Οι πρωταγωνιστές της ψηφιακής οικονομίας έχουν πιο πολλές γυναίκες στο δυναμικό τους

Οι πρωταγωνιστές της ψηφιακής οικονομίας έχουν πιο πολλές γυναίκες στο δυναμικό τους

Τι αποκαλύπτει έρευνα που μελετά τα χαρακτηριστικά των πιο αποδοτικών εταιριών σε όλο τον κόσμο

Κείμενο: Παναγιώτης Μαρκίδης

Εξετάζοντας διάφορες κοινές πρακτικές και δυνατότητες των επιτυχημένων εταιριών, η Oxford Economics και η SAP εντόπισαν ένα σύνολο οργανισμών που εστιάζουν στην ψηφιακή οικονομία. Τους ονόμασαν «ψηφιακούς νικητές» και αποτελούν το 16% των εταιριών που εξετάστηκαν σε όλο τον κόσμο στο πλαίσιο της έρευνας Leaders 2020.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι ψηφιακοί νικητές:

-Υιοθετούν τη διαφορετικότητα και τη συμμετοχικότητα, δηλαδή παρουσιάζουν μεγαλύτερη πιθανότητα να έχουν αυξημένη διαφορετικότητα στο εργατικό δυναμικό τους στο μέσο διοικητικό επίπεδο, και έχουν ελαφρώς υψηλότερο ποσοστό εργαζόμενων γυναικών σε σύγκριση με άλλες εταιρίες. Στην Ευρώπη, τα επίπεδα διαφορετικότητας είναι σχετικά χαμηλά, αλλά είναι υψηλότερα σε εκείνες τις εταιρίες με κορυφαία ηγεσία και πιο δυνατά οικονομικά αποτελέσματα.

-Αναπτύσσουν στελέχη από την γενιά των millennials. Σε όλο τον κόσμο, οι millennial ηγέτες είναι πιο απαισιόδοξοι από άλλα στελέχη σχετικά με την ψηφιακή ετοιμότητα των οργανισμών στους οποίους εργάζονται. Τα millennial στελέχη κατέταξαν τις ηγετικές ικανότητες του οργανισμού τους κατά 15 με 23 εκατοστιαίες μονάδες χαμηλότερα σε σχέση με στελέχη από άλλες ηλικιακές ομάδες, σε μία πληθώρα χαρακτηριστικών που συμπεριλαμβάνουν την ευκολία συνεργατικότητας, τη διαχείριση της ποικιλομορφίας, την παροχή feedback και την αποθάρρυνση της γραφειοκρατίας.

-Δραστηριοποιούν και αναπτύσσουν τους υπαλλήλους τους: Οι εργαζόμενοι που δουλεύουν σε εταιρίες με προοδευτική κουλτούρα ηγεσίας στελεχών είναι πιο ικανοποιημένοι και δραστήριοι – και έχουν μικρότερες πιθανότητες να φύγουν για μια άλλη εταιρία σύμφωνα με την έρευνα.

-Αξιοποιούν τις ψηφιακές τεχνολογίες για βελτίωση της λήψης αποφάσεων.

«Η παγκόσμια ψηφιοποίηση έχει φέρει τεράστιες αλλαγές στο εργατικό δυναμικό και στον χώρο εργασίας, και οι επιχειρήσεις χρειάζεται να μετασχηματιστούν ταχύτατα για να μη μείνουν πίσω», σχολίασε ο Mike Ettling, στέλεχος της SAP και συμπλήρωσε: «Η έρευνα Leaders 2020 αποκάλυψε ότι πολλά στελέχη, τόσο στην Ευρώπη όσο και σε άλλες περιοχές του κόσμου, δεν είναι ακόμα έτοιμα να ηγηθούν με επιτυχία στη νέα ψηφιακή εποχή... Ως ηγέτες, πρέπει να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον όπου οι άνθρωποι αναπτύσσονται, και έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν γρήγορα αποφάσεις με βάση τα δεδομένα, μειώνοντας την πολυπλοκότητα και τη γραφειοκρατία και αγκαλιάζοντας τη διαφορετικότητα και τη συμμετοχικότητα. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν αφορά μόνο την υιοθέτηση της τεχνολογίας, αλλά τη δημιουργία μία κουλτούρας καινοτομίας, όπου τα εκθετικά αποτελέσματα δεν είναι απλά μια δυνατότητα, αλλά το βασικό ζητούμενο».

Σημειώνεται πως η 24MEDIA, το μεγαλύτερο δίκτυο ψηφιακών μέσων στην Ελλάδα, σε συνεργασία με την εταιρεία στρατηγικής επικοινωνίας  Συμεών Γ. Τσομώκος ΑΕ, διοργανώνει στις 20 Ιανουαρίου, στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Ισότητας, το νέο συνέδριο της σειράς  Game Changer, δίνοντας το λόγο στις πραγματικές γυναίκες επιρροής.

Το Συνέδριο αποσκοπεί στο να αναδειχθούν τα πλεονεκτήματα της συμμετοχής των γυναικών στην οικονομία και την κοινωνία, ώστε να αλλάξει πλήρως η νοοτροπία, που ακόμη και σήμερα δυσχεραίνει την πλήρη πρόσβασή τους σε θέσεις υψηλής επιρροής και κύρους.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Women of Influence
SHARE: