Η Abarth στη Γενεύη

Η Abarth στο 80ο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης παρουσιάζει δύο σημαντικά μοντέλα, τα Abarth Punto Evo και Abarth 500C
- 04 Μαρτίου 2010 14:50
ABARTH PUNTO EVO: Η εξέλιξη της δύναμης
Το Abarth Punto Evo αποτελεί τη δυναμική και πανίσχυρη έκδοση του καταξιωμένου ιταλικού supermini Fiat Grande Punto, που πρόσφατα ανανεώθηκε και πήρε την ονομασία Punto Evo. Το δηλητήριο του σκορπιού είναι πλέον ισχυρότερο, αφού το σπορ hatchback αποδίδει 165 ίππους (από 155) σαν αποτέλεσμα της εμφύτευσης αγωνιστικής τεχνογνωσίας από την Abarth και μεγαλύτερου turbo της Garrett στον υπερτροφοδοτούμενο και τεχνολογικά προηγμένο κινητήρα MultiAir 1.4 16V της FIAT με το καινοτόμο ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ελέγχου των βαλβίδων.
Σαν αποτέλεσμα έρχεται η εξαιρετική απόδοση με μέγιστη ροπή 250 Nm (25,5 kgm) στις 2.250 σ.α.λ. και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,9’’. Θα συνδυάζεται με το σύστημα Start&Stop πληρώντας και τις προδιαγραφές Euro 5, ενώ η μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 6 λτ./100 χλμ και οι εκπομπές C02 μόλις στα 142 γρ./χλμ. Το κιτ υψηλών επιδόσεων Esseesse δε θα λείπει και θα προσφέρεται στο παραδοσιακό ξύλινο κουτί, ανεβάζοντας την απόδοση στους 180 ίππους και ικανοποιώντας έτσι ακόμη και τον πιο ενθουσιώδη οδηγό. Φυσικά το πακέτο περιλαμβάνει ένα πλήρες σετ αναβάθμισης όλων των μηχανικών μερών του Abarth Punto Evo.
To νέο Abarth Punto Evo λανσάρει και ένα νέο σύστημα επιλογής απόδοσης που επεμβαίνει στον κινητήρα, τα φρένα και το σύστημα διεύθυνσης προσφέροντας επιλογή ανάμεσα σε δύο στιλ οδήγησης: Sport και Normal. Ο σχετικός μοχλός-επιλογέας βρίσκεται στο κεντρικό τούνελ μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων.
Η φιλοσοφία Abarth συνδυάζει ταυτόχρονα τις επιδόσεις και την ασφάλεια. Σαν αποτέλεσμα, το Abarth Punto Evo είναι εφοδιασμένο με την τελευταία λέξη της σχετικής τεχνολογίας. Το TTC (Torque Transfer Control) είναι το κλειδί για την κορυφαία ενεργητική ασφάλεια του αυτοκινήτου, αφού ελέγχει απόλυτα τη μεταφορά της δύναμης στους εμπρός τροχούς, προσoμειώνοντας τη λειτουργία ενός ελεγχόμενου διαφορικού μέσω του συστήματος πέδησης και των αισθητήρων του ESP. Το TTC ενεργοποιείται αυτόματα στην επιλογή Sport. Την εικόνα της κορυφαίας ενεργητικής ασφάλειας ενισχύει και το πανίσχυρο σύστημα πέδησης με αεριζόμενους δίσκους σε όλους τους τροχούς και διπίστονες δαγκάνες Brembo μπροστά. Η ανάρτηση επίσης, με γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, έχει ρυθμιστεί στις απαιτήσεις ενός μοντέλου της Abarth. Έτσι υπάρχει μεγαλύτερη αντιστρεπτική και 20% πιο σκληρά ελατήρια εμπρός. Φυσικά το Abarth Punto Evo προσφέρει την ίδια κορυφαία παθητική ασφάλεια της κανονικής εκδοχής με στάνταρ 7 αερόσακους, όντας ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα της κατηγορίας του με στάνταρ αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού.
Το νέο Abarth Punto Evo έχει άγριες διαθέσεις και αυτό το γνωστοποιεί με την πρώτη ματιά. Νέοι πιο επιθετικοί προφυλακτήρες με νέα αεροδυναμικά βοηθήματα, εξατμίσεις μεγαλύτερης διατομής και διαχύτη πίσω, ενώ οι τροχοί διαθέτουν ιδιαίτερη σχεδίαση με τις ακτίνες τους να παραπέμπουν στο σχήμα του σκορπιού.
Εντελώς νέο είναι και το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Τα νέα υλικά έχουν εικόνα και φινίρισμα που δείχνει εμπνευσμένο από την επιφάνεια των αγωνιστικών circuits μεταφέροντας τον ενθουσιασμό που δημιουργεί μια πίστα μέσα στο αυτοκίνητο. Η κεντρική κονσόλα, όπως και στο Punto Evo, είναι χωρισμένη στα δύο, με το κάτω μέρος να φιλοξενεί τα χειριστήρια του κλιματισμού και το πάνω το ηχοσύστημα.
Τα όργανα της Jaeger και τα μπάκετ καθίσματα δίνουν όλη την αγωνιστική αίσθηση, ενώ υπάρχει δυνατότητα επιλογής super sport καθισμάτων “Abarth Corse” από τη Sabelt.
ABARTH 500C: Δύναμη και στιλ
Tο ολοκαίνουργιο Abarth 500C είναι το αποτέλεσμα της εξέλιξης του ανοιχτού 500C στον τομέα της εμφάνισης και των επιδόσεων, όπως μόνο η φίρμα με το σκορπιό γνωρίζει.
Το Abarth 500C προσφέρει μια ολοκληρωμένη σπορ εμπειρία οδήγησης. Με την οροφή κλειστή οι επιδόσεις είναι ανάλογες με αυτές του Abarth 500. Με την οροφή κατεβασμένη όμως το πεδίο των αισθημάτων και των αισθήσεων διευρύνεται δραματικά και περιλαμβάνει όλη την ευχαρίστηση της αίσθησης του αέρα να χαϊδεύει τα μαλλιά και του τονισμένου μπάσου ήχου από τις διπλές πίσω εξατμίσεις.
Το αμάξωμα διαθέτει κοινό bodykit με την κλειστή αντίστοιχη έκδοση με τη διχρωμία να χαρίζει στο χαρισματικό σπορ όχημα την απαραίτητη διαφορετικότητα. Για την περίσταση, η ηλεκτρικά συρόμενη υφασμάτινη οροφή είναι μαύρου ή γκρι χρώματος. Επίσης τα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα διαθέτουν πλέον τεχνολογία xenon, ενώ διατίθεται ένα επιπλέον σχέδιο για τους τροχούς 17 ιντσών του μοντέλου.
Στα μηχανικά μέρη τώρα, διατηρείται και εδώ το ίδιο υπερτροφοδοτούμενο 16βάλβιδο, Εuro5 μηχανικό σύνολο T-Jet των 1.4 λίτρων που εφοδιάζει και την hatchback έκδοση με μια αύξηση της ιπποδύναμης φτάνοντας πλέον τους 140 ίππους (από 135). Η ροπή εντυπωσιάζει με 206 Nm στις 2.000 σ.α.λ. Φυσικά θα υπάρξει και η ακόμα πιο ισχυρή έκδοση Esseesse για τους πιο απαιτητικούς. Η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 8,1 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 205 χλμ./ώρα και τη μέση κατανάλωση καυσίμου να περιορίζεται στα 6,5 λτ./100 χλμ.
Οι εντυπωσιακές επιδόσεις είναι αποτέλεσμα και της λειτουργίας overboost που ενεργοποιείται με την επιλογή Sport και η οποία μεταβάλλει τη χαρτογράφηση της κεντρικής μονάδας, την πίεση υπερπλήρωσης και το βάρος στο τιμόνι. Οι αλλαγές σε αναρτήσεις και φρένα είναι αντίστοιχες της κλειστής έκδοσης, ενώ το Abarth 500C μπορεί να καυχιέται για το τεχνολογικό του υπόβαθρο στο οποίο φυσικά περιλαμβάνεται και το TTC (Torque Transfer Control), που προσομοιώνει τη λειτουργία ενός ελεγχόμενου διαφορικού. Η πιο εμφανής καινοτομία όμως έχει να κάνει με το προερχόμενο από τον χώρο των αγώνων ημιαυτόματο κιβώτιο “ABARTH Competizione”, που προσφέρεται σαν στάνταρ. Αυτό το ηλεκτροϋδραυλικά ενεργοποιούμενο, 6τάχυτο κιβώτιο, διαθέτει paddles στο τιμόνι και βασίζεται σε ένα συμβατικό μηχανικό κιβώτιο. Έχει όμως ρομποτικό συμπλέκτη και διαθέτει δυο λειτουργίες: auto για μέγιστη άνεση και manual για βέλτιστες επιδόσεις. Η επιλογή Sport μπορεί να εμπλακεί και στις δύο περιπτώσεις μειώνοντας το χρόνο αλλαγής σχέσεων.
Αγωνιστική δραστηριότητα ΑBARTH
Η Abarth θα εμπλακεί σε δύο αγωνιστικούς τομείς για το 2010 και συγκεκριμένα στα ράλλυ και τις πίστες. Η Abarth θα συμμετάσχει στα ράλλυ με δύο επίσημες ομάδες Abarth Grande Punto S2000, ενώ οι εκδόσεις R3T του Abarth 500 θα συμμετάσχουν στο Abarth 500 Selenia Rally Trophy και το Abarth-BFGoodrich Challenge.
Μετά από ένα ενθαρρυντικό ξεκίνημα το 2009, φέτος το Αbarth 500 Assetto Corse θα πάρει μέρος στο ιταλικό και ευρωπαϊκό Abarth 500 Selenia Τrophy, όπωs και στο βρετανικό ενιαίο.
Το 2010 θα γίνει το ντεμπούτο της Formula ACI-CSAI-Abarth, που θα επιτρέψει σε νέους ταλαντούχους οδηγούς να αναδείξουν το ταλέντο τους πίσω από το τιμόνι ενός ειδικά σχεδιασμένου και χαμηλού κόστους μονοθέσιου.