BRIGHT LIGHTING: ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΩΣ ΠΟΥ ΟΜΟΡΦΑΙΝΕΙ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ

Κάπου υπάρχει φως. Δημιουργείται από ελληνικά χέρια σε εργοστάσιο της Κάτω Κηφισιάς και φωτίζει το μετρό του Ντουμπάι, τις εγκαταστάσεις τους καναλιού FOX στο Λονδίνο, τα γραφεία της Vodafone στη Γαλλία

Από την Πέννυ Κούτρα

Η Bright Lighiting του κ.Νίκου Βασιλείου, ακολουθεί εδώ και 25 χρόνια, αυτό που σήμερα αποκαλείται «νέο παραγωγικό μοντέλο». Παράγει αντί να αντιπροσωπεύει ξένους οίκους, σχεδιάζει αντί να κοπιάρει, και εξάγει αντί να εισάγει. Με πτυχίο μηχανολόγου μηχανικού και εξειδίκευση στον φωτισμό, ο κ.Βασιλείου, αποφάσισε νωρίς πως τον ενδιαφέρει η επιχειρηματικότητα και η δημιουργία.

«Δεν έβλεπα το λόγο να γίνω ένας ακόμη εισαγωγέας. Αυτή η πρακτική του να εισάγουμε και να πουλάμε ο ένας στον άλλο, μου φαίνεται άγονη». Υποστηρίζει ότι όταν παράγεις εξ ορισμού κατέχεις ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. «Βρίσκεις μπροστά σου λιγότερους ανταγωνιστές απ’ότι όταν απλώς εμπορεύεσαι. Αυτό το κάνουν εκατομμύρια επιχειρήσεων και δεν σε διαφοροποιεί πραγματικά». ‘Ετσι κάπως δημιουργήθηκε η μονάδα παραγωγής 7.500 τμ. στα προάστια της Αθήνας, και μια εταιρία που απασχολεί 155 ανθρώπους «με μισθούς που δεν ανήκουν στην κατηγορία των 400 ευρώ», όπως λέει ο κ.Βασιλείου.

Η Bright, ξεκίνησε να ασχολείται με τον επαγγελματικό φωτισμό, το σχεδιασμό και την υλοποίηση συγκεκριμένων έργων κατ’αρχάς στην Ελλάδα, χρησιμοποιώντας κυρίως τεχνολογία Led. Έργα της Bright είναι ο φωτισμός νοσοκομείων-όπως το Υγεία και το Μητέρα, ξενοδοχείων –όπως το Aldemar- καταστημάτων εστίασης- όπως η αλυσίδα Goody’s και Flocafe- ακόμη και μουσείων όπως το Μπενάκη στη Βας.Σοφίας και στην οδό Πειραιώς. Συνεργάζεται με όλους τους μεγάλους ομίλους λιανικής, φωτίζοντας καταστήματα, Folli Follie, Nike, Mango και πολυκαταστήματα όπως τα Attica και τα Notos Com. Παράλληλα, δημιούργησε και 6 καταστήματα λιανικής με τη φίρμα Bright όπου διατίθενται οικιακά φωτιστικά, κατασκευής του εργοστασίου της αλλά και κάποια εισαγόμενα είδη.

Από το 2000 ωστόσο η εταιρία διαπίστωσε ότι μπορεί να στραφεί με αξιώσεις στη διεθνή αγορά. Ξεκίνησε συμμετέχοντας σε διεθνείς εκθέσεις, δηλώνοντας την παρουσία της, συνεργάστηκε με διεθνή αρχιτεκτονικά γραφεία και μεγάλες κατασκευαστικές, φτάνοντας σήμερα να έχει ένα σημαντικό χαρτοφυλάκιο έργων. «Έχουμε ήδη μόνιμους αντιπροσώπους σε Παρίσι, Λονδίνο, Μόσχα, Ντουμπάι και αλλού. Έχουμε υλοποιήσει έργα για μεγάλους οργανισμούς και ειδικούς χώρους, όπως μετρό, ξενοδοχεία, κτίρια γραφείων από το Λονδίνο έως το Ντουμπάι». Η εταιρεία έχει εξαγωγική δραστηριότητα σε περισσότερες από 35 χώρες σε Ευρώπη, Ασία και Αμερική και σήμερα ο τζίρος της είναι μοιρασμένος 50% στην Ελλάδα και 50% στο εξωτερικό. Έχει αναλάβει δουλειές με μεγάλες προκλήσεις, που χρειάστηκε να σχεδιάσει από την αρχή «με χαρτί και μολύβι» όλο το σύστημα φωτισμού σε εξειδικευμένους χώρους, όπως το μετρό του Ντουμπάι, και έχει κερδίσει αναγνώριση πουλώντας τεχνογνωσία.  

Όμως δεν είναι όλα «λαμπερά» στην επιχειρηματική διαδρομή της Bright. «Η λαίλαπα της κρίσης εκτός του ότι μείωσε την εγχώρια δουλειά, κλόνισε την αξιοπιστία μας έναντι των διεθνών συνεργατών» λέει ο κ.Βασιλείου. «Οι πελάτες ανησυχούν για το αν θα είσαι σε θέση να καλύψεις την παραγγελία τους και να υλοποιήσεις το έργο. Χρειάστηκε μεγάλος αγώνας και δαπάνη πόρων για να κρατήσουμε την πόρτα ανοιχτή». Εξηγεί πως σήμερα ένας διεθνής πελάτης ζητά εγγύηση καλής εκτέλεσης έργου, πέραν των εγγυητικών επιστολών που πρέπει να λαμβάνει η εταιρία για να προμηθεύεται από το εξωτερικό τις πρώτες ύλες της.

Οι συνθήκες σύμφωνα με τον κ.Βασιλείου ήταν πάντοτε δύσκολες στην Ελλάδα, αλλά η κρίση και η πολιτική αβεβαιότητα επιδείνωσαν ακόμη περισσότερο το κλίμα. «Το 2014 ήταν η πρώτη χρονιά που διαπιστώσαμε σταθεροποίηση. Καταφέραμε να κλείσουμε τη χρονιά με τζίρο 17 εκατ.ευρώ και μια αύξηση κατά 20% σε σχέση με το 2013». Οι πρώτες ενδείξεις του 2015 ωστόσο είναι μάλλον αποθαρρυντικές για την πορεία της. «Η πολιτική αβεβαιότητα δεν επιτρέπει μεγάλες προσδοκίες, αλλά το παλεύουμε» . Έτσι παρά τις αντίξοες συνθήκες, η εταιρία σχεδιάζει νέα projects όπως τη μελέτη και υλοποίηση του κέντρου καινοτομίας που δημιουργείται στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας (ω ναι, στο πλαίσιο μιας μεγάλης μεταρρυθμιστικής ατζέντας και προκειμένου να καταπολεμήσουν την υψηλή ανεργία στο Ριάντ επενδύουν στην καινοτομία!). «Η διεθνής αγορά είναι μια μεγάλη ευκαιρία, δεν έχει όρια και πρέπει να τα εκμεταλλευτούμε» λέει ο κ.Βασιλείου, που κάνει επαφές σε αγορές της Βόρειας Αφρικής και της Μέσης Ανατολής.

Ο ίδιος πέρα από επικεφαλής της εταιρίας του αναλαμβάνει ενεργό ρόλο σε θεσμικά επιχειρηματικά όργανα. Από το 2006 είναι εκλεγμένο μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών, ενώ επίσης είναι εκλεγμένο μέλος του δ.σ. της Ελληνικής Εταιρίας Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ) και του δ.σ. του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΠΣΕ). ΄Εχει συμμετάσχει σε αποστολές του ΟΠΕ και έχει δει τις αδυναμίες της ελληνικής πολιτείας να βοηθήσει τον μικρομεσαίο ‘Έλληνα επιχειρηματία. «Κάποιος πρέπει να πάρει από το χέρι τον μικρό Έλληνα παραγωγό και να τον συστήσει στις αγορές του εξωτερικού με συστηματικό τρόπο. Επίσης, κάποιος πρέπει να του παράσχει πιστοποίηση. Ακόμη και το ελληνικό ελαιόλαδο, το πιο διάσημο ελληνικό προιόν, δεν πιστοποιείται και χάνει ανταγωνιστικότητα. Μια τέτοια υπηρεσία από το κράτος είναι απαραίτητη».

«’Εχω μεγάλη εμπιστοσύνη στην ελληνική επιχειρηματικότητα. Συχνά λέω ότι οι ‘Ελληνες είμαστε οι Κινέζοι της Ευρώπης. Ευέλικτοι, γρήγοροι, προσαρμοστικοί. Ένα φυσιολογικό πλαίσιο χρειαζόμαστε μόνο», καταλήγει.

Εργα της Bright Lighting σε όλο τον κόσμο

Ντουμπάι (Ξενοδοχείο Sofitel – The Palm)

Λίβανος (Super Market Spinneys)

 Βενετία (Aman Canale Grande Hotel)

 Πράγα (Da Capo)

Θεσσαλονίκη (Γήπεδο ΠΑΟΚ)

Αθήνα (Area 19)
Δείτε περισσότερες δουλειές της Bright Lighting

Παίξτε τα Games του NEWS 24/7: Σταυρόλεξο, Sudoku, WordroW & Word Search!

 

Ακολουθήστε το NEWS 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Κάντε εγγραφή στο newsletter του NEWS24/7 για να λαμβάνετε ό,τι πρέπει να γνωρίζετε καθημερινά

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα