Peugeot 3008

Το AUTO 24 στο τιμόνι του πολυχρηστικού Peugeot 3008 με τα δυναμικά χαρακτηριστικά (pics)
- 20 Φεβρουαρίου 2010 02:06
Η αλήθεια είναι, πως όταν βρέθηκα στις εγκαταστάσεις της Lion Hellas (επίσημη αντιπροσωπεία της Peugeot στην Ελλάδα), προκειμένου να παραλάβω για test drive μιας εβδομάδας το 3008, το πρώτο που με εξιτάρισε ήταν η εμφάνισή του.
Το νέο δημιούργημα της Peugeot είναι ογκώδες και επιβλητικό. Με χαρακτηριστική εμπρός μάσκα , υπερυψωμένο αμάξωμα και μεγάλο παρμπριζ το οποίο προσφέρει εξαιρετική φωτεινότητα τονίζοντας συγχρόνωςε τον χαρακτήρα και την προσωπικότητα του αυτοκινήτου.
Παράλληλα το γαλλικό μοντέλο διαθέτει ισορροπημένες αναλογίες και οι γραμμές του, που συνδυάζουν το δυναμισμό με τη στιβαρότητα, στοιχεία που συνθέτουν το καινοτόμο περιβάλλον του 3008, ενός μοντέλου που αποπνέει ήρεμη δύναμη. Το στυλ του γοητεύει το κοινό, χρησιμοποιώντας ως όπλο του τις ελκυστικές του γραμμές και τη νέα πνοή που δίνει στο σύνολο της γκάμας Peugeot.
Και αν αυτά συμβαίνουν αναφορικά με την εξωτερική εμφάνιση, μπαίνοντας στο εσωτερικό δύο πράγματα είναι αυτά που σε εντυπωσιάζουν. Αφενός ο καλαίσθητος σχεδιασμός του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας και αφετέρου το υψηλό επίπεδο άνεσης και πολυτέλειας. Η Peugeot τονίζει για το 3008 πως, η θέση οδήγησης του είναι σα να βρίσκεστε στο πιλοτήριο αεροσκάφους. Και μόνο άδικο δεν έχει. Η εργονομία των διακοπτών και των χειριστηρίων είναι εξαιρετική.
Το αυτοκίνητο που μας διατέθηκε από την αντιπροσωπεία, ήταν η έκδοση τούρμπο του 1.6 λίτρου με τα 150 άλογα. Το μοτέρ, είναι αυτό που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την BMW και εφοδιάζει πληθώρα μοντέλων τόσο των Peugeot – Citroen όσο και της βαυαρικής φίρμας. Πρόκειται για έναν κινητήρα που διαθέτει άφθονη δύναμη , 150 ίππους στις 5.800 σαλ. ενώ συγχρόνως διαθέτει τεράστια ροπή , 240 Nm που είναι διαθέσιμη από χαμηλά και συγκεκριμένα από τις 1.400 στροφές. Κάτι, που κάνει το αυτοκίνητο εξαιρετικά εύκολο στην οδήγηση, ιδιαίτερα στην πόλη, αφού δεν απαιτείται συνεχής αλλαγή σχέσεων στο (με καλή κλιμάκωση) κιβώτιο ταχυτήτων που διαθέτει 6 σχέσεις. Η ομαλή και αθόρυβη λειτουργία καθώς επίσης και η λογική κατανάλωση (7,4 λίτρα στα 100 χλμ.) είναι στοιχεία που συμπληρώνουν την εικόνα του μοτέρ.
Με τα 150 άλογα, το αυτοκίνητο διαθέτει εξαιρετικές επιδόσεις για τον χαρακτήρα του. Αφού η τελική ταχύτητα φθάνει τα 201 χλμ. / ώρα , ενώ από θέση στάσης τα πρώτα 100 χλμ. / ώρα έρχονται στο κοντέρ μετά από 8,9 δευτερόλεπτα.
Κατά τα ψέματα όμως. Είναι λίγοι αυτοί που θα αγοράσουν το 3008, για αυτά τα στοιχεία του χαρακτήρα του. Περισσότερο για τους πλούσιους χώρους του, που ασφαλώς θα συγκινήσουν κάθε υποψήφιο αγοραστή που θέτει την συγκεκριμένη παράμετρο σε πρώτη προτεραιότητα.
Το 3008 προσφέρει πλούσιους χώρους τόσο για τον οδηγό και τον συνοδηγό, όσο και για τους επιβάτες των πίσω θέσεων. Όλοι δε, θα εκτιμήσουν τα καλοσχεδιασμένα καθίσματα που προσφέρουν υψηλό επίπεδο άνεσης, χωρίς να υπολείπονται σε ασφάλεια και καλή στήριξη. Ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι ικανοποιητικός τόσο από πλευράς όγκου (512 έως 1.604 λίτρα), όσο και σε ότι αφορά την λειτουργικότητα. Και αυτό λόγω των δυνατοτήτων διαμόρφωσης Multiflex σε τρία επίπεδα που επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευση του και τη διαιρούμενη σε δύο τμήματα πίσω πόρτα, εφαρμογή που διευκολύνει σημαντικά την φόρτωση ογκωδών αντικειμένων.
Το Peugeot 3008 δεν έχει να ζηλέψει σχεδόν τίποτα από τα αντίστοιχου κυβισμού κλασικά σεντάν ή χατς μπακ. Παρά τον όγκο του κινείται με χαρακτηριστική άνεση στον δρόμο προσφέροντας ασφαλή οδήγηση. Οι αναρτήσεις απορροφούν σε μεγάλο βαθμό τις ανωμαλίες των δρόμων χωρίς όμως να μειώνουν το επίπεδο άνεσης που προσφέρουν. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι στην υψηλές ταχύτητες, λόγω του μεγάλου όγκου του αυτοκινήτου έχουν εκμηδενισθεί, όπως και οι θόρυβοι που φθάνουν στην καμπίνα. Στον αυτοκινητόδρομο το γαλλικό μοντέλο διαθέτει άψογη κατευθυντικότητα ενώ στις στροφές είναι ουδέτερο. Και αν κάτι δεν πάει καλά, τότε επεμβαίνουν τα διάφορα ηλεκτρικά βοηθήματα για την αποκατάσταση της τάξης.
Εν κατακλείδι
Το 3008 είναι ένα αυτοκίνητο με προσωπικότητα. Διαθέτει τα δικά του χαρακτηριστικά τα οποία θα εκτιμήσει εκείνος που αναζητά σε ένα αυτοκίνητο στοιχεία που ξεχειλίζουν στο γαλλικό μοντέλο. Όπως πλούσιοι χώροι, μεγάλος όγκος χώρου αποσκευών, πολυχρηστικότητα, πολλοί μικροαποθηκευτικοί χώροι κλπ. Χωρίς να υπολείπεται σε δύναμη- επιδόσεις – οδηγική συμπεριφορά.
Στα συν
Εξαιρετικός κινητήρας
Καλές επιδόσεις – Προβλέψιμη συμπεριφορά στο δρόμο
Ποιότητα κατασκευής
Πλούσιοι χώροι
Άνεση στο ταξίδι
Στα μείον
«Τσιμπημένη» τιμή για την έκδοση των 150 ίππων, αφού με τα ίδια χρήματα διατίθενται στην αγορά μοντέλα 4Χ4
Κλίσεις αμαξώματος στις στροφές
Peugeot 3008 1.6 THP 150 PS
ΤΙΜΗ: 23.260 €
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μήκος: 4.365 mm
Πλάτος: 1.837 mm
Ύψος: 1.639 mm
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος με turbo 1598 κ.εκ.
Ιπποδύναμη: 150 ίπποι στις 5.800 σαλ.
Μέγιστη ροπή: 240 Nm στις 1.400 σαλ.
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα: 8,9 δευτερόλεπτα *
Τελική ταχύτητα: 201 χλμ./ώρα *
Κατανάλωση: 7,4 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικτό κύκλο *
* Εργοστασιακές μετρήσεις
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Αερόσακοι οδηγού – συνοδηγού
Πλευρικοί αερόσακοι εμπρός
Αερόσακοι τύπου κουρτίνας
ESP
ΑΒS
TCS
Ηλεκτρονικός διζωνικός κλιματισμός
Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες
Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
Αυτόματο κλείδωμα θυρών
Ραδιο-CD
Ρυθμιζόμενο τιμόνι με ηλεκτρουδραυλικό μηχανισμό
Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών
Προβολείς ομίχλης
Cruise control
Υπολογιστής ταξιδιού
Αισθητήρες παρκαρίσματος