Θύελλα αντιδράσεων

Με επιστολή της σε όλες τις κατά τόπους ΕΛΜΕ, η ΟΛΜΕ καλεί δάσκαλους, γονείς και μαθητές να κινητοποιηθούν απέναντι στις συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων. Καταγγέλλει ασυνεννοησία με το υπουργείο Παιδείας. Ντόμινο καταλήψεων. Αντιδρά η αντιπολίτευση. Τη φωτιά επιχειρεί να σβήσει η υφυπουργός Παιδείας
- 14 Μαρτίου 2011 10:28
Σε εγρήγορση καλεί τις ΕΛΜΕ το κορυφαίο συνδικαλιστικό όργανο των καθηγητών ΟΛΜΕ, ώστε σε συνεργασία με τους γονείς να αντιδράσουν στις συγχωνεύσεις που επιχειρούνται σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας.
Σε επίσημη ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ επισημαίνει:
“Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία και την αντίθεσή του για την πολιτική που ακολουθείται στο θέμα των συγχωνεύσεων – καταργήσεων σχολικών μονάδων. Τη στιγμή που δημοσιεύονται στο τύπο αναλυτικά οι επικείμενες συγχωνεύσεις. η ΟΛΜΕ περιμένει ακόμη τις προτάσεις του Υπουργείου για τις συγχωνεύσεις.
Η στάση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και των υφισταμένων της, κυρίως των Περιφερειακών Διευθυντών μας δημιουργεί μεγάλη ανησυχία.
Εκτός κι αν η πολιτική ηγεσία σκοπεύει να μας ενημερώσει κατόπιν εορτής. Αποκαλύπτεται και στο θέμα αυτό πόσο αξία έχουν οι διακηρύξεις του Υπουργείου Παιδείας για διάλογο και διαβούλευση. Μόνο προσχηματικά τις χρησιμοποιεί η ηγεσία του Υπουργείου προκειμένου να επικυρώσει ειλημμένες αποφάσεις.
Σε κάθε περίπτωση καλούμε τις ΕΛΜΕ να βρίσκονται σε εγρήγορση. Να συνεχίσουν σε συνεργασία με τους γονείς ν’ αντιδρούν στις σχεδιαζόμενες συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων.
Τα σχέδια της κυβέρνησης δεν είναι ευοίωνα. Δε θα ανεχτούμε για λογιστικούς λόγους να θυσιαστεί η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Με το στοίβαγμα των μαθητών σε 30άρια τμήματα, με την ταλαιπωρία των παιδιών των υποβαθμισμένων περιοχών και με την εργασιακή ανασφάλεια των εκπαιδευτικών, δηλαδή με τη λογική των επιχειρούμενων συγχωνεύσεων δεν υποστηρίζεται σε καμία περίπτωση η δημόσια δωρεάν Παιδεία.
Δεν θα ανεχτούμε να θυσιάζεται η δημόσια εκπαίδευση στην πολιτική της διάλυσης των κοινωνικών αγαθών που επιβάλλει το ΔΝΤ και η τρόικα.
Λουκέτα σε σχολεία
Ήδη οι μαθητές του Γενικού Λυκείου Τσοτυλίου Κοζάνης αντέδρασαν με κατάληψη στην απόφαση του υπουργείου Παιδείας να συγχωνευθεί το σχολείο τους.
Σε επιστολή τους προς τα Μέσα Ενημέρωσης δηλώνουν ότι η πρόθεση του υπουργείου είναι να κλείσει το εν λόγω σχολείο που διαθέτει άριστες υποδομές, ενώ τα παιδιά που φοιτούν εκεί, ήδη διανύουν μεγάλες αποστάσεις μέχρι να φτάσουν στον προορισμό τους. Σε άλλη περίπτωση, θα χρειάζονται ίσως και τη διπλάσια ώρα, προκειμένου να έχουν πρόσβαση στο αυτονόητο, δηλαδή στη δημόσια εκπαίδευση.
Στα ίδια μήκη κύματος και η Δημοτική Αρχή, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς αλλά και οι μαθητές των σχολείων του νέου Δήμου Κηφισιάς, οι οποίοι λένε «ΟΧΙ» στις συγχωνεύσεις και τις καταργήσεις που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας στο πλαίσιο του νέου «Καλλικράτη» για την εκπαίδευση.
Ήδη το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Κηφισιάς ήδη από την 9 Μαρτίου 2011 με την υπ’ αριθμόν 63/2011 απόφαση του εξέφρασε σύσσωμο την ριζική αντίθεσή του, στη σχεδιαζόμενη, από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κατάργηση και συγχώνευση, σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Σε ανακοίωσή του επισημαίνει: “ειδικά για το Δήμο μας απορρίπτουμε την κατάργηση του Γυμνασίου και την συγχώνευσή του με το Γυμνάσιο της Νέας Ερυθραίας.
Η συγχώνευση θα δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα λειτουργίας, αλλά και ποιότητας εκπαίδευσης στο κορεσμένο από μαθητές Γυμνάσιο Νέας Ερυθραίας, ενώ θα στερήσει από την Δημοτική Κοινότητα Εκάλης ένα σχολείο δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης”.
Αντιδράσεις κομμάτων
Την αντίθεσή τους στις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων που ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Παιδείας εκφράζουν τα κόμματα της αντιπολίτευσης.
Ο γραμματέας της ΝΔ, Ανδρέας Λυκουρέντζος, υποστήριξε ότι η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, δεν έκανε διάλογο με τους άμεσα ενδιαφερόμενους, την εκπαιδευτική κοινότητα και ζητά την αναθεώρηση της απόφασης αυτή.
«Υπάρχουν λόγοι που πρέπει να διατηρήσουμε σχολεία, έστω και με ελάχιστους μαθητές ή ακόμα και με έναν μαθητή, όπως για παράδειγμα στην Ψέριμο», δήλωσε ο κ. Λυκουρέντζος.
Ο γραμματέας της ΝΔ είπε ότι «η απόφαση αυτή μπορεί και πρέπει να αλλάξει». Σημείωσε πως αν εφαρμοστεί, θα εκτιναχθεί η δαπάνη για τη μεταφορά των μαθητών και πρόσθεσε ότι «όλα πρέπει να αντιμετωπιστούν με νηφαλιότητα, ψυχραιμία και διάλογο με τους εταίρους της εκπαιδευτικής κοινότητας».
«Ισχυρό πλήγμα στο δικαίωμα των παιδιών του λαού να μορφώνονται και αποφασιστικό βήμα στη διαμόρφωση του σχολείου της αγοράς» χαρακτηρίζει το ΚΚΕ τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων.
«Η εξέλιξη αυτή δεν αφορά απλά και μόνο οικονομικούς λόγους. Εντάσσεται στη νέα διοικητική δομή της εκπαίδευσης, την ανακήρυξη της αυτονομίας της σχολικής μονάδας, που υλοποιεί την αποφασιστική διάσπαση του όποιου ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, τη διαφοροποίηση του προγράμματος σπουδών, το τσάκισμα των εργασιακών σχέσεων και των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, την ακόμα παραπέρα μείωση των προσλήψεων. Αυτό είναι το «νέο σχολείο της αγοράς» όπου χορηγοί θα μπαινοβγαίνουν στα σχολεία, ανταλλάσσοντας τα ψίχουλα που θα πετούνε με το δικαίωμά τους να καθορίζουν οι ίδιοι το αναλυτικό πρόγραμμα» αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Την έντονη αντίθεσή του στην απόφαση του υπουργείου Παιδείας εξέφρασε και ο ΣΥΝ κατηγορώντας το υπουργείο ότι προβάλλει «σαθρά και ανακριβή επιχειρήματα» και ότι προωθεί τις συγχωνεύσεις «με μόνο κριτήριο την εξοικονόμηση δαπανών αδιαφορώντας για τα κοινωνικά και παιδαγωγικά προβλήματα».
«Το κλείσιμο των σχολικών μονάδων, ιδίως στην περιφέρεια, θα δυσχεράνει την πρόσβαση των μαθητών στο σχολείο, θα ενισχύσει το φαινόμενο της μαθητικής διαρροής, θα αυξήσει τις δυσκολίες στην επικοινωνία εκπαιδευτικών και γονέων και θα συντείνει στην αύξηση της εσωτερικής μετανάστευσης» αναφέρει ο ΣΥΝ.
Δηλώσεις υφυπουργού
Να σβήσει τη φωτιά που έχει ανάψει στις διοικήσεις πολλών σχολείων προσπάθησε η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου, σχετικά με τις συνενώσεις σχολικών μονάδων.
Η ίδια δήλωσε ότι “ενώνουμε τα σχολεία μας. Ενώνουμε το εκπαιδευτικό μας δυναμικό, προς όφελος των μαθητών μας. Η αξιοποίηση του εκπαιδευτικού δυναμικού δημιουργεί εύρωστες εκπαιδευτικές μονάδες, που μπορούν να εφαρμόσουν όλες τις καινοτόμες δράσεις του Νέου Σχολείου. Εκεί όπου οι συνθήκες επιτρέπουν την ασφαλή και χωρίς ταλαιπωρία μεταφορά των μαθητών, ενώνουμε τα σχολεία, διατηρώντας όμως τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, όπως ισχύει και σήμερα”.