RALPH LAUREN: ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ ΤΑ POLO ΟΤΑΝ ΓΕΡΑΣΟΥΝ
Μετά από 50 χρόνια, ο πατέρας του sport casual, Ralph Lauren αποφάσισε ότι ήρθε η ώρα να τρέξει νεότερα αίμα στο δημιούργημα του
Προτού γίνει διάσημος, ο Ραλφ Λόρεν εργαζόταν σε μια επιχείρηση που εμπορευόταν γραβάτες. Μια ημέρα πλησίασε το αφεντικό του και του είπε πως είχε σκεφτεί να σχεδιάσει μια νέα σειρά. Και ο εργοδότης του απάντησε: «Ο κόσμος δεν είναι ακόμα έτοιμος για σένα». Ο νεαρός το πήρε για κομπλιμέντο. Και πολλά χρόνια αργότερα κατάλαβε ότι ήταν ειρωνεία. Όμως η ειρωνεία της τύχης είναι ότι τελικά δικαιώθηκε. Ολόκληρος ο πλανήτης έμαθε το εβραιόπουλο από το Μπρονξ, που κατάφερε να μεταμορφώσει την αμερικανική βιομηχανία μόδας και να δώσει στο sport casual ντύσιμο, το στυλ που του έλειπε. Η μεγαλύτερη επιτυχία του σχεδιαστή είναι ότι έκανε τα καθημερινά ρούχα να είναι κομψά χωρίς να είναι επιτηδευμένα.
Αλλωστε τα οικονομικά στοιχεία που αφορούν την πορεία της μετοχής και τον γενικότερο ανταγωνισμό στην αγορά, έδειχναν ότι χρειαζόταν μια ανανέωση. Και έτσι ο Λόρεν πήρε την ίδια γενναία απόφαση που πήρε και η Ντόνα Κάραν φέτος και ο Κάλβιν Κλαϊν το 2002: να μην είναι ο ίδιος στην κορυφαία θέση του ομίλου του. Και κατά κάποιο τρόπο η αποχώρησή του είναι ένα τέλος εποχής για την αμερικανική βιομηχανία της μόδας. Βέβαια η διαρχία είναι κάτι πολύ συνηθισμένο στον τομέα αυτό και ακόμα και οι μεγαλύτερες φίρμες είχαν πάντοτε κάποιον σχεδιαστή που έπαιρνε όλη την δημοσιότητα και κάποιον επιτελικό που φρόντιζε όλα τα υπόλοιπα. Τώρα, το νέο ταίρι του 75χρονου Νεουορκέζου λέγεται Στέφαν Λάρσον και θεωρείται εξαιρετικός στο μάρκετινγκ. Αλλωστε η προϋπηρεσία του δεν είχε να κάνει με τις πολυτελείς φίρμες αλλά με τις μαζικές πωλήσεις. Και από την στιγμή της ανακοίνωσής του ονόματός του και μετά η μετοχή πήρε τα πάνω της
Η ιστορία του Ραλφ Λόρεν έχει τόσες εκπλήξεις και ανατροπές που ακόμα και ο ίδιος εχει δηλώσει πως αν την έγραφε μια ημέρα, οι αναγνώστες θα πίστευαν ότι λέει ψέμματα. O Ραλφ Λίπσιτς (αυτό είναι το κανονικό του επίθετο, το οποίο το άλλαξε στα πρώτα του νεανικά χρόνια) μεγάλωσε πολύ φτωχικά στο Μπρονξ. Για να μπορέσει να ξεφύγει από την καθημερινή μιζέρια πήγαινε συχνά στον κινηματογράφο και του άρεσε να αισθάνεται ότι και ο ίδιος είναι μέρος του κόσμου της ταινίας. Οταν αποφοίτησε από το σχολείο είχε δηλώσει πως το όνειρό του ήταν να γίνει εκατομμυριούχος.
Μέσα σε λίγο καιρό σχεδίασε τελικά την νέα σειρά με τις γραβάτες (αυτές που είχε κοροϊδέψει το αφεντικό του) και τις μοσχοπούλησε σε ένα πολυκατάστημα. Ετσι εξασφάλισε το αρχικό κεφάλαιο για την επιχείρησή του. Η έξυπνη ιδέα του ήταν ότι δεν περιορίστηκε στα ρούχα αλλά ανέπτυξε την εμπορική και σχεδιαστική του δραστηριότητα στις τσάντες, τα παπούτσια, τα γυαλιά ηλίου, τα είδη για το σπίτι. Ταύτισε την υπογραφή του με την προσιτή πολυτέλεια. Πριν από λίγο καιρό άνοιξε και ένα εστιατόριο στην Νέα Υόρκη που τα πάει περίφημα και είναι γεμάτο με επώνυμους πελάτες. Η αγαπημένη του συλλογή πάντως έχει πανάκριβα αυτοκίνητα που είναι και η μεγάλη του αδυναμία.