Ο πρωταθλητής επέστρεψε

Πρώτος και καλύτερος ο Μπάτον στην Αυστραλία, την τριάδα έκλεισαν οι Κούμπιτσα και Μάσα
- 28 Μαρτίου 2010 10:42
Η Αυστραλία ταιριάζει περισσότερο στη McLaren, είχε δηλώσει ο Τζένσον Μπάτον κατά τη διάρκεια της εβδομάδας – και το επιβεβαίωσε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, επιστρέφοντας στις νίκες από τις 07/06/2009, όταν είχε κερδίσει στο Grand Prix της Τουρκίας.
Σε μια πίστα που τα τελευταία δύο χρόνια οι θριαμβευτές της φοράνε τη στολή της McLaren, η τύχη δεν θα μπορούσε να μην τα φέρει με τέτοιο τρόπο ώστε να συνεχιστεί αυτό το σερί για ασημένια βέλη.
Ο αγώνας ξεκίνησε, τα μονοθέσια έφυγαν και ο Σεμπάστιαν Φέτελ για δεύτερη συνεχόμενη φορά ήταν αυτός που είχε όλους τους υπόλοιπους πιλότους από πίσω του. Ο Φελίπε Μάσα έκανε εντυπωσιακή εκκίνηση, με αποτέλεσμα να πλασαριστεί από την πέμπτη θέση στη δεύτερη.
Αυτό ναι, ήταν Grand Prix
Από το ξεκίνημα, βέβαια, τα σημάδια μας έδειξαν τι θα επακολουθήσει στην πίστα του Άλμπερτ Παρκ, που αποδείχτηκε μέρος για… λίγους. Συγκεκριμένα μόλις για 14 – από τους 24 πιλότους είδαν την καρό σημαία να κυματίζει μπροστά τους. Ο Γιάρνο Τρούλι δεν ξεκίνησε καν τον αγώνα, προβληματίζοντας τους ανθρώπους της Lotus, που προσπαθούν να χτίσουν καλό όνομα στη Formula 1 σαν νέα ομάδα που είναι.
Κατά την εκκίνηση στην πρώτη στροφή, είχαν σύγκρουση οι Μπάτον, Αλόνσο και Σουμάχερ. Από αυτό το συμβάν ο Γερμανός πέρασε στα pits για να αλλάξει την μπροστινή πτέρυγα, ενώ οι άλλοι δύο συνέχισαν αλώβητοι. Στη συνέχεια συγκρούστηκαν οι Μπουεμί, Χούλκενμπεργκ και Κομπαγιάσι. Αιτία του άτυχου γεγονότος στάθηκε η σπασμένη αεροτομή του Ιάπωνα, η οποία παρέσυρε και τους υπόλοιπους. Η κίτρινη σημαία ήταν σηκωμένη για πέντε γύρους, μέχρι να μαζευτούν τα κομμάτια από τα σπασμένα μονοθέσια και να ξεκινήσει το για άλλους γλέντι και για κάποιους άλλους… δράμα.
Στον τέταρτο γύρο επέστρεψε η δράση και ο Αλόνσο ξεκίνησε έναν ακατάπαυστο ρυθμό, ο οποίος τον έφερε στον 14ο γύρο στην 8η θέση. Τα εύσημα ανήκουν στον Χάμιλτον ο οποίος αν και ξεκίνησε από την 11η θέση θέλησε να αποδείξει πως δεν πήρε τυχαία τον τίτλο το 2008. Ο Βρετανός δε δίστασε να έρθει ρόδα με ρόδα με τον Γουέμπερ και να έρθει face to face με τον Μάσα. Ο μοναδικός που άντεξε την πίεσή του ήταν ο Κούμπιτσα, ο οποίος με θράσος και θέληση κράτησε τη δεύτερη θέση, όντας ανάμεσα από τις δύo McLaren.
Σχεδόν, σε όλο τον αγώνα, οι μάχες των Αλόνσο, Μάσα, Χάμιλτον και Γουέμπερ ήταν αυτές που κρατούσαν το ενδιαφέρον των 80.000 θεατών (!) αμείωτο.
Τύχη καλεί Μπάτον
Τη στιγμή που ο Φέτελ αδιαφορούσε για ότι συνέβαινε πίσω του, ένα πρόβλημα στα φρένα ήρθε να του χαλάσει το πάρτι που είχε στήσει. Οι μηχανικοί της Red Bull πρέπει να δουλέψουν πολύ πάνω στο μονοθέσιο του Γερμανού, μιας και για δεύτερη συνεχόμενη φορά χάνεται μια άνετη επικράτηση για τους “ταύρους”.
Ο Μπάτον μεταμφιέστηκε σε Αλόνσο και εκμεταλλεύτηκε την εγκατάλειψη του Φέτελ με τον καλύτερο χρόνο, μιας και από τον 25ο γύρο δεν αντιμετώπισε καμία απειλή για την πρώτη θέση.
Καθώς φτάναμε προς το τέλος του αγώνα η τριάδα ήταν Μπάτον, Κούμπιτσα και Χάμιλτον, σκηνικό που άλλαξε όταν οι Μάσα και Αλόνσο πέρασαν τον Βρετανό, του οποίου τα ελαστικά ήταν σε κακή κατάσταση μετά τις φθορές που είχαν υποστεί από τις… διαθέσεις του πιλότου της McLaren. Η καρό σημαία ήταν έτοιμη να πέσει, όχι όμως και η θέληση του Χάμιλτον για να μας προσφέρει θέαμα μέχρι εσχάτων. Δύο γύρους από το τέλος, ο Βρετανός πήγε μπει στην εσωτερική του Αλόνσο, ο Ισπανός δείχνοντας την τεράστια κλάση του κράτησε τη θέση του, ο Χάμιλτον κόλλησε και ο Γουέμπερ δεν κατάφερε να ελέγξει την πορεία του, με αποτέλεσμα να βρεθούν και οι δύο στα χώματα. Όμως, και οι δύο πιλότοι συνέχισαν με τον Γουέμπερ να τερματίζει 9ος και τον Χάμιλτον 6ο.
Ο Νίκο Ρόσμπεργκ συνέχισε να κάνει τους ανθρώπους της Mercedes GP να χαμογελούν δίνοντας τους την 5η θέση. Ο Σουμάχερ το μοναδικό καλό που θα έχει να θυμάται από τη Αυστραλία είναι η προσπέραση στο Χαιμέ Αλγκουερσουάρι, γεγονός που του έδωσε μια θέση στη δεκάδα.
Αναλυτικά η κατάταξη:
1. Μπάτον, McLaren, 1:33.36.531
2. Κούμπιτσα, Renault, +12.034
3. Μάσα, Ferrari, +14.488
4. Αλόνσο, Ferrari, +16.304
5. Ρόσμπεργκ, Mercedes, +16.683
6. Χάμιλτον, McLaren, +29.898
7. Λιουίτσι, Force India, +59.847
8. Μπαρικέλο, Williams, +1:00.536
9. Γουέμπερ, Red Bull, +1:07.319
10. Σουμάχερ, Mercedes, +1:09.391
11. Αλγκουερσουαρί, Toro Rosso, +1:11.301
12. Ντε Λα Ρόσα, Sauber, +1:14.084
13. Κοβαλάινεν, Lotus, +2 γύροι
14. Τσάντχοκ, HRT, + 4 γύροι
Εγκατέλειψαν:
1. Γκλοκ, Virgin, 41
2. Φέτελ, Red Bull, 26
3. Ντι Γκράσι, Virgin, 25
4. Σούτιλ, Force India, 12
5. Πετρόφ, Renault, 10
6. Σένα, HRT, 5
7. Χούλκενμπεργκ, Williams, 1
8. Μπουεμί, Toro Rosso, 1
9. Κομπαγιάσι, Sauber, 1
10. Τρούλι. Lotus, 1
Για να δείτε τη βαθμολογία πιλότων και κατασκευαστών κάντε κλικ
εδώ .
Το Live του αγώνα:
58/58 Πρώτος ο Μπάτον! Δεύτερος ο Κούμπιτσα, τρίτος ο Μάσα. Στην τέταρτη θέση ο Αλόνσο με τον Ρόσμπεργκ να τερματίζει πέμπτος και τον Χάμιλτον 6ος.
57/58 Λίγο πριν τo πέσιμο της καρό σημαίας ο Μπάτον είναι πρώτος ενώ Γουέμπερ και Χάμιλτον βγήκαν προσωρινά εκτός πίστας την ώρα πίεζαν τον Αλόνσο.
54/58 Ο Μπάτον παραμένει οδηγός της κούρσας σε έναν συναρπαστικό αγώνα.
52/58 Ο Γουέμπερ παραμένει πίσω από τον Χάμιλτον που πιέζει τον Αλόνσο.
45/58 Τέλος ο αγώνας και για τον Γκλοκ, όπου δεν θα συνεχίσει καθώς οι μηχανικοί του τον οδηγούν στο γκαράζ.
44/58 Μάσα και Αλόνσο έχουν περάσει στις θέσεις 3 και 4, με τον Χάμιλτον να ακολουθεί τα κόκκινα μονοθέσια.
42/58 Μάχη μεταξύ Μπάτον και Χάμιλτον, για το ποιος θα κάνει τον καλύτερο χρόνο γύρου. ο Χάμιλτον ρίχνει τον χρόνο στο 1:28.754, ενώ ο Μπάτον είναι 12 δευτερόλεπτα γρηγορότερος από τον Κούμπιτσα, δείχνοντας πως τίποτα δεν μπορέι να του σταματήσει την πορεία του προς την πρώτη φετινή του νίκη.
37/58 Ο Κούμπιτσα εξακολουθεί να αντέχει την πίεση των δύο McLaren και βρίσκεται δεύτερος.
34/58 Τη στρατηγική τoυ Αυστραλού ακολουθούν και οι Ρόσμπεργκ – Χάμιλτον.
33/58 Αλλαγή ελαστικών για τον Γουέμπερ.
32/58 Όγδοος ο Μπαρικέλο, ακολουθούν οι Λιούτσι, Ντε λα Ρόσα, Σουμάχερ και Αλγκουερσουάρι.
30/58 Εγκαταλείπει και ο Ντι Γκράσι. στις εγκαταλείψεις σίγουρα θα έχει ανέβει κατακόρυφα.
29/58 O Χάμιλτον καταδιώκει σαν τρελός τον Κούμπιτσα για τη δεύτερη θέση.
27/58 Η τριάδα που σχηματίζεται είναι Μπάτον, Κούμπιτσα και Χάμιλτον σε ένα συναρπαστικό Grand Prix.
26/58 Ο Φέτελ πρέπει να κάνει… αγιασμό! Ο Γερμανός εγκαταλείπει τον αγώνα και αυτό το απρόσμενο γεγονός φέρνει πρώτο τον Μπάτον!
24/58 Πέμπτος βρίσκεται ο Χάμιλτον με τους Μάσα και Γουέμπερ να βρίσκονται στις θέσεις 6 και 7 αντίστοιχα.
22/58 Ο Αλόνσο χάνει τη “μάχη” από τον Γουέμπερ και τώρα είναι όγδοος.
21/58 Ο Τσάντχοκ θα συνεχίσει, βρίσκεται στην τελευταία θέση και είναι μόλις 8(!) δευτερόλεπτα πιο αργός από τον προπορευόμενο του Ντι Γκράσι.
20/58 Φέτελ, Μπάτον, Κούμπιτσα, Ρόσμπεργκ, Μάσα, Χάμιλτον, Αλόνσο και Γουέμπερ οι πρώτοι οκτώ.
17/58 Πρόβλημα και για τον Τσάντχοκ. Τα μονοθέσια που μένουν στη “μάχη” είναι πλέον 16.
16/58 Ρόδα-ρόδα ήρθαν Γουέμπερ και Χάμιλτον, με αποτέλεσμα να έχουν επαφή.
15/58 Μόλις 17 μονοθέσια έχουν μείνει στην πίστα!
14/58 Εκπληκτικό come back του Αλόνσο που είναι στην 8η θέση και συνεχίζει…
14/58 Ο Μπάτον έριξε τον χρόνο της πίστας κατά 1.7 δευτερόλεπτα.
13/58 Ο Αλόνσο περνάει τον Ντε λα Ρόσα από την εσωτερική και είναι ένατος!
13/58 Ο Χάμιλτον έχει περάσει στην όγδοη θέση, ενώ ο Σούτιλ χάνει έδαφος αφού μπήκε στα pits επειδή αντιμετωπίζει μηχανικό πρόβλημα.
12/58 Φέτελ, Μπάτον και Κούμπιτσα συνθέτουν την πρώτη τριάδα.
11/58 Ταχύτερος γύρος για τον Χάμιλτον που κάνει χρόνο 1m33.039s.
11/58 Ένα πρόβλημα του Πετρόφ σήκωσε για ακόμα μια φορά την κίτρινη σημαία, ενώ ο Γουέμπερ μπήκε τελευταίος για αλλαγή ελαστικών.
10/58 Όλοι οι πιλότοι έκαναν τη… βόλτα τους από τα pits εκτός του Γουέμπερ- και περιμένουμε να δούμε αν αυτή η επιλογή διακιώσει τον Αυστραλό.
8/58 Οι μηχανικοί της Red Bull επιβεβαιώνονται και οι περισσότεροι πιλότοι μπαίνουν στα pits για να αλλάξουν τα ελαστικά τους, φορώντας την πολύ μαλακή γόμα.
7/58 “Περιμένουμε περισσότερη βροχή σε 1,5 λεπτά”, ενημερώνου τον Φέτελ οι μηχανικοί του.
7/58 Ο Μπάτον στα pits για αλλαγή ελαστικών, την ώρα που ο Γουέμπερ ρίχνει τον Μάσα στην τρίτη θέση.
6/58 Φέτελ και Μάσα έχουν ανοίξει τη διαφορά τους, όμως ο Κούμπιτσα από την τέταρτη θέση καταδιώκει τον Γουέμπερ.
4/58 Ο Αλόνσο από το ατύχημα στην εκκίνηση έχει πέσει στη 18η θέση και τώρα έπεσε η κίτρινη σημαία.
4/58 Και ενώ η κίτρινη σημαία δεν έχει πέσει ακόμα οι Φέτελ, Μάσα και Γουέμπερ οδηγούν την κούρσα.
3/58 Ο Αλόνσο βρίσκεται εκτός αγώνα, όπως και ο Τρούλι που δεν ξεκίνησε τον αγώνα.
2/58 Το replay έδειξε πως στην πρώτη στροφή, κατά την εκκίνηση είχαν σύγκρουση οι Μπάτον, Αλόνσο και Σουμάχερ. Από αυτό το συμβάν ο Γερμανός πέρασε στα pits για να αλλάξει την μπροστινή πτέρυγα.
2/58 Μπουεμί, Χούλκενμπεργκ και Κομπαγιάσι έπεσαν… θύματα ατυχήματος, αναγκάζοντας το αυτοκίνητο ασφαλείας να μπει στην πίστα.
1/58 Ο Μάσα πέρασε δεύτερος στην εκκίνηση.
1/58 Ο Φέτελ φεύγει και ανοίγει τη διαφορά του από τους διώκτες του.
9:03 Οι πιλότοι έχουν πάρει τη θέση τους στο γκριντ και είναι έτοιμα να ξεκινήσουν το 20 αγώνα της χρονιάς.
9:00 Τα μονοθέσια ξεκίνησαν το δοκιμαστικό γύρο, ώστε να έρθουν στην κατάλληλη θερμοκρασία.
8:58 Μετά τις κατατακτήριες οι πιλότοι έχουν να αντιμετωπίσουν και τη βροχή!
8:56 Οι πιλότοι έχουν πάρει τη θέση τους στα μονοθέσιά τους και είναι έτοιμοι για το δεύτερο αγώνα της χρονιάς.