Ομόφωνο όχι από τους πρυτάνεις στο υπουργείο Παιδείας

Ομόφωνο όχι από τους πρυτάνεις στο υπουργείο Παιδείας
ΒΟΛΟΣ-Εργασίες της 81ης Συνόδου των Πρυτάνεων.(EUROKINISSI) Eurokinissi

Επιμένουν σε διάλογο οι Πρυτάνεις για την μεταρρύθμιση στην παιδεία

Με μια λιτή και περιεκτική ανακοίνωση, οι Πρυτάνεις των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, διαπίστωσαν πως το Σχέδιο Νόμου που έχει παρουσιάσει το Υπουργείο Παιδείας περιέχει ακόμη πολλά θέματα με τα οποία διαφωνούν. Ως εκ τούτου, όπως αναφέρουν αποφάσισαν ομόφωνα πως χρειάζεται περισσότερος διάλογος.

Η ανακοίνωση:

“Η Σύνοδος Πρυτάνεων συζήτησε εκτενώς με τον Υπουργό Παιδείας  για το προτεινόμενο Σχέδιο Νόμου.

Η Σύνοδος διαπιστώνει ότι εξακολουθούν να υπάρχουν διαφωνίες σε σημαντικά θέματα του Σχεδίου Νόμου.

Η συζήτηση με το Υπουργείο θα συνεχιστεί ώστε να διαμορφωθεί ένα Σχέδιο Νόμου που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της Ανώτατης Εκπαίδευσης”.

υπήρξαν πολλές συγκλίσεις και διατυπώθηκαν διαφωνίες

Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, μετά το τέλος της έκτακτης Συνοδου Πρυτάνεων, έκανε την εξής δήλωση:

“Μετά από μία μαραθώνια συνεδρίαση, υπήρξαν πολλές συγκλίσεις και διατυπώθηκαν διαφωνίες, κυρίως ως προς τον τρόπο εκλογής των πρυτανικών αρχών. Σε αρκετά σημεία που βελτιώνουν τεχνικά το νομοσχέδιο, θα υπάρξει συνάντηση με το Προεδρείο της Συνόδου εντός των επόμενων ημερών, και αμέσως μετά το νομοσχέδιο θα συνεχίσει την πορεία του στις κοινοβουλευτικές διαδικασίες.”

Τι προβλέπει το Σχέδιο Νόμου

Να θυμίσουμε πως στο Σχέδιο Νόμου περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων δωρεάν μεταπτυχιακά, η επαναφορά του πρυτανικού συμβουλίου, οι αλλαγές στην εκλογή αντιπρυτάνεων και το άσυλο. Ο ίδιος ο Υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου είχε μιλήσει για το σύνολο των αλλαγών που προωθεί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, φιλοξενούμενος στο στούντιο του Ραδιοφώνου 24/7 και στην εκπομπή η “Φυλή των Φίλων” του Κώστα Αρβανίτη.

Ερωτηθείς τότε από την αρμόδια σε θέματα Παιδείας δημοσιογράφο Μίκα Κοντορούση σχετικά με την κριτική που δέχεται για την αύξηση της εκπροσώπησης των φοιτητών σε Πρυτανικά Συμβούλια και Σύγκλητο και κατά πόσο αυτό θα φέρει στο προσκήνιο τη διαπλοκή των φοιτητικών παρατάξεων ο κ.Γαβρόγλου υπεραμύνθηκε της πρωτοβουλίας και έθεσε τους φοιτητές προ των ευθυνών τους.

“Το Πανεπιστήμιο έχει συγκρουσιακή διάθεση. Εκεί συγκρούονται και συνυπάρχουν οι άνθρωποι. Η διαδικασία αυτή φέρνει τον καθένα προ των ευθυνών του” είπε, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος υπερασπίστηκε και την επαναφορά του ακαδημαϊκού ασύλου.

“Το Πανεπιστημιακό Άσυλο είναι δηλωτικό των αγώνων που κάναμε για τον πλουραλισμό στα Πανεπιστήμια. Τα Πανεπιστήμια είναι χώροι ιδεολογικών ζυμώσεων” απάντησε με ξεκάθαρο ύφος” δηλώνοντας χαρούμενος και περήφανος για την επαναφορά του ασύλου.

Ενδεικτικά, μεταξύ των 70 άρθρων, προβλέπεται:

• Για το πανεπιστημιακό άσυλο “επέμβαση δημόσιας δύναμης σε χώρους των ΑΕΙ λαμβάνει χώρα σε περιπτώσεις κακουργημάτων και εγκλημάτων κατά της ζωής αυτεπαγγέλτως και σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση μετά από απόφαση του πρυτανικού συμβουλίου. Οι ως άνω περιορισμοί δεν ισχύουν για το Πυροσβεστικό Σώμα”.

• Καταργούνται τα Συμβούλια Ιδρύματος και θεσμοθετούνται τα Ακαδημαϊκά Συμβούλια Ανώτατης Εκπαίδευσης και Ερευνας με συμμετοχή εκπροσώπων της περιφέρειας, υπουργείων κ.ά.

• Ο υπουργός μπορεί να συγχωνεύει και να καταργεί ΑΕΙ όταν “η λειτουργία μεμονωμένων ΑΕΙ δεν δικαιολογείται επιστημονικά και, αντιθέτως, δυσχεραίνει την έρευνα και τη διδασκαλία στα αντίστοιχα γνωστικά πεδία”.

• Δημιουργείται υπηρεσία εσωτερικού ελέγχου του ιδρύματος καθώς και επιτροπή δεοντολογίας.

• Στη Σύγκλητο, ορίζονται έως τέσσερις εκπρόσωποι των φοιτητών, τρεις των προπτυχιακών και ένας των μεταπτυχιακών φοιτητών και των υποψηφίων διδακτόρων. Οι εκπρόσωποι των φοιτητών ορίζονται μετά από απόφαση των νομίμως εκλεγμένων μελών όλων των Διοικητικών Συμβουλίων των Φοιτητικών Συλλόγων.

• Το πρυτανικό συμβούλιο αποτελείται από τον πρύτανη, τους αντιπρυτάνεις, έναν εκπρόσωπο των φοιτητών, και τον εκπρόσωπο των διοικητικών υπαλλήλων.

• Με απόφαση του υπουργού Παιδείας είναι δυνατό να ιδρύεται σε κάθε ΑΕΙ Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης.

• Στα μεταπτυχιακά επιτρέπεται η ύπαρξη τελών φοίτησης, το ύψος των οποίων πρέπει να αιτιολογείται. Απαλλάσσονται των τελών οι φοιτητές, εφόσον το οικογενειακό διαθέσιμο ισοδύναμο εισόδημα δεν υπερβαίνει αυτοτελώς το 70% του εθνικού διάμεσου διαθέσιμου ισοδύναμου εισοδήματος.

• Η αμοιβή των καθηγητών δεν μπορεί να υπερβαίνει το 20% του μισθού τους και εφόσον διδάσκουν σε ένα μεταπτυχιακό αμισθί.

• Τα πτυχία πενταετών σπουδών μετατρέπονται σε master.

• Με απόφαση του υπ. Παιδείας, μπορεί να οργανώνονται στα ΑΕΙ διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης για αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων, τα οποία θα παρέχουν σχετικά διπλώματα επιπέδου 5 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα