Καταργείται η απόσυρση των ΙΧ

Καταργείται η απόσυρση των ΙΧ
aposyrsh_sd

Γιατί καταργήθηκε η απόσυρση και πώς διαμορφώνονται τα τέλη κυκλοφορίας στο AUTO 24

Ο λόγος αυτής της απόφασης; Το γεγονός πως το ταμείο είναι μείον και η κυβέρνηση δεν αντέχει να προχωρήσει στην επιχορήγηση του προγράμματος αφού λεφτά δεν υπάρχουν. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου Οικονομικών το κόστος του προγράμματος της απόσυρσης υπολογίζεται σε 400 εκάτ. ευρώ ετησίως. Ποσό που δεν υπάρχει.



Ο υπουργός Οικονομικών πάντως ξεκαθάρισε και χτες, ότι όσοι έχουν αποσύρει τα ΙΧ με το υφιστάμενο καθεστώς, θα αποζημιωθούν με βάση τα όσα προέβλεπε ο νόμος Σουφλιά. Έτσι, για το αποσυρόμενο αυτοκίνητο θα πάρουν το μπόνους που φθάνει μέχρι τα 2.200 ευρώ (αναλόγως του κυβισμού του αποσυρόμενου μοντέλου). Παράλληλα αυτοί οι καταναλωτές έχουν το δικαίωμα είτε να πάρουν το ποσό των 1000 ευρώ για την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου με την διαδικασία της απόσυρσης, είτε το ποσό των 500 ευρώ και δύο κάρτες απεριορίστων διαδρομών για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.



Από την πλευρά της η υπουργός Περιβάλλοντος κ. Μπιρμπίλη ανακοίνωσε ότι τροποποιούνται τα περιβαλλοντικά τέλη ΙΧ αυτοκινήτων σε σχέση με αυτό που ορίζονταν στην προηγούμενη πράξη Σουφλιά.



Με τη νέα ρύθμιση επιβαρύνονται λιγότερο τα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα και επιβαρύνονται περισσότερο τα μεγάλου κυβισμού που είναι και ενεργοβόρα.



Στη νέα ρύθμιση τα τέλη κυκλοφορίας χωρίστηκαν σε τέσσερις κλάσεις ανάλογα με το έτος και τον κυβισμό του αυτοκινήτου.



Σύμφωνα με τη νέα διάρθρωση τα τέλη κυκλοφορίας κυμαίνονται από 0 έως 68 ευρώ για ΙΧ αυτοκίνητα-μοτό μικρότερα των 301 κυβικών από 28 έως 96 ευρώ για ΙΧ 301 έως 785 κυβικά, από 94-187 ευρώ για ΙΧ από 786 έως 1357 κυβικά, από 184 έως 352 ευρώ για ΙΧ από 1358 έως 1928 κυβικά, από 428 έως 671 ευρώ για ΙΧ από 1929 έως 2357 κυβικά και από 562 έως 880 ευρώ για ΙΧ άνω των 2357 κυβικών.



Τροποιοιούνται τα «περιβαλλοντικά» τέλη κυκλοφορίας των ΙΧ αυτοκινήτων, ώστε με τη νέα ρύθμιση να επιβαρύνονται λιγότερο οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων μικρού κυβισμού και επιβαρύνονται περισσότερο οι ιδιοκτήτες των λεγόμενων «ενεργοβόρων» αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού.




Η νέα ρύθμιση ορίζει τέσσερις κλάσεις ανάλογα με την παλαιότητα του αυτοκινήτου:



* Α: οχήματα που κυκλοφόρησαν από το 2005 έως σήμερα



* Β: οχήματα που κυκλοφόρησαν από 2000 έως το 2004



* Γ: οχήματα που κυκλοφόρησαν από το 1996 έως 1999



* Δ: οχήματα που κυκλοφόρησαν πριν από 31η Δεκεμβρίου 1995



Λαμβάνοντας υπόψη και τον κυβισμό του οχήματος προκύπτει ο παρακάτω πίνακας με τα ποσά που καλούνται να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έως τις 31 Ιανουαρίου 2010:



786 – 1.357 κ. εκ:
Α. 94 €
Β. 137€
Γ. 162€
Δ. 187€



1.358 – 1.928 κ. εκ:
Α. 184€
Β. 252€
Γ. 302€
Δ. 352€



1.929 – 2.357 κ. εκ:
Α. 428€
Β. 521€
Γ. 596€
Δ. 671€



2.358 κ. εκ. και άνω:
Α. 562€
Β. 680€
Γ. 780€
Δ. 880€



Η υπουργός Περιβάλλοντος ανακοίνωσε τέλος ότι καταργείται ο πράσινος δακτύλιος ο οποίος σύμφωνα με τη ρύθμιση Σουφλιά θα ίσχυε για την Αθήνα από το 2011.




Πτώση



Στο μεταξύ, από τα στοιχεία που δόθηκαν στην δημοσιότητα οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον περασμένο μήνα (Οκτώβριο) παρουσίασαν πτώση της τάξης του 40.8% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο του 2008. Συνολικά οι πωλήσεις ήταν τον περασμένο μήνα 11.587 όταν το 2008 το νούμερο αυτό ήταν 19.575.



Σε ό,τι αφορά από την αρχή του χρόνου (διάστημα Ιανουαρίου – Οκτωβρίου) οι πωλήσεις «έπεσαν» στις 192.304 αυτοκίνητα έναντι 245.504 το αντίστοιχο διάστημα του 2008. Πτώση που ξεπερνά τα 50.000 κομμάτια και σαφώς βάζει σε μπελάδες – σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του μέτρου της απόσυρσης- την αγορά αυτοκινήτου.



Διαβάστε το
σχόλιο για την απόφαση της ακύρωσης του μέτρου της απόσυρσης.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα