Για μεγαλύτερη ασφάλεια στην φόρμουλα 1

Η προστασία του κόκπιτ είναι η τελευταία καινοτομία με στόχο τη μείωση των επιπτώσεων και των τραυματισμών, μετά από επιτυχημένες εργαστηριακές δοκιμές .
- 30 Απριλίου 2012 12:07
Το Ινστιτούτο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου- FIA Institute, που ασχολείται με τη βελτίωση της ασφάλειας στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, έχει ολοκληρώσει τις προκαταρκτικές δοκιμές ενός συστήματος για την προστασία του πιλοτηρίου-κόκπιτ των μονοθεσίων της Formula-1.
Το Ινστιτούτο συνεργάστηκε με τη Lotus για την κατασκευή ενός ρολού μπροστά από το πιλοτήριο που εκτρέπει οτιδήποτε πλησιάζει το πιλοτήριο του οδηγού όπως πχ ένα λάστιχο ή ακόμη και αυτοκίνητο.
Το κυλινδρικό σύστημα (roll hoop), λειτουργεί ως διάφραγμα μπροστά από το κόκπιτ του οδηγού και μπορεί να αντέξει εύκολα τις επιπτώσεις ενός ελαστικού 20 κιλών που ‘’κινείται’’ με 225 χλμ/ώρα .
Η βελτιωμένη ασφάλεια στο κόκπιτ αποτελούσε πρόβλημα για τις ομάδες μετά το θάνατο του Χένρι Σούρτις – γιος του πρώην πρωταθλητή της F1 Τζον-, όταν ένα ελαστικό ‘’χτύπησε’’ το κεφάλι του κατά τη διάρκεια ενός αγώνα Formula 2 στο Μπραντς Χατς (Ιούλιος 2009) .
Ακόμη ο Φελίπε Μάσα είχε αντίστοιχο περιστατικό όταν χτυπήθηκε στο κεφάλι από ένα ελατήριο το 2009 στο Ουγγρικό γκρν-πρι, ενώ ο Μίχαελ Σουμάχερ γλύτωσε από… τύχη όταν το 2010, η Force India του Λιουίτζι που προσέκρουσε τη Mercedes του λίγο έλειψε να τον χτυπήσει …
Η προστασία του κόκπιτ είναι η τελευταία καινοτομία με στόχο τη μείωση των επιπτώσεων και των τραυματισμών, μετά από επιτυχημένες εργαστηριακές δοκιμές .
Ο Άντι Μέλλερ, Τεχνικός Σύμβουλος του FIA Institute, λέει ότι : « Η η δοκιμή έγινε με επιτυχία. Το ρολό ‘’έπαιξε το ρόλο του’’ απομακρύνοντας έναν… ιπτάμενο τροχό από το κεφάλι του οδηγού. Στο εργαστήριο ρίξαμε τον τροχό προς το μονοθέσιο, τόσο από το κέντρο όσο και από πολλές γωνίες» , πρόσθεσε, αλλά παραδέχθηκε ότι «η συσκευή απαιτεί περαιτέρω δοκιμές καθώς βρίσκεται στο αρχικό στάδιο. Δεν είμαστε ακόμη σε μια τελική λύση».