Νίκη πρωταθλητή από Μπάτον στην Κίνα

Θρίαμβος της McLaren στην Κίνα με 1-2 και Μπάτον θριαμβευτή. Απογοήτευση για τη Red Bull
- 18 Απριλίου 2010 11:53
Ο Μπάτον με πάρα πολύ σωστή επιλογή ελαστικών και καλή διαχείριση τους σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, έδωσε απάντηση στο ερώτημα που επικρατούσε καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας για το αν θα έχουμε τέταρτο διαφορετικό θριαμβευτή ή αν θα κάνει κάποιος double στις νίκες.
Ο Χάμιλτον από την 6η θέση για ακόμα έναν αγώνα μας χάρισε σπουδαίες μάχες και μοναδικά προσπεράσματα. Ο Βρετανός πιλότος δε δίστασε να ρισκάρει σε αρκετά σημεία και ανταμείφθηκε από τη δεύτερη θέση.
Ο Νίκο Ρόσμπεργκ σπάει όλα τα ρεκόρ, καθώς όχι μόνο πήρε το δεύτερο βάθρο για την ομάδα του, αλλά συνεχίζει να νικάει τον Σουμάχερ στην εσωτερική “μάχη”.
Ο εφτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής δε θυμίζει σε τίποτα τον Σουμάχερ που ξέραμε, αφού έχασε πολλές κόντρες κατά τη διάρκεια του αγώνα και δικαίως βρέθηκε για 2η φορά στην τελευταία θέση των βαθμών.
Ανατροπές από τα… αποδυτήρια
Πριν καλά – καλά ανάψει το πράσινο φως είδαμε η πρώτη θέση να αναγράφει το όνομα του Φερνάντο Αλόνσο και όχι του Φέτελ που ξεκίνησε από την pole position. Ο Γερμανός ξεκίνησε λάθος, με αποτέλεσμα ο Ισπανός να του στερήσει την πρωτιά.
Όμως, λίγο αργότερα, ακούσαμε τον Μπάτον να παραπονιέται ότι ο πιλότος της Ferrari ξεκίνησε παράνομα πιο νωρίς, γεγονός που του απέφερε ποινή διέλευσης.
Κατά την εκκίνηση, όμως, δεν έλειψαν τα απρόοπτα καθώς υπήρχε σύγκρουση μεταξύ των Λιούτσι, Κομπαγιάσι και Μπουεμί. Το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκες στην πίστα μέχρι να απομακρυνθούν τα θραύσματα και οι πιλότοι έκαναν την είσοδό τους στα pits, για να αλλάξουν ελαστικά επειδή η βροχή δυνάμωνε.
Στον τρίτο γύρο, ο αγώνας ξεκίνησε και πάλι κανονικά, με τον Ρόσμπεργκ να ηγείται της κούρσας και τους Μπάτον, Κούμπιτσα και Πετρόφ να ακολουθούν, αφού προτίμησαν να μην μπουν στα pits και να παραμείνουν με τα slick ελαστικά.
Πάνω που αρχίσανε οι πιλότοι να ηρεμούν από τις ανακατατάξεις της εκκίνησης ο Φερνάντο Αλόνσο εξέτισε την ποινή του, η βροχή σταμάτησε και οι πιλότοι ξαναμπήκαν στα pits – αυτή τη φορά για να επιλέξουν την ενδιάμεση γόμα ελαστικών.
Eκεί συνέβη ένα αμφιλεγόμενο γεγονός. Ο Φέτελ ήρθε ρόδα με ρόδα με τον Χάμιλτον, πηγαίνοντας μέχρι την έξοδο μαζί, αλλά τελικά, ο πιλότος της Red Bull ήταν αυτός που βγήκε πρώτος.
Συνεχίζοντας τη δική τους στρατηγική οι Ρόσμπεργκ, Μπάτον, Κούμπιτσα και Πετρόφ για ακόμα μια φορά δεν μπήκαν στα pits, όντας στην πρώτη τετράδα. Εκεί ήρθε και η στιγμή που ο Λιούις Χάμιλτον θα έστηνε το δικό του… πάρτι στην πίστα της Σανγκάι. Ο Βρετανός πέρναγε όποιον έβρισκε μπροστά του, με αποκορύφωμα το 12ο γύρο, όπου με μια πανέμορφη σφήνα άφησε πίσω του ταυτόχρονα τους Σούτιλ και Φέτελ. Στη συνέχεια ο Γουέμπερ που ερχότανε από πίσω, πήγε να μιμηθεί τον Χάμιλτον, αλλά δεν τα κατάφερε.
Το πάρτι του Χάμιλτον
Επόμενο θύμα του Βρετανού ήταν ο Σουμάχερ. Στο 17ο γύρο ο εφτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής παραδόθηκε στη… μανία του νεαρού Χάμιλτον. Εν τω μεταξύ ο άλλος πιλότος της McLaren ήταν στην πρώτη θέση και προσπαθούσε να χτίσει τη διαφορά του από τους υπόλοιπους πιλότους που είχε πίσω του. Ωστόσο, το σπάσιμο στην αεροτομή του Αλγκουερσουάρι, έβαλε για ακόμα μια φορά το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα και ο ρυθμός καταστράφηκε.
Στον 30ο γύρο ο Χάμιλτον πέρασε στην τρίτη θέση, επιβραβευμένος των κόπων και των ρίσκων που είχε πάρει. Παρόλα αυτά, το σόου του δεν είχε τελειώσει ακόμα. Αυτό έγινε όταν “κλείδωσε” τη 2η θέση, ρίχνοντας τον Ρόσμπεργκ τρίτο.
Παράνομος, ιντριγκαδόρος, αλλά πολύ καλός
Ο Αλόνσο παρά την παρανομία του στην εκκίνηση, πραγματοποιήσε εξαιρετικό αγώνα και αν αναλογιστεί κανείς τα προβλήματα με τις μηχανές τις Ferrari, ο Ισπανός είχε ένα αποτέλεσμα που δεν περίμεναν στη Scuderia.
Ο Μάσα έχασε την πρώτη θέση στην κατάταξη των πιλότων, μιας και η 9η θέση που τερμάτισε πρόκειται για ένα φτωχό αποτέλεσμα, για κάποιον που πηγαίνει για πρωτάθλημα.
Στα αξιοσημείωτα πέρασε και η κόντρα των δύο πιλότων μέσα στην πίστα, επιβεβαιώνοντας όσους κάνουν λόγο ότι οι σχέσεις των δύο αντρών μόνο φιλικές δεν είναι.
Μπράβο στον Κούμπιτσα
Άξιος συγχαρητηρίων είναι ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα. Ο Πολωνός έχει πάρει από το χέρι τη Renault και την οδηγεί στις υψηλές θέσεις του πρωταθλήματος. Δημοσιεύματα τον θέλουν να αποτελεί τον αντικαταστάτη του Μάσα στη Ferrari το καλοκαίρι, αλλά εκείνος δηλώνει προσηλωμένος στην ομάδα του και με τη δουλειά που κάνει αποτελεί την πιο ευχάριστη έκπληξη του πρωταθλήματος.
Ο Κούμπιτσα έχει 40 πόντους και βρίσκεται στην 7η θέση στην κατάταξη των πιλότων, έχοντας διαφορά από τον πρώτο Μπάτον 20 βαθμούς και από τον τρίτο Αλόνσο εννιά. Ενώ, η Renault, προς χάριν του είναι 5η, έχοντας 14 βαθμούς λιγότερους από το μεγάλο ανταγωνιστή της, τη Mercedes GP.
Κορυφαίες ανακατατάξεις
“Τα πάντα ρει, και ουδέν μένει” είχε πει ο Ηράκλειτος πριν από 2000 χρόνια και βάλε, γεγονός που αποδεικνύεται – πέρα από την καθημερινότητά μας – και στη Formula 1.
Η κατάταξη τόσο στο πρωτάθλημα των πιλότων, όσο και σε αυτό των κατασκευαστών αλλάζει σε κάθε αγώνα, κάνοντας την αγωνία του κόσμου να μεγαλώνει.
Η McLaren κατάφερε να ρίξει από την πρώτη θέση τη Ferrari, έχοντας 109 βαθμούς, ενώ η ιταλική ομάδα έχει 90. Ο Μπάτον είναι πρώτος με 60 βαθμούς, ενώ ο προκάτοχος της θέσης Μάσα βυθίστηκε στην 6η. Αναλυτικά οι βαθμολογίες
εδώ .
Αναλυτικά η κατάταξη:
1. Μπάτον, McLaren, 1:46:42.163
2. Χάμιλτον, McLaren, +01.530
3. Ρόσμπεργκ, Mercedes GP, +09.484
4. Αλόνσο, Ferrari, +11.86
5. Κούμπιτσα, Renault, +22.213
6. Φέτελ, Red Bull, +33.310
7. Πετρόφ, Renault, +47.600
8. Γουέμπερ, Red Bull, +52.172
9. Μάσα, Ferrari, +57.796
10. Σουμάχερ, Mercedes GP, +1:01.749
11. Σούτιλ, Force India, +1:02.874
12. Μπαρικέλο, Williams, +:03.665
13. Αλγκουερσουαρί, Toro Rosso, +1:11.416
14. Κοβαλάινεν, Lotus, +1 γύρο
15. Χούλκενμπεργκ, Williams, +1 γύρο
16. Σένα, HRT, +2 γύροι
17. Τσάντχοκ, HRT, +4 γύροι
Εγκατέλειψαν
Τρούλι, Lotus
Ντι Γκράσι, Virgin
Ντε Λα Ρόσα, Sauber
Μπουεμί, Toro Rosso
Κομπαγιάσι, Sauber
Λιουίτζι, Force India
Γκλοκ, Virgin
Το Live του αγώνα:
56/56 Νικητής ο Μπάτον. Δεύτερος ο Χάμιλτον, τρίτος ο Ρόσμπεργκ, στην τέταρτη θέση ο Αλόνσο
52/56
Η McLaren απ’ ότι φαίνεται θα έρθει στην Ευρώπη με το πρώτο της 1-2.
47/56 Ήρθε η σειρά του Μπαρικέλο να προσπεράσει τον Αλγκουερσουάρι στη 12η θέση.
46/56 Δέκα γύρους από το τέλος η McLaren είναι πολύ κοντά στο πρώτο της 1-2 και ο Μπάτον στη 2η φετινή του νίκη.
45/56 Ο Αλγκουερσουάρι έχασε τη θέση του, αρχικά, από τον Πετρόφ και στη συνέχεια από τον Μάσα.
45/25
Ο Αλόνσο φαίνεται να είναι άνετος στην 4η θέση, ενώ ο Μπάτον αυξάνει τη διαφορά του στα 4 δευτερόλεπτα από τον Χάμιλτον.
42/56 Ο Μπάτον είναι 3.8 δευτ. πιο γρήγορος από τον teammate του.
41/56 Ο Χάμιλτον ενημερώνεται ότι η βροχή θα δυναμώσει, ενώ ο Χάμιλτον έκανε παράπονα για πολύ νερό στην πίστα.
40/56 Ο Αλόνσο από την 4η θέση ηγείται των Κούμπιτσα, Φέτελ, Γουέμμπερ, Σουμάχερ, Αλγκουερσουάρι και Πετρόφ.
38/56 Ο Ρόσμπεργκ δεν πήγε καλά στα pits και έπεσε στην τρίτη θέση.
37/56 Ο Χάμιλον αλλάζει τα ενδιάμεσα ελαστικά του.
36/56 Ο Ρόσμπεργκ παίρνει τα εύσημα από τους μηχανικούς του, επειδή κράτησε τη θέση του από τον Χάμιλτον.
33/56 Ο Πετρόφ χάνει δύο θέσεις από τους Αλόνσο και Φέτελ, αφού έχασε τον έλεγχο στην στροφή 8.
32/56 Τώρα ο Χάμιλτον βλέπει τον Ρόσμπεργκ στη δεύτερη θέση και σχεδιάζει την επόμενη… επίθεσή του. Η Renault τα πάει περίφημα αφού έχει στις θέσεις 4 και 5 τους Κούμπιτσα και Πετρόφ.
30/56 Ο Χάμιλτον είναι τρίτος , ενώ ο Μάσα έχει περάσει τον Μπαρικέλο στη 10η θέση.
30/56 Ο Σούτιλ πιέζει τον Αλόνσο αλλά ο Ισπανός κρατάει τη θέση του, βάζοντας το μονοθέσιό του σε πιο σωστή θέση.
29/56 5ος ο Πετρόφ, που έχει πίσω του Σούτιλ, Αλόνσο, Φέτελ, Σουμάχερ και Μπαρικέλο.
27/56 Ο Μπάτον είναι επικεφαλής, ενώ οι Ρόσμπεργκ, Κούμπιτσα, Πετρόφ και Χάμιλτον ακολουθούν.
26/56 Ο Χάμιλτον για ακόμα μια φορά προσφέρει υψηλό θέαμα προσπερνώντας τον Σουμάχερ, στην στροφή 8.
25/56
Και τώρα έχουμε αγώνα ξανά. Ο Μπάτον παραμένει στην πρώτη θέση. Ο Χάμιλτον συνεχίζει να πιέζει τον Σουμάχερ, που τον κρατάει πίσω του.
25/56 Ακόμα πιο πίσω έχουμε τους Κοβαλάινεν στη 13η θέση με τους Αλγκουερσουάρι, Χούλκενμπεργκ, Σένα και Τσάντχοκ να ακολουθούν.
24/56 Ο Σούτιλ είναι 9ος, ο Αλόνσο βρίσκεται οριακά στις θέσεις των βαθμών, ενώ πιο πίσω στην 11η θέση είναι ο Μπαρικέλο και ο Μάσα στη 12η.
23/56 Η κίτρινη σημαία συνεχίζει να είναι σηκωμένη, αφού δεν έχουν απομακρυνθεί τα θραύσματα.
2/56 Και τώρα μπαίνει το αυτοκίνητο ασφαλείας, γεγονός που καταστρέφει την προσπάθεια του Μπάτον, αφού ήταν σε φάση που έχτιζε διαφορά από τους υπόλοιπους πιλότους.
21/56 Ο Αλγκουερσουάρι αλλάζει την σπασμένη του αεροτομή.
21/56 Ο Μπάτον έχει περάσει στην πρώτη θέση, τη στιγμή που και οι υπόλοιποι πιλότοι μπαίνουν για αλλαγή ελαστικών.
20/56 Οι πιλότοι επιλέγουν τα ενδιάμεσα, λόγω της ολισθηρότητας της πίστας.
17/56 Ο Χάμιλτον πέρασε τον Σουμάχερ και τώρα ο πιλότος της Mercedes έχει πίσω του τον Φέτελ.
16/56 Οι Ρόσμπεργκ, Μπάτον και Κούμπιτσα είναι στις πρώτες τρεις θέσεις, ενώ ο Σουμάχερ συνεχίζει να είναι μπροστά από τον Χάμιλτον.
15/56 Και τώρα ο Χάμιλτον είναι πίσω από τον Σουμάχερ και αναμένεται νέα κόντρα του Βρετανού με τον εφτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή.
13/56 Η κόντρα Σούτιλ και Φέτελ συνεχίζεται, ο Γουέμπερ πήγε να μιμηθεί τον Χάμιλτον, αλλά ο Γερμανός κράτησε τη θέση του από τον teammate του.
12/56 O Χάμιλτον με εκπληκτική σφήνα μπήκε από την εσωτερική και πέρασε ταυτόχρονα Σούτιλ και Φέτελ.
11/56 Και ο Γουέμπερ προσπερνάει το μονοθέσιο της Lotus.
11/56 Ο Φέτελ είναι όγδοος και συνεχίζει να ανεβαίνει. Ενώ, η “μάχη” του με τον Χάμιλτον έχει ανάμεσα τον Κοβαλάινεν.
10/56 Ο Ρόσμπεργκ είναι κατά 3.4 δευτερόλεπτα από τους Μπάτον, Κούμμπιτσα, Πετρόφ, Αλλγκουερσουάρι, Κοβαλάινεν, Σουμάχερ και Σούτιλ.
8/56 Ο Ντε λα Ρόσα εγκαταλείπει ύστερα από το πρόβλημα με τον κινητήρα του.
8/56 Η διαδικασία των pits έχει ευνοήσει τον Σουμάχερ που ανέβηκε στην 11η θέση, ενώ η βροχή στην πίστα έχει αρχίσει να δυναμώνει.
7/56 O Μίκαελ Σουμέχερ βρίσκεται στη 17η θέση, ενώ ο Γουέμπερ είναι 9ος και ο Μάσα 10ος.
6/56 Χάμιλτον και Φέτελ μπαίνουν στα pits με τον Γερμανό να βάζει τη σκληρή γόμα, αλλά κατά την έξοδό τους ήρθαν ρόδα με ρόδα, με τον πιλότο της Red BUll να βγαίνει πιο μπροστά από αυτόν της McLaren
.
6/56
Ο Ρόσμπεργκ είναι πρώτος, οι Μπάτον, Κούμπιτσα, Αλόνσο, Σούτιλ και Ντε λα Ρόσα ακολουθούν.
5/56 Ποινή διέλευσης από τα pits για τον Αλόνσο, αφού οι κριτές έκριναν ότι ξεκίνησε πιο νωρίς.
3/56 Το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε και η εκκίνηση του αγώνα βρήκε τον Ρόσμπεργκ να ηγείται του αγώνα, αφού δεν μπήκε για αλλαγή ελαστικών.
3/56 Οι πιλότοι μπαίνουν στα pits για να αλλάξουν ελαστικά, επιλέγοντας τη μεσαία γόμα.
2/56 Και ενώ ο αγώνας έχει μπει πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας ο Μπάτον παραπονιέται ότι ο Αλόνσο έφυγε πιο νωρίς από το πράσινο φως.
1/56 Ο Λιούτσι χάνει τον έλεγχο και υπάρχει επαφή με τους Κομπαγιάσι και Μπουεμί, γεγονός που κάνει το αυτοκίνητο ασφαλείας να μπει στην πίστα, μέχρι να καθαριστεί η πίστα.
1/56 Η ερασιτεχνική εκκίνηση του Φέτελ, βρήκε τον Αλόνσο, που ξεκίνησε φοβερά να ευνοείται και να βρίσκεται πρώτος!!! Συναρπαστική τροπή του αγώνα από νωρίς.
10:02 Οι μηχανικοί της Mercedes ενημερώνουν τον Ρόσμπεργκ ότι η βροχή θα δυναμώσει και οι ομάδες προβληματίζονται για το ποια γόμα θα επιλέξουν.
10:00 Οι πιλότοι ξεκίνησαν το γύρο προθέρμανσης, ενώ ο Γκλοκ έδειξε να έχει κάποιο μικρό πρόβλημα, ενώ είναι ο μοναδικός που “φοράει” τα μεσαία ελαστικά.
9:59 Όλοι οι πιλότοι είναι στις θέσεις τους, με τα μαλακά ελαστικά, εκτός του Τσάχτχοκ που πήρε ποινή πέντε θέσεων, λόγω των αλλαγών που έγιναν στο μονοθέσιό του ενώ ήταν σε κατάσταση παρκ ντεφερμέ.
9:57 Το αυτοκίνητο ασφαλείας ελέγχει την κατάσταση της πίστας, ενώ η θερμοκρασία της φτάνει τους 23 βαθμούς κελσίου.
9:55 Οι πιλότοι παίρνουν σιγά – σιγά τη θέση τους στο grid. για να ξεκινήσουν το γύρο προθέρμανσης, πριν το πέσιμο της καρό σημαίας.
9:50 Ο κόσμος που έχει βρεθεί στην πίστα της Σανγκάι είναι εξοπλισμένος με αδιάβροχα και ομπρέλες, καθώς υπάρχει ο φόβος βροχής. Μέχρι στιγμής υπάρχει ψιλόβροχο, ενώ οι προβλέψεις δεν αναφέρουν επιδείνωση του καιρού.
9:45 Καλημέρα σας. Το 4ο Grand Prix της χρονιάς ξεκινάει σε 15 λεπτά και οι πιλότοι αναμένεται να δώσουν μια συναρπαστική “μάχη”, σε μία από τις ομορφότερες πίστες του πρωταθλήματος. Μετά τις χθεσινές κατατακτήριες η σειρά εκκίνησης έχει ως εξής:
1. Φέτελ, Red Bull, 1:34.558
2. Γουέμπερ, Red Bull, 1:34.806
3. Αλόνσο, Ferrari, 1:34.913
4. Ρόσμπεργκ, Mercedes, 1:34.923
5. Μπάτον, McLaren, 1:34.979
6. Χάμιλτον, McLaren, 1:35.034
7. Μάσα, Ferrari, 1:35.180
8. Κούμπιτσα, Renualt, 1:35.364
9. Σουμάχερ, Mercedes, 1:35.646
10. Σούτιλ, Force India, 1:35.963
11. Μπαρικέλο, Williams, 1:35.748
12. Αλγκουερσουαρί, Toro Rosso, 1:36.047
13. Μπουεμί, Toro Rosso, 1:36.149
14. Πετρόφ, Renault, 1:36.311
15. Κομπαγιάσι, BMW, 1:36.422
16. Χούλκενμπεργκ, Williams, 1:36.647
17. Ντε Λα Ρόσα, BMW, 1:37.020
18. Λιουίτζι, Force India, 1:37.161
19. Γκλοκ, Virgin, 1:39.278
20. Τρούλι, Lotus, 1:39.399
21. Κοβαλάινεν, Lotus, 1:39.520
22. Ντι Γκράσι, Virgin, 1:39.783
23. Σένα, HRT, 1:40.469
24. Τσάντχοκ, HRT, 1:40.578