Πανελλήνιες: Οι απαντήσεις στα θέματα των εξετάσεων

Αρκετές δυσκολίες συνάντησαν οι μαθητές στη δεύτερη μέρα των Πανελλαδικών. Δείτε όλες τις σωστές απαντήσεις σε Βιολογία, Ιστορία, Φυσική και Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής. Τις λύσεις των θεμάτων προσφέρει στο NEWS 247 το φροντιστήριο "Στόχος"
- 14 Μαΐου 2011 15:42
Απαιτητικά χαρακτηρίζονται τα θέματα των Πανελλαδικών στη Φυσική, τη Βιολογία, την Ιστορία και τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής.
Συγκεκριμένα, ιδιαίτερα δύσκολο ήταν το τελευταίο θέμα της Βιολογίας, για δυνατούς λύτες τα μαθηματικά και τα θέματα στη Φυσική.
Στην Ιστορία απαιτούνταν συνδιαστικές απαντήσεις. Στο θέμα Α2, στην πρόταση γ υπήρχε περίπτωση να προκληθεί σύγχυση σε κάποιους μαθητές εξαιτίας της διατύπωσης, καθώς στο βιβλίο δεν αναφέρεται με σαφήνεια η ημερομηνία επίσημης εμπλοκής της Ιαπωνίας στον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο.
Τις απαντήσεις των θεμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων προσφέρει στο NEWS 247 το φροντιστήριο “Στόχος”.
Ιστορία Γενικής Παιδείας
Τα θέματα της Ιστορίας Γενικής Παιδείας ακολουθούν τη συνήθη δομή της εξέτασης του μαθήματος σε Πανελλήνιο επίπεδο και απευθύνονταν σε σωστά και οργανωμένα προετοιμασμένους υποψηφίους, που είχαν καλύψει με μεθοδικότητα το σύνολο της εξεταστέας ύλης και είχαν εξοικειωθεί με τη δοκιμασία της απάντησης στις ερωτήσεις ελεύθερης ανάπτυξης που αφορούν σε πηγές, οι οποίες ήταν αυξημένων απαιτήσεων.
Δείτε τις απαντήσεις στα θέματα της Ιστορίας Γενικής Παιδείας
Βιολογία Γενικής Παιδείας
Τα θέματα καλύπτουν συνολικά το φάσμα της διδακτέας ύλης. Υπάρχει επίσης διαβάθμιση δυσκολίας κατά τη μετάβαση από το 1ο προς το 4ο θέμα και μικρές συνδυαστικές ερωτήσεις (όπως π.χ. σχετικά με τη λυσοζύνη και τα μακροφάγα) αντιμετωπίσιμες από κάθε διαβασμένο και προσεκτικό υποψήφιο.
Πρέπει όμως να τονιστεί ότι η διατύπωση του τελευταίου υποερωτήματος του θέματος Δ (Δ3) είναι ελλιπής. Από την ερώτηση δεν προκύπτει σαφώς αν απαιτείται εκτός από την αναγνώριση του τύπου της ανοσοβιολογικής απόκρισης και ερμηνεία άλλων δεδομένων.
Δηλαδή: η εκφώνηση αναφέρει ότι ο άνθρωπος που αντιμετωπίζει αυτό το αντιγόνο δε νοσεί και αυτό ΕΙΝΑΙ ερμηνεύσιμο από την καμπύλη μεταβολής αντιγόνου. Όμως η ερώτηση, όπως τίθεται, μπορεί να απαντηθεί σωστά και χωρίς αναφορά σε αυτό! Δεδομένου ότι η ερώτηση έχει σημαντική ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΑΞΙΑ για τους υποψήφιους αυτό συνιστά μάλλον σημαντική παράλειψη στη διατύπωσή της.
Φυσική Γενικής Παιδείας
Στη Φυσική τα εξεταζόμενα θέματα έδιναν ιδιαίτερη έμφαση στις λεπτομέρειες της θεωρίας του βιβλίου. Υπάρχει κλιμάκωση δυσκολίας στο θέμα Δ, το οποίο απαιτεί καλή γνώση αρχών της Φυσικής.
Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής
“Δεν υπάρχει κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία ούτε στα πλαίσια του θέματος ούτε και ανάμεσα στα διαφορετικά θέματα” : Αυτό επισημαίνει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία σε ανακοίνωσή της σχετικά με τα μαθηματικά γενικής παιδείας στα οποία διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των πανελληνίων εξετάσεων.
Η Μαθηματική Εταιρεία επισημαίνει ακόμη ότι “είναι ατυχής η επιλογή του Β1 ερωτήματος, διότι είναι σαφώς δυσκολότερο από τα επόμενα ερωτήματα”. Γενικά αναφέρει ότι “τα θέματα είναι σαφώς δυσκολότερα από τα αντίστοιχα θέματα του 2010”.
Αναλυτικότερα “το Θέμα 1 είχε μόνο θεωρία. Το Θέμα 2 και το ερώτημα Β1 θα έχει δυσκολέψει πάρα πολλούς υποψήφιους διότι απαιτεί κριτική σκέψη, αλλά το ότι δίνεται το αποτέλεσμα, διευκολύνει στην απάντηση των επομένων ερωτημάτων. Το θέμα 3 καλύπτει μεγάλο μέρος του Κεφαλαίου της Στατιστικής και η επιτυχής αντιμετώπιση προϋποθέτει πολύ καλή γνώση των εννοιών και αυξημένη προσοχή. Επισημαίνεται ότι αν ο μαθητής δεν απαντήσει σωστά στο Γ1 ερώτημα δεν μπορεί να απαντήσει στα υπόλοιπα ερωτήματα του θέματος. Το ερώτημα Γ1 μπορεί να απαντηθεί και χωρίς τη χρήση του δεδομένου της μέσης τιμής”.
Επιμέλεια θεμάτων: Σπυροπούλου Νάντια, Μούρτος Αλέξανδρος, Γιαννακόπουλος Τάσος, Κυραγιάννη Τάνια