Citroen DS4

H Citroën αποκαλύπτει τις πρώτες λεπτομέρειες του νέου DS4 και το AUTO 24 σας το παρουσιάζει
- 31 Αυγούστου 2010 01:04
Μια μίξη εκλεπτυσμένου σχεδιασμού και τολμηρού styling – με έμφαση στην οδηγική ευχαρίστηση και την προηγμένη αρχιτεκτονική – το DS4 είναι ένα μοντέλο με πολλά ταλέντα, το οποίο ανταποκρίνεται σε ένα ευρύ πεδίο αναγκών, αναδεικνύοντας παράλληλα τη γοητεία της αυτοκίνησης.
Σχεδιασμένο με ιδιαίτερη προσοχή ώστε να προσφέρει μια αίσθηση αποκλειστικότητας τόσο μέσω της εξωτερικής, όσο και της εσωτερικής του εμφάνισης, το DS4 διαθέτει ιδιαίτερα προσεγμένα υλικά. Το μεγάλο πανοραμικό παρμπρίζ επιτρέπει στους επιβάτες να απολαμβάνουν εξαιρετική ορατότητα και φωτεινότητα με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός πολύ ευχάριστου περιβάλλοντος.
Η επιλογή 5 σύγχρονων και αποδοτικών κινητήρων – 3 βενζινοκινητήρες και 2 HDi – προσφέρουν στο DS4 δυναμικές επιδόσεις με χαμηλό περιβαλλοντολογικό αντίκτυπο, όπως ο νέος βενζινοκινητήρας των 200 ίππων και οι νέοι πετρελαιοκινητήρες e-HDi.
Το DS4 θα παρουσιαστεί στο σαλόνι αυτοκινήτου στο Παρίσι, ενώ το λανσάρισμα του θα πραγματοποιηθεί το 2011.
Μοναδικό στυλ
Το DS4 αποτελεί πραγματικά παράδειγμα δημιουργικού σχεδιασμού καθώς αναμειγνύει μια σειρά στυλιστικών επιλογών, με αποτέλεσμα μια νέα αυτοκινητιστική πρόταση. Ο Marc Pinson, επικεφαλής σχεδιασμού του DS4 σχολιάζει: ”
Η ερμηνεία εκ νέου σχεδιαστικών μοτίβων μας άνοιξε νέες προοπτικές που συνδυάζουν την πρακτικότητα με το στοιχείο της έκπληξης“.
Συμπαγές και μυώδες: O μοναδικός χαρακτήρας του μοντέλου τονίζεται από την τοποθέτηση του σήματος της Citroën, το σήμα DS στο καπό και τις λυχνίες LED γύρω από τα φώτα ομίχλης. Κύριο χαρακτηριστικό του εντυπωσιακού προφίλ αποτελεί η λωρίδα χρωμίου που περικλείει τις φιμέ γυάλινες επιφάνειες καθώς και τα τονισμένα φτερά που περικλείουν τους μεγάλους τροχούς (μέχρι 19 ίντσες). Την εικόνα ολοκληρώνει η οροφή που τελειώνει σε ένα δυναμικό σπόιλερ. Στο κάτω μέρος του πίσω προφυλακτήρα οι λεπτομέρειες χρωμίου και τα φώτα σχήματος “μπούμερανγκ” δίνουν μια αίσθηση υψηλής τεχνολογίας.
Ξεχωριστό εσωτερικό
Όπως και το αμάξωμα, το εσωτερικό του DS4 είναι γεμάτο από δυναμισμό και φινέτσα, με κάθε τμήμα του να είναι σχεδιασμένο με κύριο στόχο την άψογη αισθητική και την απτή ποιότητα. Η θέση οδήγησης αγκαλιάζει τον οδηγό, με τα όργανα να είναι εστιασμένα στα μάτια του οδηγού. Το ανάγλυφο ταμπλό χρησιμοποιεί επίσης υλικά υψηλής ποιότητας, ενισχύοντας περεταίρω την αίσθηση μοναδικότητας.
Κυρίαρχο στοιχείο στην καμπίνα του DS4 αποτελεί το μεγάλο πανοραμικό παρμπρίζ που εκτείνεται στην οροφή προσφέροντας μια ευχάριστη αίσθηση στο εσωτερικό. Η μεγάλη γυάλινη επιφάνεια σε συνδυασμό με την ελαφρώς ανασηκωμένη καμπίνα προσφέρουν εξαιρετική ορατότητα για τον οδηγό και ένα ευχάριστο και φωτεινό εσωτερικό για όλους τους επιβάτες.
ΤΟ DS4 είναι διαθέσιμο με 5 δερμάτινες επενδύσεις. Το εσωτερικό των κορυφαίων εκδόσεων είναι εφοδιασμένο με δέρμα στο ταμπλό και τις πόρτες, ενώ στα καθίσματα ο σχεδιασμός θυμίζει το μπρασελέ ενός ρολογιού.
Η επιλογή χρωμιωμένων λεπτομερειών στους αεραγωγούς, τον πίνακα οργάνων, στον επιλογέα και σε σημεία της κεντρικής κονσόλας ενισχύουν την αίσθηση πολυτέλειας. Αντίστοιχα τα πεντάλ αλουμινίου και ο κρυφός φωτισμός ενισχύουν περεταίρω την προσοχή στην λεπτομέρεια που χαρακτηρίζει το DS4.
Δυναμικό και Ευκίνητο
Η αθλητική και αεροδυναμική φόρμα του DS4, ελκύει όσους απολαμβάνουν την οδηγική εμπειρία. Ο επικεφαλής του προγράμματος Jérémie Maestracci λέει: ”
Θέλαμε οι οδηγοί να νιώθουν ότι έχουν το δρόμο στα δάκτυλα τους“.
Στο δρόμο το DS4 χαρακτηρίζεται από τον υποδειγματικό έλεγχο, στοιχείο που δίνει στους επιβάτες μια αίσθηση ασφάλειας κάτω από οποιαδήποτε συνθήκη. Εφοδιασμένο με γόνατα MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτο άξονα πίσω και ηλεκτρο – υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης, το DS4 ρυθμίστηκε ώστε να προσφέρει σε οδηγό και επιβάτες μια ξεχωριστή εμπειρία αυτοκίνησης.
Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού το DS4 εφοδιάζεται με μεγάλης διαμέτρου (340mm) αεριζόμενους δίσκους που συνεργάζονται με σύστημα ABS, ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης (EBD) και σύστημα ενίσχυσης πέδησης (ΕΒΑ). Τον ιδανικό έλεγχο του οχήματος κάτω από τις δυσκολότερες συνθήκες εξασφαλίζει το σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESP).
Το DS4 θα εφοδιάζεται με πέντε σύγχρονους και αποδοτικούς κινητήρες Euro5. Τρείς βενζινοκινητήρες, τους VTi 120, THP 155 και τον νέο THP 200 που έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με την BMW. Ο νέος THP 200 βασίζεται στον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.6 λίτρων και χαρίζει υψηλά επίπεδα επιδόσεων και άνεσης χάρη στους 200 ίππους και τα 275Νm ροπής μόλις στις 1.700σ.α.λ. Παρά την υψηλή απόδοση, οι εκπομπές CO2 δεν ξεπερνούν τα 149g/km. Παράλληλα είναι διαθέσιμοι δύο πετρελαιοκινητήρες HDi: o HDi 110 (επίσης διαθέσιμος σε έκδοση e-HDi) και ο HDi 160 – που σε κάθε περίπτωση είναι εφοδιασμένοι με φίλτρο μικροσωματιδίων.
Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην ηχομόνωση ώστε να συγκρατηθούν στο ελάχιστο οι θόρυβοι από τον κινητήρα, τον αέρα και το οδόστρωμα. Ο στόχος επετεύχθη χάρη στο πανοραμικό παρμπρίζ νέας τεχνολογία, την στρατηγική τοποθέτηση ηχομονωτικού υλικού και την βελτιστοποίηση των στεγανωτικών στοιχείων στις πόρτες.
Πολύπλευρα αποδοτικό
Από την αρχή το DS4 σχεδιάστηκε έτσι ώστε να έχει την καλύτερη δυνατή ποιότητα με το μικρότερο δυνατό περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα, στοιχείο στο οποίο συμβάλει και η παραγωγή του που θα πραγματοποιείται σε μία φιλική προς το περιβάλλον μονάδα. Περίπου το 15% από τα συνολικά 200 κιλά πλαστικού που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή του DS4 είναι “πράσινα”.
Το DS4 είναι διαθέσιμο και με την micro-hybrid τεχνολογία e-HDi από το λανσάρισμα του στις εκδόσεις που χρησιμοποιούν τον πετρελαιοκινητήρα HDi110. Εφαρμόζοντας μια πλειάδα τεχνολογιών, το σύστημα e-HDi συνδυάζει: το σύστημα Stop & Start που σταματά τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιείται (για παράδειγμα σε κόκκινο φανάρι), τη λειτουργία e-booster που εκκινεί τον κινητήρα σε μόλις 0.4δλ., το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο ταχυτήτων και τον δεύτερης γενιάς, επίσης ηλεκτρονικά ελεγχόμενο εναλλάκτη, που ανακτά ενέργεια κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης.
Στοιχεία όπως ο κλιματισμός, το ραδιόφωνο και η υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης παραμένουν ενεργά κατά τη διάρκεια που το σύστημα έχει απενεργοποιήσει τον κινητήρα. Το σύστημα e-HDi μπορεί να μειώσει την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων έως και 15% κατά την κίνηση στην πόλη.