Γερμανία: Νέα απεργία στους σιδηροδρόμους

Νέα απεργία διαρκείας 30 ωρών άρχισαν σήμερα Πέμπτη οι μηχανοδηγοί των τραίνων στην Deutsche Bahn, την εταιρία των γερμανικών σιδηροδρόμων
- 25 Οκτωβρίου 2007 08:57
Νέα απεργία διαρκείας 30 ωρών άρχισαν σήμερα Πέμπτη οι μηχανοδηγοί των τραίνων στην Deutsche Bahn, την εταιρία των γερμανικών σιδηροδρόμων, καθώς συνεχίζεται η διαμάχη του συνδικάτου που τους εκπροσωπεί με την διοίκηση της επιχείρησης για το μισθολογικό.
Αυτόν τον μήνα έχουν ήδη σημειωθεί αρκετές απεργίες στους γερμανικούς σιδηροδρόμους, που προκάλεσαν ακυρώσεις δρομολογίων και έντονα προβλήματα για ταξιδιώτες και επιχειρήσεις. Το συνδικάτο GDL, που εκπροσωπεί περίπου 34.000 μηχανοδηγούς, ανακοίνωσε ότι η απεργία, που άρχισε τα μεσάνυκτα, θα λήξει το πρωί της Παρασκευής.
Η Ντώυτσε Μπαν διαβεβαίωσε ότι η νέα απεργία θα πλήξει μόνο τις τοπικές και τις περιφερειακές υπηρεσίες της, καθώς υπάρχει δικαστική απαγόρευση για την απεργία όσων εργάζονται σε δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων και μεταφοράς εμπορευμάτων. Η απεργία θα επηρεάσει περισσότερο την ανατολική Γερμανία. “Η παράλογη αυτή απεργία θα πλήξει τους πελάτες μας και την εταιρία μας σκληρά”, υποστήριξε ο Καρλ-Φρίντριχ Ράους, μέλος του ΔΣ της Ντώυτσε Μπαν.
Το GDL λέει ότι οι μηχανοδηγοί υποαμοίβονται σε σύγκριση με συναδέλφους τους σε άλλες χώρες στην Ευρώπη, ζητά αυξήσεις μισθών 31% και νέα συλλογική σύμβαση. Απορρίπτει τις συμβάσεις στις οποίες κατέληξαν δύο άλλα συνδικάτα εργαζομένων σε άλλους τομείς, και προβλέπουν αυξήσεις 4,5%, καθώς και την πρόταση της διοίκησης της εταιρίας για αυξήσεις 10% και εφάπαξ 2.000 ευρώ.
Δημοσκόπηση της Forsa σε δείγμα 1.001 πολιτών που δημοσίευσε το περιοδικό Stern κατέδειξε ότι μεγάλο ποσοστό των Γερμανών υποστηρίζουν τα αιτήματα των απεργών και θεωρούν δίκαιη την κινητοποίησή τους (45%), όμως το ποσοστό είναι αισθητά μειωμένο από τον Ιανουάριο (55%). Οι απεργίες στους σιδηροδρόμους είναι σπάνιο φαινόμενο στη Γερμανία και οι πολίτες αρχίζουν να “χάνουν την υπομονή τους”, σύμφωνα με μέρος του γερμανικού Τύπου.
Η Ντώυτσε Μπαν, που η κυβέρνηση θέλει να ιδιωτικοποιήσει μερικώς έως το 2009, είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρία στην Ευρώπη. Μεταφέρει 5 εκατ. επιβάτες στα 28.000 δρομολόγια τραίνων που πραγματοποιεί καθημερινά.
(Πηγή: ΑΠΕ)