Διαφωνία για το εξεταστικό

Παραδόθηκε στον πρωθυπουργό το πόρισμα του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας για τις αλλαγές στην Ανώτατη εκπαίδευση. Οι αλλαγές που προτείνονται και οι ενστάσεις
- 23 Μαρτίου 2011 20:03
Χωρίς συμφωνία όσων συμμετείχαν στον εθνικό διάλογο για την παιδεία θα προκύψει ο νέος νόμος για το εξεταστικό που θα κατατεθεί σύντομα προς ψήφιση.
Την Τετάρτη η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου και ο καθηγητής Αλέξανδρος Λυκουριώτης, παρέδωσαν στον πρωθυπουργό , το πόρισμα του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας που αφορά τις αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
Σύμφωνα με τα τελικά συμπεράσματα προκρίνεται η εισαγωγή των υποψηφίων σε σχολές και όχι σε τμήματα, ενώ υπήρξαν αρκετές ενστάσεις των συμμετεχόντων στο διάλογο για τη διασφάλιση του αδιάβλητου του νέου συστήματος.
Σύγκλιση απόψεων, πάντως, δεν υπήρξε στο επίμαχο θέμα της διοίκησης των ανωτάτων ιδρυμάτων από εξωπανεπιστημιακούς. Οι τελικές αποφάσεις, όπως δήλωσε η υπουργός Παιδείας, βρίσκονται στη νομοπαρασκευαστική φάση και πρόκειται να ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα.
Για το εξεταστικό η πρόταση για αλλαγή του συστήματος εισαγωγής έτυχε ευρείας αποδοχής. Προτάθηκε η εισαγωγή φοιτητών σε σχολή αντί για τμήμα , με τις προϋποθέσεις εισαγωγής και μετάβασης στο τμήμα μετά το πρώτο έτος να καθορίζει το κάθε πανεπιστήμιο. Πάντως υπήρξαν πολλές ενστάσεις για το πόσο θα υπάρξει διαφάνεια στις ενδοπανεπιστημιακές διαδικασίες.
Εντάσεις διατυπώθηκαν από τους συμμετέχοντες στον εθνικό διάλογο, και για το θέμα δημιουργίας μεταπτυχιακών σπουδών σε κάθε ίδρυμα.
Στο θέμα της διοίκησης των πανεπιστημίων , σημειώθηκαν διαφωνίες για το να στο συμβούλιο διοίκηση θα μετέχουν εξωπανεπιστημιακά μέλη και το αν αυτά θα εκλέγονται η θα επιλέγονται από τα ακαδημαϊκά όργανα.
Επίσης διαφωνία υπήρξε και για τον ορισμού πρύτανη και προέδρου του ΤΕΙ και αν αυτό θα γίνεται μέσω ανοικτής προκήρυξης, η εκλογικής διαδικασίας. Επίσης διαφωνία υπήρξε για το αν θα πρέπει να παραμείνει η σύγκλητος και το συμβούλιο ΤΕΙ ανώτατα όργανα διοίκησης των ιδρυμάτων.
Αναφορικά με το εξέλιξη και το μισθολογικό των καθηγητών πανεπιστημίων ΑΕΙ και ΤΕΙ, πρότείνεται χωρίς ομοφωνία ο περιορισμός των βαθμίδων εξέλιξης από τέσσερις σε τρεις και προτάθηκαν συλλογικά όργανα που θα κρίνουν την εξέλιξη καθηγητών.
Παράλληλα όλοι οι συμμετέχοντες στον εθνικό διάλογο για την παιδεία , διαπίστωσαν ελλείψεις σε υποδομές και νέες τεχνολογίες στα πανεπιστήμια και επισημάνθηκε η ανάγκη αξιολόγησης καθηγητών και η εισαγωγή του ηλεκτρονικού βιβλίου, να διαιρεθούν τα μεγάλα ακροατήρια φοιτητών και η μείωση εξεταστικών περιόδων, με εναλλακτικές διαδικασίες έλεγχου.
Ο πρόεδρος του ΕΣΥΠ
Ο Πρόεδρος του ΕΣΥΠ Αλέξης Λυκουργιώτης δήλωσε Συζητήσαμε πέντε διαφορετικά θέματα. Σε ορισμένα από αυτά αναπτύχθηκαν διαφορετικές απόψεις, ενώ σε αρκετά υπήρξε συμφωνία. Στο θέμα της αρχιτεκτονικής διάρθρωσης των Ιδρυμάτων και στο θέμα της εκπαιδευτική δομής των Πανεπιστημίων, υπήρξε ευρύτατη συναίνεση.
Στο θέμα του διοικητικού μοντέλου εκφράστηκαν διαφορετικές απόψεις. Όλες παραδόθηκαν στον Πρωθυπουργό. Σχετικά με την εισαγωγή σε Τμήμα μπορώ να πω ότι υπήρξε ευρεία συναίνεση. Ταυτόχρονα, εκφράστηκαν προβληματισμοί σε ό,τι αφορά στο αδιάβλητο της μετάβασης από το πρώτο προπαρασκευαστικό έτος στο δεύτερο έτος και στο θέμα των υπαρχουσών δομών”.