Νέο βήμα προς τη βιώσιμη μετακίνηση

Έναρξη δοκιμαστικού προγράμματος του Plug-in Hybrid Vehicle στο Στρασβούργο με τη συμμετοχή της Toyota
- 07 Μαΐου 2010 13:15
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν περίπου 100 Plug-in Hybrid Vehicles (PHV) σε συνδυασμό με μία ειδική υποδομή φόρτισης για χρήση από δημόσιους φορείς και ιδιώτες εταίρους στο Στρασβούργο και την ευρύτερη περιοχή. Την υποστήριξη του project ανέλαβε το Ταμείο Έρευνας (Research Fund) που διευθύνει η Γαλλική Υπηρεσία για το Περιβάλλον και τη Διαχείριση Ενέργειας – Environment & Energy Management Agency ADEME.
Το πρόγραμμα αποτελεί μέρος της παγκόσμιας δραστηριότητας της Toyota όπου συμμετέχουν 600 Prius Plug-in που θα κυκλοφορήσουν σε Ιαπωνία, ΗΠΑ, Καναδά και Αυστραλία. Κύριος στόχος της Toyota είναι η περαιτέρω διερεύνηση της τεχνολογίας και των επιδόσεων των PHV. Στο πλαίσιο της συνεργασίας EDF-Toyota, δοκιμές των PHV στους Ευρωπαϊκούς δρόμους ξεκίνησαν στην Γαλλία το φθινόπωρο του 2007 και επεκτάθηκαν στη Βρετανία του 2008. Στόχος της EDF είναι η αξιολόγηση διαφόρων επιλογών για την υποδομή φόρτισης. Μέσα από τη δοκιμή, θα αξιολογηθεί επίσης η αποδοχή και άποψη των καταναλωτών για τη νέα οδηγική φιλοσοφία, εν όψει της προετοιμασίας για ευρεία εμπορευματοποίηση στο μέλλον.
Στο πλαίσιο του προγράμματος, η EDF, με τη λειτουργική υποστήριξη της θυγατρικής της Electricité de Strasbourg (ES), θα έχει μία τεχνική και οικονομική συνεργασία με όλους τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να δημιουργηθούν πάνω από 150 σημεία φόρτισης στα σπίτια των χρηστών, στις εγκαταστάσεις των εταίρων, σε δημόσιους χώρους στάθμευσης και σε δημόσιους δρόμους. Μερικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ένα πρωτοποριακό σύστημα φόρτισης της EDF, ικανό να ελέγξει την επικοινωνία μεταξύ πρίζας και οχήματος, διασφαλίζοντας παράλληλα μία ασφαλή φόρτιση. Στόχος είναι να επιτυγχάνεται η αναγνώριση του οχήματος και η τιμολόγηση της καταναλωθείσας ενέργειας.
Επιπλέον, η Γερμανική εταιρία παροχής ενέργειας EnBW (Energie Baden-Württemberg AG, EDF Group), θα επεκτείνει το πρόγραμμα στο Baden-Württemberg, στη Γερμανία, δοκιμάζοντας δέκα PHV και την ειδική υποδομή φόρτισής τους.
Ως εταίροι του δοκιμαστικού προγράμματος, η Πόλη και η Αστική Κοινότητα του Στρασβούργου θα μισθώσουν 5 PHV. Έχουν δημιουργήσει δημόσια σημεία φόρτισης και σημεία φόρτισης σε δημόσιους δρόμους και επιδοτούν την τοπική εταιρία ενοικίασης αυτοκινήτων για τη μίσθωση 3 PHV. Τα άλλα οχήματα θα ενοικιαστούν σε διάφορα δημόσια ιδρύματα και ιδιωτικές εταιρίες.
Για την ADEME, το project αυτό είναι μέρος του προγράμματος με την ονομασία “research demonstrators”, που σκοπό έχει τη δοκιμή μελλοντικών τεχνολογιών μείωσης των ρύπων του θερμοκηπίου (διοξείδιο του άνθρακα, κ.λ.π.). Η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις που απαιτούν εναλλακτικές λύσεις αντί των συμβατικών κινητήρων εσωτερικής καύσης, Το εν λόγω πρόγραμμα είναι ένα από τα έντεκα projects που επιλέχθηκαν σε μία εκδήλωση ενδιαφέροντος για οχήματα χαμηλών εκπομπών ρύπων που οργάνωσε η ADEME το 2008. Αυτό το πείραμα σε πραγματικές συνθήκες είναι απαραίτητο προκειμένου να αξιολογηθεί όχι μόνο η βιωσιμότητα των εμπλεκόμενων τεχνολογιών αλλά και η υιοθέτησή τους από καθημερινούς χρήστες και η προετοιμασία για τον κόσμο του αύριο.
Ένα Plug-in Hybrid Vehicle χρησιμοποιεί την πλήρως υβριδική τεχνολογία της Toyota, με το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι η μπαταρία του μπορεί να επαναφορτιστεί από μία στάνταρ ηλεκτρική πρίζα ρεύματος. Το PHV της Toyota συνδυάζει ‘τα καλύτερα δύο κόσμων’: για σύντομες αποστάσεις, μπορεί να λειτουργεί σαν αθόρυβο ηλεκτρικό όχημα μηδενικών εκπομπών CO2. Για μεγαλύτερες αποστάσεις, το PHV λειτουργεί σαν ένα συμβατικό, υβριδικό όχημα, προσφέροντας όλα τα πλεονεκτήματα της πλήρως υβριδικής τεχνολογίας Toyota, όπως χαμηλά επίπεδα εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου και άριστες οδηγικές επιδόσεις. Η Toyota εκτιμά ότι το PHV θα επιτύχει απαράμιλλα επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων, συγκριτικά με οποιοδήποτε άλλο όχημα μαζικής παραγωγής κυκλοφορεί σήμερα. Βασισμένο στην τρίτη γενιά Prius, το νέο Prius Plug-in Hybrid εφοδιάζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου και εκπέμπει μόνο 59g CO2 / km στο Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (1).
«Η τεχνολογία Plug-in Hybrid είναι ζωτικός παράγοντας στο δρόμο για τη βιώσιμη μετακίνηση» δήλωσε ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Toyota Motor Corporation (TMC), Takeshi Uchiyamada σήμερα σε συνέντευξη τύπου.
«Βασισμένο στην τεχνολογία του πλήρως υβριδικού συστήματος κίνησης της Toyota, το PHV αντιπροσωπεύει σήμερα τον πιο πρακτικό τρόπο αυξημένης χρήσης ηλεκτρισμού στα ατομικά μέσα μεταφοράς. Τώρα, πρέπει να διερευνήσουμε την αποδοχή της νέας τεχνολογίας από την αγορά, γι’ αυτό και με την ευκαιρία λανσαρίσματος σήμερα στο Στρασβούργο, είμαστε ευτυχείς που ξεκινάμε το Πανευρωπαϊκό πρόγραμμα περιορισμένων μισθώσεων. Στο πλαίσιο αυτό, θα παραχωρηθούν 200 οχήματα σε επιλεγμένους δημόσιους φορείς και ιδιώτες πελάτες σε 18 Ευρωπαϊκές χώρες».
Ο Henri Proglio, Πρόεδρος & CEO της EDF εξήγησε:
«Σκοπεύουμε να χρησιμοποιήσουμε την καινοτομία της EDF για την εξέλιξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μία βιώσιμη μετακίνηση, λιγότερο ρυπογόνο. Για την EDF, το δοκιμαστικό πρόγραμμα που λανσάρουμε σήμερα με την Toyota, την Πόλη του Στρασβούργου, την ADEME και με τους εταίρους και χρήστες είναι μία τριπλή παγκόσμια πρεμιέρα. Η EDF είναι περήφανη που συμμετέχει σε ένα σημαντικό εγχείρημα της βιομηχανίας στο οποίο εμπλέκονται ένας έμπειρος κατασκευαστής, μία εταιρία παροχής ενέργειας και δημόσιοι φορείς».
Ο Roland Ries, Δήμαρχος του Στρασβούργου & Αντιπρόεδρος της Αστικής Κοινότητας, υπεύθυνος μεταφορών δήλωσε:
«Μιλώντας εκ μέρους της Πόλης και της Αστικής Κοινότητας, χαίρομαι που φιλοξενούμε αυτό το μοναδικό πείραμα το οποίο θα πραγματοποιηθεί σε βάθος 3 και πλέον χρόνων. Το Plug-in Hybrid Vehicle project, που σπονσοράρουν από κοινού η Toyota και η EDF, δείχνει πόσο σημαντικός είναι σήμερα ο συνδυασμός τεχνολογικών εξελίξεων και πρωτοποριακών πρωτοβουλιών με τη βιώσιμη ανάπτυξη. Αυτό δεν είναι κάτι που γίνεται για πρώτη φορά στο Στρασβούργο. Χάρη σε ένα ελκυστικό, σύγχρονο σύστημα τραμ και μία κυκλοφοριακή πολιτική φιλική προς τους ποδηλάτες έχει ήδη αποκτήσει τη φήμη μιας πρωτοποριακής πόλης. Εκείνο που θέλουμε να δούμε τώρα είναι ότι το Στρασβούργο βαδίζει προς την ίδια κατεύθυνση, παίρνοντας μέρος σε άλλες καινοτόμες δράσεις όπως αυτή εδώ, στον τομέα των βιώσιμων μεταφορών. Το Στρασβούργο έχει καθήκον να διατηρήσει την ξεχωριστή θέση του στο χώρο αυτό, σε εθνικό και Ευρωπαϊκό επίπεδο».