Ιστορικές και πολυσυζητημένες πολιτικές διαφημίσεις

Ιστορικές και πολυσυζητημένες πολιτικές διαφημίσεις

Τότε που ο Κένεντι τραγουδούσε, το ΠΑΣΟΚ ήταν ακρίδα και ο Αντώνης Σαμαράς έπαιζε Βιβάλντι

Ξεχωρίσαμε τις πιο επιδραστικές, πολυσυζητημένες ή ακόμα και περίεργες πολιτικές διαφημίσεις από την Ελλάδα και διεθνώς, αυτές που αντιπροσωπεύουν το κλίμα της εποχής τους και που η εξέλιξή τους αντικατοπτρίζει την αλλαγή του πολιτικού μηνύματος μέσα στο χρόνο.

Ο πόλεμος του Τζόνσον

Στις ΗΠΑ θεωρούν αυτή την πιο επιδραστική τηλεοπτική διαφήμιση στην ιστορία. Δημιουργήθηκε το 1964 από την καμπάνια του τότε προέδρου Λίντον Τζόνσον και υποστήριζε ότι ο αντίπαλός του στην προεδρική εκλογή Μπάρι Γκολντγουότερ θα ξεκινούσε πυρηνικό πόλεμο που θα οδηγούσε στον αφανισμό των ΗΠΑ. Εκτιμάται πως συνέβαλε αποφασιστικά στη νίκη του Τζόνσον.

Το τραγούδι του Κένεντι

Ήταν σαν διαφήμιση για κορν φλέικς με catchy ρυθμό που ακόμα και σήμερα σου «κολλάει» στο μυαλό. Το σποτ του 1960 εκθειάζει τις αρετές του JFK -ατρόμητος, νέος, κ.λπ.- και καλεί το κοινό να τον ψηφίσει σαν να ήταν προϊόν. Τακτική που επικρατεί μέχρι σήμερα.

Ο Εθνάρχης και η νοικοκυρά

Περίπου την ίδια εποχή στην Ελλάδα η πολιτική διαφήμιση ήταν σχεδόν αποκλειστικά υπόθεση της αφίσας. Για τις εκλογές του 1961 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής εμφανίζεται ως ο εθνικός ηγέτης, ενώ ακριβώς δίπλα η αφίσα της ΕΔΑ (που συμμετείχε ως Πανδημοκρατικόν Αγροτικόν Μέτωπον Ελλάδος) περιγράφει τα πάθη της νοικοκυράς υπό τη διακυβέρνηση της ΕΡΕ.

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου.

 

Πηγή: fortunegreece.com

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα