Νικητής στο GP του Άμπου Ντάμπι ο Φέτελ

Νικητής στο GP του Άμπου Ντάμπι ο Φέτελ
vettel_sd_2009_11_1_16_41_7

Νικητής ο Φέτελ στο πρώτο GP του Άμπου Ντάμπι, 2ος ο Γουέμπερ, στην τρίτη θέση ο Μπάτον

Το πράσινο φως ανάβει, τα μονοθέσια φεύγουν για να ξεκινήσει το τέλος του φετινού και αναπάντεχου πρωταθλήματος. Υπό το βλέμμα 50.000 θεατών ο πρωταθλητής Τζένσον Μπάτον είχε να αποδείξει την αξία του. Ο πρώην προκάτοχος του τίτλου, Λιούις Χάμιλτον ήθελε να στείλει το μήνυμα: ότι δεν έχει σταματήσει να λάμπει το άστρο του και στο… βάθος το νέο πρόσωπο που αναμένεται να πρωταγωνιστήσει στη Formula 1 τα επόμενα χρόνια, ο Σεμπάστιαν Φέτελ, ήθελε να εισπράξει ο τελευταίο χειροκρότημα στο πέσιμο της αυλαίας του φετινού πρωταθλήματος.




H
ατυχία φέρνει χαμόγελα

Σε ένα συναρπαστικό αγώνα δεν θα μπορούσαν να μη λείψουν και τα ευτράπελα. Εξάλλου, στο φετινό πρωτάθλημα έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε τα φαβορί να αποχωρούν και τα αουσάιντερς να μετατρέπονται σε θριαμβευτές.



Αρχικά, η εκκίνηση δεν έκρυβε μεγάλες εκπλήξεις. Ο Χάμιλτον κράτησε την πρώτη θέση, εκκινώντας από την pole position και οδηγούσε την κούρσα μέχρι τον 35
ο γύρο. Εκεί ο Βρετανός αντιμετώπισε πρόβλημα στο πίσω δεξί τού φρένο και αναγκάστηκε να αποχωρήσει πριν καλά καλά συνειδητοποιήσει ότι ο τελευταίος αγώνας του ανήκει.



Κάπου εκεί άρχισαν να μεγαλώνουν τα χαμόγελα στην ομάδα της Red Bull και της Brawn GP. O Φέτελ δεν ήθελε να πάρει απλά ένα καλύτερο αποτέλεσμα από τον Ρούμπενς Μπαρικέλο, προκειμένου να κατακτήσει τη δεύτερη θέση. Έπρεπε να αποδείξει ότι αν δεν υπήρχε ο εξαιρετικός Τζένσον Μπάτον, η πρώτη θέση θα είχε κατακτηθεί από εκείνον.



O Μαρκ Γουέμπερ και αυτός με τη σειρά του ήθελε να κλείσει τη χρονιά με ακόμα ένα βάθρο. Έτσι και αλλιώς ο Γερμανόλς ήταν ευδιάθετος, είχε χιούμορ όλο το Σαββατοκύριακο και ήταν στο χέρι του για το αν θα τερμάτιζε στις πρώτες θέσεις.




Προκαθορισμένος νικητής

Στον 36ο γύρο ο Φέτελ μπάινει στα pit stop για ανεφοδιασμό. Η έξοδος του τον βρίσκει μπροστά από τον Χάμιλτον, ο οποίος ήδη μετρούσε αντίστροφα για την αποχώρησή του. Από εκείνο το σημείο ο πιλότος της Red Bull ήταν εκείνος που οδηγούσε την κούρσα, με τον Μαρκ Γουέμπερ να τον ακολουθεί. Η 2η ομάδα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών έκλεισε την χρονιά πρώτη.



Η Brawn GP με τη σειρά σίγουρα θα ήθελε να κλίσει την χρονιά, βλέποντας τον Μπαρικέλο στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος. Ο Βραζιλιάνος τερμάτισε στη θέση από όπου ξεκίνησε, την τέταρτη.



Ο Τζένσον Μπάτον θα μπορούσε να έχει φύγει από την πίστα του Άμπου Ντάμπι ακόμα και με τη δεύτερη θέση αλλά η συναρπαστική του μάχη με τον Μαρκ Γουέμπερ στον τελευταίο γύρο του αγώνα δεν του αποκόμισε κάτι καλύτερο από την τρίτη θέση. Βέβαια μικρή σημασία έχει για τον παγκόσμιο πρωταθλητή, ο οποίος απέδειξε πόσο επαγγελματίας είναι μέσα από την οδήγησή του. Ο Βρετανός πίεζε καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα.




Βρετανικό χρώμα στο φιλανδικό απόηχο



Ο Ράικονεν βρέθηκε στην 11η θέση του grid, ενώ ο συμπατριώτης του Κοβαλάινεν στη 13η.



Ο Ράικονεν δεν θα συνεχίσει στην Ferrari του χρόνου αφού τη θέση του έχει πάρει ο Φερνάντο Αλόνσο, ενώ όλα δείχνουν πως και ο Κοβαλάινεν δεν θα βρίσκεται στα ασημένια βέλη τη νέα; Χρονιά. Μάλιστα, ο Κίμι έχει δηλώσει πως αν συνεχίσει να τρέχει στη Formula 1 θα το κάνει μόνο πίσω από το κάθισμα της McLaren. O Μάκινεν, η παλιά δόξα της τρίτης ομάδαε στην κατάταξη των κατασκευαστών, σε τελευταίες του δηλώσεις είχε εκφράσει την απόψη του πως ο Κοβαλάινεν δεν θα πρέπει να φύγει, αφού με τον Χάμιλτον συνθέτουν ένα εξαιρετικό ζυγάρι.



Ν ικητής από αυτή τη μάχη ήταν ο Κοβαλάινεν, ο οποίος με το δικό του τρόπο είπε στην ομάδα του να μην ψάχνει για τον αντικαταστάτη του, μιας και μπορεί να ποντάρει πάνω του στο νέο πρωτάθλημα.




“Σαμουράι” ο Κομπαγιάσι



Ο Ιάπωνας πιλότος της Williams, Καμούι Κομπαγιάσι, εκμεταλλευόμενος τον τραυματισμό του Τίμο Γκλοκ, πραγματοποίησε δύο εξαιρετικές εμφανίσεις. Μάλιστα, κατάφερε στη δεύτερη του εμφάνιση να πιέσει ασφυχτικά τον Τζένσον Μπάτον και λίγο πριν μπει στα pit είχε φτάσει μέχρι και στην τέταρτη θέση. Η έξοδος του, όμως, τον έριξε αισθητά, γεγονός που δεν του απαγόρευσε να πανηγυρίσει και την 6η θέση, παίρνοντας και τους πρώτους του βαθμούς (3) στη Formula 1.




Τραγέλαφος ο Αλγερσουάρι



Ο Ισπανός φύλαγε το πιο κωμικό γεγονός της χρονιάς για το τέλος. Στον 28ο γύρο ο πιλότος της Toro Rossο, ενώ κατευθυνότανε στα pit σταμάτησε στην ομάδα της Red Bull. Ενώ λίγο αργότερα εγκατέλειψε, λόγω έλλειψης καυσίμων. Γεγονός που διαψεύστηκε αργότερα, λέγον τας ότι υπήρχε μηχανικό πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων.




Η τελική κατάταξη:



1. Φέτελ, Red Bull 1:43.793

2. Γουέμπερ, Red Bull +17.8

3. Μπάτον, Brawn GP +18.4

4. Μπαρικέλο, Brawn GP +22.7

5. Χάϊντφελντ, BMW +26.2

6. Κομπαγιάσι, Toyota +28.3

7. Τρούλι, Toyota +34.3

8. Μποεμί, Toro Rosso + 41.2

9. Ρόσμπεργκ, Williams +45.9

10. Κούμπιτσα, BMW +48.1

11. Κοβαλάϊνεν, McLaren +52.7

12. Ράικόνεν, Ferrari +54.3

13. Νακαζίμα, Williams +59.8

14. Αλόνσο, Renault +69.6

15. Λιουίτσι, Force India +94.4

16. Φιζικέλα, Ferrari + 1 γύρος

17. Σούτιλ, Force India + 1 γύρος

18. Γκροσεάν, Renault +1 γύρος

19. Χάμιλτον, McLaren

20. Αλγκουερσαρί, Toro Rosso




Βαθμολογία οδηγών:



1. Τζένσον Μπάτον – Brawn-Mercedes 95

2. Σεμπάστιαν Φέτελ – Red Bull-Renault 84

3. Ρούμπενς Μπαρικέλο – Brawn-Mercedes 77

4. Μαρκ Γoυέμπερ – Red Bull-Renault 69,5

5. Λιούις Χάμιλτον – McLaren-Mercedes 49

6. Κίμι Ραϊκόνεν – Ferrari 48

7. Νίκο Ρόσμπεργκ – Williams-Toyota 34,5

8. Γιάρνο Τρούλι -Toyota 32,5

9. Φερνάντο Αλόνσο – Renault 26

10. Τίμο Γκλοκ -Toyota 24

11. Χέικι Κοβαλάινεν – McLaren-Mercedes 22

12. Φελίπε Μάσα – Ferrari 22

13. Νικ Χάιντφελντ – BMW Sauber 19

14. Ρόμπερτ Κούμπιτσα – BMW Sauber 17

15. Τζιανκάρλο Φιζικέλα – Ferrari 8

16. Σεμπαστιάν Μπουεμί Toro Rosso-Ferrari 6

17.Άντριαν Σούτιλ – Force India 5

18. Καμούι Κομπαγιάσι – Toyota 3

19. Σεμπαστιάν Μπουρντέ – STR-Ferrari 2




Βαθμολογία κατασκευαστών:



1 Brawn-Mercedes 172

2 RBR-Renault 153,5

3 McLaren-Mercedes 71

4 Ferrari 70

5 Toyota 59.5

6 Williams-Toyota 36

7 BMW Sauber 34.5

8 Renault 26

9 Force India-Mercedes 13

10 STR-Ferrari 8




Το Live του συναρπαστικού αγώνα:

0/55

Ο Φέτελ είναι ο νικητής. Δεύτερος ο Γουέμπερ, τρίτος ο καταπληκτικός Μπάτον.




3/55 Ο Μπάτον πιέζει τον Γουέμπερ για τη 2η θέση.




7/55 Λίγο πριν το πέσιμο της καρό σημαίας ο Φέτελ είναι κοντά στην τέταρτη φετινή του νίκη.




13/55 Μποεμί και Κουμπίτσα χάρισαν μια μοναδική μονομαχία. Τα μονοθέσια των δύο πιλότων ήρθιαν ρόδα με ρόδα. Ο Ελβετός βγήκε νικητής, αφού ο Πολωνός έκανε τετακέ.




15/55 Ο Νίκο Ρόσμπεργκ είναι 10ος μετά από το 2o pit που πραγματοποίησε.




17/55 Όπως διεξάγεται ο αγώνας ο Φέτελ θα τερματίσει δεύτερος στην κατάταξη των οδηγών, ενώ αν ο Κοβαλάινεν δεν πάρει υψηλή θέση, θα δώσει το δικαίωμα στη Ferrari να πανηγυρίσει την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.




23/55 Penalty για τον Φιζικέλα! Ο Ιταλός παραβίασε το όριο ταχύτητας κατά την είσοδό του στα pit stop.




24/55 O Αλγερσουάρι διαψεύδει ότι έμεινε από καύσιμα, υποστηρίζοντας ότι είχε πρόβλημα στο κιβώτιο.




27/55 Οι Ράικονεν, Κομπαγιάσι μπάινουν στα pit stop.




28/55 Γελοίο λάθος από τον Αλγερσουάρι. Ο Ισπανός σταμάτησε στα pit της Red Bull. O πιλότος της Toro Rosso έγινε ο δεύτερος που εγκαταλείπει, μιας και έμεινε από καύσιμα.




31/55 Η μάχη των Ράικονεν-Κοβαλάινεν συνεχίζεται από τις θέσεις 6 και 7.




32/55 Μετά την προσπέραση του Κομπαγιάσι στον Μπάτον και την εγλατάλειψη του Χάμιλτον, ο Ιάπωνας είναι τρίτος στο δεύτερό του αγώνα.




35/55 Ο Χάμιλτον εγκαταλείπει τον αγώνα. Ο αγώνας για τον Βρετανό τελειώνει, αφού οι μηχανικοί του επιβεβαιώθηκαν, μετά από το πρόβλημα στο πίσω δεξί φρένο.




36/55 Η έξοδος του Φέτελ από τα πιτ βρήκε τον Γερμανό μπροστά από τον Χάμιλτον.




37/55 Ο Κομπαγιάσι πραγματοποιεί ανταγωνιστική εμφάνιση, πιέζοντας τον Μπάτον. Ενώ, οι μηχανικοί της McLaren ενημερώνουν τον Χάμιλτον ότι έχει πρόβλημα στα φρένα.




38/55 8.6 ο χρόνος του Χάμιλτον στα πιτ και την ώρα που ανάβουν τα φώτα στη Γιας Μαρίνα, παίρνει φωτιά και ο αγώνας, μιας και η διαφορά του Χάμιλτον και του Φέτελ μικραίνει.




39/55 Ο Μπαρικέλο μπήκε για ανεφοδιασμό, ενώ άλλαξε ελαστικά, διατηρώντας τη μέση γόμα.




40/55 Ο Κοβαλάινεν είναι 13ος, με τον Ράικονεν-που δημοσιεύματα θέλουν να τον αντικαθιστά στη McLaren-να βρίσκεται 12ος.




41/55 Τα πλάνα από την Γιας Μαρίνα εκπληκτικά, μιας και ο ήλιος αρχίζει να δύει.




42/55 Ο Φιζικέλα βρίσκεται στην 16η θέση, ενώ ο Αλόνσο που του χρόνου θα πάρει τη θέση στο μονοθέσιο του Ιταλού ακολουθεί από την 17η θέση.




45/55 Ο Χάμιλτον ρίχνει ακόμα περισσότερο τους χρόνους, κάνοντας χρόνο 1:40:769. Αλλά, ο κίνδυνος να χάσει την πρώτη θέση από τον Φέτελ γίνεται μεγαλύτερος.




47/55 Ο Φέτελ κινείται πολύ γρήγορα, πραγματοποιώντας τον ταχύτερο γύρο με χρόνο 1:41:07. Ο Γερμανός δείχνει ικανός να πάρει τη δεύτερη θέση, αν και φέτος έχει δείξει μεγάλη επιπολαιότητα.




48/55 Η Κουμπίτσα πιέζει τον Μπαρικέλο, από την 6η θέση αλλά ο Βραζιλιάνος με την εμπειρία του κτατάει τη θέση του.




50/55 Η κατάταξη παραμένει όπως έχει στις αρχικές θέσεις. Μένει να δούμε αν τελικά ο Φέτελ θα καταφέρει να πάρει τη 2η θέση.




52/55 Ο Αλόνσο προσπέρασε τον Γκροζάν και από τη 18η θέση, έχει βρεθεί στη 17, τη στιγμή που ο Χάμιλτον έχει πραγματοποιήσει τον ταχύτερο γύρο πίστας.




52/55 Ένα πρόβλημα στην μπροστινή αεροτομή, μετά από επαφή με τον Γουέμπερ στη στροφή 1, είναι η αιτία που ο Μπαρικέλο είναι πιο αργός από τον Μπάτον.




53/55 Ο Ράικονεν από την 11η θέση έχει πέσει στη 12η, ενώ ο Φιζικέλα ακόμα πιο πίσω βρίσκεται στη 16η θέση.




54/55 Ο Φέτελ με τον Γουέμπερ παραμένουν στις θέσεις 2 και 3 αντίστοιχα, τη στιγμή που ο Μπάτον είναι τέταρτος και ο Μπαρικέλο πέμπτος.




55/55 Έφυγαν τα μονοθέσια, με τον Λιούις Χάμιλτον να διατηρείται στην πρώτη θέση. Τίποτα το αναπάντεχο δε συναίβει στην εκκίνηση. Όλοι ο πιλότοι έχουν παραμείνει στις αρχικές τους θέσεις.



Υπό το βλέμμα 50.000 θεατών οι πιλότοι έχουν πάρει θέση στο grid και είναι έτοιμοι να ρίξουν την αυλαία του πρωταθλήματος με συναρπαστικό τρόπο, σε μία φαντασμαγορική πίστα.



Οι πιλότοι μόλις ξεκίνησαν τον καθιερωμένο δοκιμαστικό γύρο πριν ξεκινήσει ο συναρπαστικός αγώνας.



Όλα είναι έτοιμα για να ανάψουν τα πράσινα φώτα, που θα σημάνουν και την έναρξη του τέλους του φετινού πρωταθλήματος.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα