Ο ”Δον Κιχώτης” στην Αθήνα

Το Μπαλέτο και η Συμφωνική Ορχήστρα του θεάτρου Στανισλάφσκι έρχονται στην Αθήνα μ’ ένα από τα πιο αγαπημένα έργα του παγκόσμιου κλασικού ρεπερτορί...
- 28 Μαρτίου 2009 08:00
Το Μπαλέτο και η Συμφωνική Ορχήστρα του θεάτρου Στανισλάφσκι έρχονται στην Αθήνα μ’ ένα από τα πιο αγαπημένα έργα του παγκόσμιου κλασικού ρεπερτορίου.
To MEN 24 προσφέρει 2 διπλές προσκλήσεις για την παράσταση που διεξάγεται μεταξύ 3 και 12 Απριλίου στο Θέατρο BADMINTON. Αν θέλετε να συμμετάσχετε στην κλήρωση στείλτε e-mail, μέχρι την Tετάρτη 1 Απριλίου, στο
[email protected], με την ένδειξη “Δον Κιχώτης” στον τίτλο, ονοματεπώνυμο και τηλέφωνο επικοινωνίας! Οι νικητές θα ειδοποιηθούν προσωπικά. Το Μπαλέτο και η Συμφωνική Ορχήστρα του ιστορικού θεάτρου Στανισλάφσκι της Μόσχας έρχονται στην Αθήνα και στο θέατρο Badminton μ’ ένα από τα πιο αγαπημένα έργα του παγκόσμιου κλασικού ρεπερτορίου.
Ο Δον Κιχώτης είναι ένα μπαλέτο βασισμένο στο μυθιστόρημα του Μιγκέλ ντε Θερβάντες, με τη μουσική του Ludwig Minkus και τη χορογραφία του Alexander Gorsky (που με τη σειρά του βασίστηκε στην αρχική χορογραφία του Marius Petipa) σε προσαρμογή του Alexei Tchichinadze.
Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα γιορτινό, χαρούμενο και δυναμικό μπαλέτο, γεμάτο θεαματικές χορογραφίες, character dancing, δεξιοτεχνία, ισπανικό ταμπεραμέντο και πλούσια ιστορία. Οι χορευτές εκτελούν ιδιαίτερα δύσκολους ρόλους, καλούνται να εκφράσουν τα συναισθήματα και τις ιδιομορφίες του χαρακτήρα που υποδύονται με το χορό και την κίνηση, ενώ επιδεικνύουν βιρτουόζικη ικανότητα σε μερικές από τις πιο απαιτητικές χορογραφίες στην ιστορία του κλασικού μπαλέτου (όπως το pas de deux της τελευταίας σκηνής). Η ισορροπία είναι η λέξη κλειδί, ενώ οι αμέτρητες πιρουέτες ζαλίζουν. Τα πολύχρωμα κοστούμια, οι χορευτές-ταυρομάχοι με τα ντέφια, οι κωμικές σκηνές και η παντομίμα προσθέτουν θεατρικότητα και ζωντάνια σ’ ένα μπαλέτο με διαχρονική αξία.
Η ιστορία του Mπαλέτου του Θεάτρου Στανισλάφσκι της Μόσχας
Το Μπαλέτο του Θεάτρου Στανισλάφσκι της Μόσχας ιδρύθηκε το 1929, όταν ένα πρώην αστέρι των Μπαλέτων Μπολσόι, η μπαλαρίνα Victorina Krieger συγκρότησε την ομάδα «Moscow Art Ballet company». Θέλοντας να δώσει στην ομάδα της μια νέα ερμηνευτική φιλοσοφία, δανείστηκε στοιχεία από το Θέατρο Τέχνης της Μόσχας (Moscow Art Theatre), το οποίο είχε ιδρυθεί 30 χρόνια νωρίτερα ύστερα από μια θρυλική συνάντηση του Ρώσου ηθοποιού, παραγωγού και σκηνοθέτη Κονσταντίν Στανισλάφσκι με τον συγγραφέα και σκηνοθέτη Βλαντιμίρ Νεμίροβιτς-Νταντσένκο.
Η Krieger υιοθέτησε τη βασική ιδέα της διάσημης σχολής υποκριτικής του Στανισλάφσκι, τη «μέθοδο Στανισλάφσκι», όπως ονομάστηκε αργότερα, η οποία ενθάρρυνε τους ηθοποιούς να ταυτίζονται με το ρόλο, κάνοντας «βουτιά» στον εσωτερικό κόσμο του χαρακτήρα που υποδύονται κάθε φορά.
Η Krieger παρότρυνε τα μέλη της ομάδας της να γίνουν εκτός από διακεκριμένοι χορευτές και πολύ καλοί ηθοποιοί, και να διερευνούν ατομικά τα κίνητρα των χαρακτήρων που υποδύονται, παρά να στηρίζονται αποκλειστικά σε παλιότερες ερμηνείες άλλων ηθοποιών. Ο στόχος της ήταν να προσθέσει μεγαλύτερο βάθος στο δράμα, χωρίς να κάνει υποχωρήσεις στην ακεραιότητα της κλασικής χορογραφίας. Τα αποτελέσματα της προσπάθειάς της ήταν εντυπωσιακά και έτυχαν καλής αποδοχής. Οι χορευτές της Krieger επευφημήθηκαν όχι μόνο για τις χορευτικές τους ικανότητες, αλλά και για τις υποκριτικές τους δυνατότητες, αποκτώντας έτσι τον τίτλο «ηθοποιοί χορευτικού δράματος».
Τα ονόματα του Στανισλάφσκι, ο οποίος πέθανε το 1938, και του συνεργάτη του Νεμίροβιτς-Νταντσένκο δόθηκαν στο Νέο Μουσικό Θέατρο της Μόσχας, που εγκαινιάστηκε το 1941 αποτελώντας ταυτόχρονα την καλλιτεχνική στέγη της ομάδας της Krieger.
Σήμερα, το Μπαλέτο του Θεάτρου «Στανισλάφσκι & Νεμίροβιτς-Νταντσένκο» είναι μία από τις κορυφαίες ομάδες χορού της Ρωσίας, υπό τη διεύθυνση του Sergey Filin. Διαθέτει ένα ευρύ ρεπερτόριο από σύγχρονα έργα (π.χ. τα μπαλέτα του Dmitry Bryantsev, παραγωγές φιλοξενούμενων χορογράφων, όπως η εκδοχή Romeo and Juliet του Vladimir Vasiliev, Cinderella σε παραγωγή Oleg Vinogradov, το θρυλικό μπαλέτο του Yury Grigorovich, The Stone Flower και το μπαλέτο του John Neumeier, The Seagull ) και αναβιώσεις θρυλικών κλασικών μπαλέτων του 20ου αιώνα όπως τα μπαλέτα Giselle και Nutcracker. Η ομάδα των πρώτων χορευτών του συγκροτήματος αποτελείται από τους Tatiana Chernobrovkina, Natalia Ledovskaya, Natalia Krapivina, Oksana Kuzmenko, Natalia Somova, Olga Sizykh, Georgi Smilevski, Stanislav Bukharaev, Roman Malenko, Dmitry Khamzin, Aleksey Lubimov, Sergey Kuzmin και Semen Chudin. Πρόσφατα, αρκετοί νέοι και πολλά υποσχόμενοι χορευτές έγιναν μέλη της ιστορικής ομάδας. Οι τελευταίες περιοδείες του συγκροτήματος έγιναν σε Ιρλανδία, Γαλλία, Η.Π.Α., Κίνα, Ιαπωνία (2000), Μ. Βρετανία (τακτικές χριστουγεννιάτικες περιοδείες στο Λονδίνο, στο Royal Festival Hall), Ιταλία, Ταϊλάνδη και Γερμανία.
Η Mέθοδος Στανισλάφσκι και μερικά διάσημα παραδείγματα
Η «Μέθοδος» του Ρώσου δασκάλου υποκριτικής Κονσταντίν Στανισλάφσκι όπως έχει επικρατήσει να ονομάζεται σήμερα, ήθελε τους ηθοποιούς να ταυτίζονται με το χαρακτήρα που υποδύονται, να «ζουν» το ρόλο πριν τον παίξουν. Η μέθοδος Στανισλάφσκι υιοθετήθηκε από τον Λι Στράσμπεργκ στη διάσημη θεατρική σχολή Actor`s Studio της Νέας Υόρκης, και οδήγησε πολλούς ηθοποιούς του κινηματογράφου να επιδιώκουν μια «αληθινή» εμπειρία σχετική με το ρόλο τους πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα της ταινίας που συμμετείχαν.
• Ρόμπερτ Ντε Νίρο: Για τις ανάγκες της ταινίας Οργισμένο Είδωλο αναγκάστηκε να βάλει 25 πρόσθετα κιλά προκειμένου να ενσαρκώσει το θρύλο του ρινγκ Τζέικ Λα Μότα. Τέσσερα χρόνια πριν, στον Ταξιτζή, πήρε άδεια οδηγού ταξί και οδηγούσε 12ωρες βάρδιες για ένα μήνα.
• Ντάστιν Χόφμαν: Για να μπει στο πετσί του ρόλου του μαραθωνοδρόμου στην ταινία Ανθρωποκυνηγητό, έτρεχε δεκάδες χιλιόμετρα κάθε μέρα και κοιμήθηκε αρκετές νύχτες στους δρόμους της Νέας Υόρκης.
• Ρενέ Ζελβέγκερ: Ο ρόλος της γνήσιας Λονδρέζας στο Ημερολόγιο της Μπρίτζετ Τζόουνς ανάγκασε την Τεξανή ηθοποιό ν’ αλλάξει την προφορά της, να βάλει αρκετά κιλά και να δουλέψει σ’ έναν λονδρέζικο εκδοτικό οίκο.
• Μάρλον Μπράντο: Πέρασε τρεις εβδομάδες σε νοσοκομείο περίθαλψης βετεράνων του πολέμου για τις ανάγκες της ταινίας The Men.
Πληροφορίες
Διεξαγωγή: 3-12 Απριλίου Θέατρο BADMINTON
Moυσική: Ludwig Minkus
Χορογραφία: Alexander Gorsky αναθεωρημένη από τον Alexey Chichinadze
Λιμπρέτο: Marius Petipa, σε προσαρμογή του Alexey Chichinadze
Βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Miguel de Cervantes
Σχεδιασμός Σκηνικών: Marina Sokolova
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ- ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ:
www.ticketnet.gr, 210 8840600
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: από 15€ έως 70€
ΗΜΕΡΕΣ & ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Παρασκευή 03/04 20:30
Σάββατο 04/04 20:30
Κυριακή 05/04 12:30, 17:30
Τετάρτη 08/04 20:30
Πέμπτη 09/04 20:30
Παρασκευή 10/04 20:30
Σάββατο 11/04 15:30, 20:30
Κυριακή 12/04 12:30, 17:30
To MEN 24 προσφέρει 2 διπλές προσκλήσεις για την παράσταση που διεξάγεται μεταξύ 3 και 12 Απριλίου στο Θέατρο BADMINTON. Αν θέλετε να συμμετάσχετε στην κλήρωση στείλτε e-mail, μέχρι την Tετάρτη 1 Απριλίου, στο
[email protected], με την ένδειξη “Δον Κιχώτης” στον τίτλο, ονοματεπώνυμο και τηλέφωνο επικοινωνίας! Οι νικητές θα ειδοποιηθούν προσωπικά.