JYSK: Η ΑΛΥΣΙΔΑ ΕΠΙΠΛΩΝ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (ΠΗΓΑΜΕ, ΕΙΔΑΜΕ, ΓΡΑΦΟΥΜΕ)

Από την Δανία με αγάπη και με πλάνο 70 καταστημάτων άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην Ελλάδα η αλυσίδα JYSK. To WE του news247 ήταν εκεί

Πριν μπούμε στο ψητό, καλό θα ήταν να προηγηθεί ένα σύντομο εκπαιδευτικό σεμινάριο για το τι εστί JYSK, κάτι που θα βοηθήσει να κατανοήσουμε κατά πόσο είναι μία ακόμη αλυσίδα που έρχεται ανοίγει δύο τρία καταστήματα και μετά φεύγει ή αν θα μείνει και θα γίνει μόνιμος κάτοικος Ελλάδας.

Δημιούργημα του Λαρς Λάρσεν άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην Δανία το 1979 και σήμερα διαθέτει μέχρι στιγμής 2.285 καταστήματα σε όλο τον κόσμο από τον Καναδά έως την Κίνα και από τα γειτονικά Σκόπια και την Βουλγαρία έως τα μακρινά και άπονα Νησιά Φερόε και την Γροιλανδία. Κάθε εβδομάδα ανοίγουν δύο καταστήματα σε κάποια γωνιά του κόσμου. Η Ελλάδα γίνεται η 39 χώρα που έχουν παρουσία – και η Σιγκαπούρη η 40η με το κατάστημα που άνοιξε δύο ημέρες μετά από αυτό της Αθήνας – ενώ συνολικά απασχολούν πάνω από 19.000 υπαλλήλους.

Ο Λάρς Λάρσεν, παιδί αγροτικής οικογένειας της μεταπολεμικής Δανίας, μαθήτευσε σε ένα στρωματάδικο και λίγο αργότερα αποφάσισε να ανοίξει το δικό του κατάστημα στο Άαρχους και να διαγράψει στην συνέχεια μία λαμπρή επιχειρηματική πορεία. Η προσωπική του περιουσία ξεπερνάει τα 4 δισ. δολάρια και συγκαταλέγεται σε όλες τις λίστες με τους πιο πλούσιους ανθρώπους του πλανήτη. Παραμένει απλός και προσιτός και ήταν αυτός που έκοψε την κορδέλα στο πρώτο κατάστημα στην Ελλάδα, στις Τρεις Γέφυρες.

Την (πραγματικά ενδιαφέρουσα) πορεία της ζωής του, προσωπικής και επιχειρηματικής, την κατέγραψε σε ένα βιβλίο το οποίο πριν από 11χρόνια το έστειλε σε δυόμιση εκατομμύρια σπίτια στην Δανία, για να τους ευχαριστήσει που τον στήριξαν στα πρώτα του βήματα. Το βιβλίο (το οποίο διαβάζεται ευχάριστα και μιλάει μεταξύ των άλλων και για τον πόλεμο που δέχτηκε όταν προσπάθησε να εισέλθει στην γερμανική αγορά καθώς «οι Γερμανοί αγοράζουν μόνο γερμανικά προϊόντα»)
κυκλοφορεί δωρεάν στα αγγλικά ως e-book

Μετά από αυτό το σύντομο «σεμινάριο» πάμε να δούμε στην πράξη πως είναι ένα κατάστημα JYSK. To WE του news247 βρέθηκε το απόγευμα της Πέμπτης στον αριθμό 41 της οδού Κουρτίδου όπου άνοιξε το πρώτο. Πριν μπούμε μέσα όμως ας λύσουμε μία απορία που θα έχετε οι περισσότεροι που έχετε διαβάσει έως εδώ. Όπως και με τις περισσότερες γερμανικές και βορειοευρωπαϊκές αλυσίδες που καταφθάνουν στην χώρα μας, η απορία είναι πως προφέρεται το όνομα JYSK; Οι Βρετανοί φίλοι μας, ναι γιατί έχει πάει και εκεί, το πηγαίνουν γράμμα γράμμα: «Τζέι, Γουάι, Ες, Κέι». Στην Ελλάδα και στο κοινό που απευθύνεται η αλυσίδα το όνομα αυτό δεν «φτουράει» και το πιθανότερο είναι να περιγράφεται ως «αυτό με την πάπια» (σ.σ. χήνα είναι) ή «αυτό που άνοιξε, που είναι ένα περίπτερο στην Κουρτίδου, ε από πίσω ακριβώς, εκεί που ήταν το Lidl». Εμείς πάλι για να δούμε πως το προφέρουν οι ίδιοι οι Δανοί ρωτήσαμε έναν από τους πολλούς υπαλλήλους που είχαν έρθει ως αλεξιπτωτιστές να βοηθούν τους Έλληνες συναδέλφους τους μέχρι να πάρουν το κολάι. «Γιούσκ» ήταν η απάντηση καταρρίπτοντας όποιες άλλες σκέψεις είχαμε κάνει έως τότε.

Τόσο το σημείο που επιλέχθηκε να ανοίξει το πρώτο κατάστημα όσο και η εντύπωση που παίρνεις προχωρώντας στον πρώτο -σχετικά στενό – διάδρομο είναι ότι τα JYSK είναι λαϊκά καταστήματα, με την έννοια του μαζικού. Είναι και δεν είναι ταυτόχρονα «τα δανέζικα ΙΚΕΑ» όπως τα παρουσιάζει συνήθως ο Τύπος για να δώσει μία πρώτη εντύπωση. Είναι ΙΚΕΑ γιατί έχουν από ρεσό και γυαλιά οράσεως μέχρι τραπεζαρίες, ντουλάπες και κρεβάτια σε σχετική γκάμα τιμών και ποιότητας, και ταυτόχρονα δεν είναι IKEA γιατί απουσιάζει η ποικιλία – και πως θα μπορούσε να υπάρχει όταν τα καταστήματα είναι επιπέδου 1.000 τμ – η δυνατότητα να δεις τα προϊόντα τοποθετημένα σε ένα περιβάλλον σπιτιού, και σε ένα βαθμό το ντιζάιν.

Σαν περιβάλλον δεν είναι το κατάστημα που θα σε εντυπωσιάσει – και οι Έλληνες είμαστε κακομαθημένοι σε αυτό τον τομέα – ούτε όμως θα σε απογοητεύσει και το πιθανότερο είναι ότι σίγουρα θα φύγεις έχοντας αγοράσει κάτι. Δυνατό χαρτί της αλυσίδας είναι τα προϊόντα ύπνου τα οποία παρουσιάζονται πιο άνετα στην καρδιά του καταστήματος. Δεν είναι τυχαίο ότι «υπογράφουν» ως Scandinavian Sleeping & Living. Σε ετήσια βάση πουλάνε πάνε από 3.000.000 στρώματα και πάνω από 8.000.000 μαξιλάρια. Σε αυτό βοηθάει πέρα από την σχεδόν 40χρόνη παράδοση και οι εγγυήσεις που δίνουν και φτάνουν έως τα 25 χρόνια στα στρώματα και 10 χρόνια σε όλα τα παπλώματα.

Δυνατό επίσης χαρτί, και λόγος για να επιστρέψεις ξανά, είναι οι προσφορές. Πέρα από αυτές του φυλλαδίου (σ.σ. του συγκεκριμένου πρώτου θα ισχύουν έως 7 Οκτωβρίου) θα υπάρχουν και εβδομαδιαίες προσφορές. Αρκετά προϊόντα στην μισή τιμή και κάποιοι «κράχτες» όπως μία ηλιακή λάμπα κήπου που από 2,99 ευρώ διατίθενται μόνο μισό ευρώ.

Στην ερώτηση εάν είναι «φτηνιάρικα» η απάντηση δεν μπορεί να είναι ένα ναι ή ένα όχι, αν και γέρνει μάλλον προς το όχι. Όπως και τα ΙΚΕΑ και οι άλλες αλυσίδες τέτοιου μεγέθους αγοράζουν τεράστιες ποσότητες από τους προμηθευτές τους σε όλο τον κόσμο με αποτέλεσμα να πετυχαίνουν ανταγωνιστικές τιμές που δύσκολα μπορείς να βρεις στην αγορά. Στα JYSK έχουν τρεις σειρές προϊόντων, τα basic, τα plus και τα gold που απευθύνονται αντίστοιχα στις τσιγκουνιές και τις απλοχεριές μας και στην γνώση του «ότι πληρώνεις παίρνεις.

Ακολουθώντας την τακτική της σκανδιναβικής σχολής αρκετά προϊόντα είναι συναρμολογούμενα με εύκολες όμως οδηγίες και παροχή των περισσότερων εργαλείων που χρειάζονται. Μία ακόμη αντίθεση σε σχέση με την ΙΚΕΑ είναι ότι στο – πρώτο τουλάχιστον – κατάστημα η αποθήκη είναι εξωτερική με αποτέλεσμα να πληρώνεις πρώτα και στην συνέχεια να παραλαμβάνεις από διπλανό χώρο το προς συναρμολόγηση προϊόν.

Ποια είναι τα σχέδια της JYSK για την Ελλάδα και πόσο σύντομα θα βρεις ένα κοντά σου; Όπως εξηγεί στο WE του news247 o Κώστας Δημόπουλος, διευθυντής πωλήσεων και marketing της εταιρείας, υπάρχει ένα πλάνο γρήγορης επέκτασης τις επόμενες εβδομάδες (8 Οκτωβρίου Λάρισα στο εμπορικό κέντρο Θεσσαλία, 29 Οκτωβρίου Θεσσαλονίκη στο εμπορικό κέντρο Florida και 26 Νοεμβρίου στο Ελληνικό, στο πρώην Sprider) και στην συνέχεια θα δείξει η ύφεση και η αποδοχή των πρώτων σημείων πως θα είναι η περαιτέρω επέκταση. Χώρες με αντίστοιχο πληθυσμό με την Ελλάδα διαθέτουν πάνω από 70 καταστήματα – τα απέκτησαν σε βάθος 10 ετών – και δεν αποκλείεται το φαινόμενο να επαναληφθεί και εδώ. Πολύ περισσότερο όταν το έδαφος είναι πρόσφορο και αρκετά εμπορικά ακίνητα σε κομβικά σημεία ελεύθερα να περιμένουν έναν καλό και σταθερό ενοικιαστή. 

Παίξε τα Games του NEWS 24/7: Σταυρόλεξο, Sudoku, WordroW & Word Search!

 

Ακολουθήστε το NEWS 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα