κυβέρνηση δεν πρέπει να καταθέσει ένα τέτοιο σχέδιο νόμου», είπαν και συνέχισαν:
«Αντίθετα, δημιουργούνται δυνατότητες οι μαθητές, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί να αντιδράσουν σε αυτούς τους σχεδιασμούς από θέσεις υπεράσπισης του μορφωτικού χαρακτήρα του Λυκείου, της ανάγκης για μια ενιαία βασική εκπαίδευση -θεωρητική και πρακτική- που θα δίνει σε όλους του νέους εφόδια και να είναι δωδεκαετής» σημείωσε ο κ. Σοφιανός.
Ποτάμι: Ανάγκη για αντικειμενική αξιολόγηση μαθητών και Τράπεζα Θεμάτων
Στη συνέχεια ο κ. Γαβρόγλου συναντήθηκε με τον βουλευτή και υπεύθυνο Παιδείας του Ποταμιού Γιώργο Μαυρωτά, ο οποίος υπογράμμισε την ανάγκη ενιαίας και αντικειμενικής αξιολόγησης των μαθητών μέσα από Τράπεζα Θεμάτων.
Ο κ. Μαυρωτάς συμφώνησε ότι η αποκατάσταση του ρόλου του Λυκείου είναι το μεγάλο στοίχημα μιλώντας για ένα εθνικό απολυτήριο που πρέπει να έχει αντίκρισμα και να μην είναι ένα κενό χαρτί. Για να γίνει αυτό, τόνισε ότι «πρέπει να υπάρχει αντικειμενικός και ενιαίος τρόπος αξιολόγησης των μαθητών σε όλη την Ελλάδα, από τον Έβρο ως την Γαύδο. Και αυτό μπορεί να γίνει μόνο με διαδικασίες όπως η τράπεζα θεμάτων η οποία θα περιλαμβάνει θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας».
Ο βουλευτής στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι το εθνικό απολυτήριο είναι βασική πρόταση του Ποταμιού εξαρχής και μάλιστα επεσήμανε ότι στην αξιολόγηση πρέπει να συμμετέχουν και οι άλλες τάξεις του Λυκείου και όχι μόνο η Γ’ Λυκείου. Ο υπεύθυνος Παιδείας του Ποταμιού υποστήριξε ότι με τον τρόπο αυτό θα αποφορτιστούν και οι πανελλαδικές εξετάσεις που σήμερα κρίνουν τα πάντα και πρόσθεσε ότι πρέπει και τα ΑΕΙ να έχουν λόγο στις εισαγωγικές εξετάσεις και συγκεκριμένα τα τμήματα να μπορούν να καθορίζουν τον αριθμό των εισακτέων, τα εξεταζόμενα μαθήματα και τους συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων.
Ειδική αναφορά έγινε για τη σημασία της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης που πρέπει να έχει αναβαθμισμένο ρόλο στην εκπαίδευση, προκειμένου να καταρριφθούν τα κοινωνικά στερεότυπα και να ευθυγραμμιστεί το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με το ευρωπαϊκό γίγνεσθαι.