Skoda Fabia RS

Το ΑUTO 24 οδήγησε το Skoda Fabia RS και καταγράφει τις εντυπώσεις του (pics)
- 06 Μαΐου 2011 15:32
Τι θέλουμε λοιπόν από ένα αυτοκίνητο; Οι νέοι και αυτοί που κινούνται μέσα στην πόλη αναζητούν ένα μικρών διαστάσεων μοντέλο.΄Ένα το κρατούμενο λοιπόν. Και συνεχίζουμε. Οι νέοι και οι … γκαζιάριδες, θέλουν και άλογα. Όσα περισσότερα γίνεται. Δεύτερο κρατούμενο. Και στις χαλεπές, από οικονομικής άποψης μέρες που διανύουμε, ποιος δεν θέλει ένα οικονομικό μοντέλο, τόσο στην τιμή αγοράς, όσο και στην χρήση και συντήρηση.
Όλα αυτά τα στοιχεία αποτελούν τους καλύτερους λόγους για να αγοράσει κάποιος το Skoda Fabia RS, με τα 180 τουρμπάτα άλογα, μπορεί να «ξυπνήσει» όλες τις αισθήσεις.
Η πρώτη αίσθηση που …ξυπνά βλέποντας το δημιούργημα της Skoda είναι δίχως άλλο η όραση. Αν και το Fabia RS είναι ένα πεντάθυρο μοντέλο, και ορισμένοι θα υποστηρίξουν αρκετά συντηρητικό στην σχεδίασή του, εν τούτοις, οι απαραίτητες αλλαγές που έχουν γίνει στον τομέα της εμφάνισης το κάνουν να διαφέρει. Και αυτό γιατί, ο εμπρός προφυλακτήρας έχει σπορ σχεδίαση, με ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης που συνδυάζονται με σύστημα δυναμικής γωνιακής κλίσης (corner system) και με φώτα ημέρας τεχνολογίας LED.
Η διαφορετικότητα του Fabia RS σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις τονίζεται ακόμη περισσότερο χάρη στις ζάντες αλουμινίου 17’’ Gigaro που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για το RS, τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων, τα φιμέ τζάμια, τον νέου σχεδιασμού πίσω προφυλακτήρα με ενσωματωμένο διαχύτη αέρα (diffuser) και τη διπλή εξάτμιση. Ανάλογά με το χρώμα του αμαξώματος, η οροφή, το σπόιλερ οροφής καθώς και οι ζάντες αλουμινίου θα διατίθενται σε τρεις διαφορετικούς χρωματισμούς: μαύρο, άσπρο και ασημί.
Η επόμενη αίσθηση που ξυπνά, είναι η ακοή. Και πως θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά , όταν γυρίζεις τον κλειδί στην μίζα και παίρνει μπροστά ο κινητήρας του 1.4 λ. με τα 180 άλογα. Και όσο οι στροφές του κινητήρα «ανεβαίνουν» τόσο αυξάνεται ο τραχύς ήχος από το μοτέρ. Ένας ήχος που συνδυάζεται με την απίστευτη δύναμη των 180 ίππων.
Ένας μηχανικός υπερσυμπιεστής σε συνδυασμό με ένα υπερσυμπιεστή εξάτμισης αυξάνουν την ισχύ του κινητήρα ομαλά και χωρίς ενοχλητικά ξεσπάσματα, χαρίζοντας στη Fabia RS τελική ταχύτητα που φτάνει τα 224 χλμ. / ώρα και επιτάχυνση από 0-100 χλμ. / ώρα σε μόλις 7.3’’ εξασφαλίζοντας στον οδηγό μία πραγματικά σπορ οδηγική εμπειρία.
Με αυτή την δύναμη και τις εντυπωσιακές επιδόσεις, πώς να μην … ξυπνήσει και η όσφρηση. Από τι; Μα από το καμένο λάστιχο. Εκεί βεβαίως απαιτείται να απενεργοποιήσεις το ESP (κομμάτι του στάνταρ εξοπλισμού του RS). Ώστε να ακούσεις τα λάστιχα να στριγκλίζουν στην εκκίνηση και να μυρίσεις το καμένο λάστιχο στις στροφές.
Πριν μπεις στην καμπίνα του Fabia RS, με τα χέρια σου μπορείς να ικανοποιήσεις την αφή σου, περιεργαζόμενος τα καλοσχεδιασμένα σπορ μπάκετ καθίσματα που ρυθμίζονται σε ύψος και φέρουν τα λογότυπα RS. Καθισμένος στο κάθισμα του οδηγού, έχεις μπροστά σου το σπορ δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι, που να διαθέτει και χειριστήρια ( paddles ) για τις αλλαγές ταχυτήτων στο επτά (7) σχέσεων αυτόματο κιβώτιο DSG. Ο καθαρόαιμος χαρακτήρας της Fabia RS υπογραμμίζεται από τα αντιολισθητικά πεντάλ αλουμινίου και τον σπορ πίνακα οργάνων.
Με όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, πως είναι δυνατόν να μην ικανοποιηθεί και η γεύση; Όταν … τρέχουν τα σάλια σου, οδηγώντας αυτόν τον πύραυλο;
Εν κατακλείδι
Το Skoda Fabia RS είναι ένα μοντέλο που χαίρεσαι να το οδηγείς. Καλά στημένο στο δρόμο, με πολύ καλό πλαίσιο και σφιχτή ανάρτηση που προσφέρει εξαιρετική πρόσφυση στο δρόμο εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα στον οδηγό ένα αίσθημα ασφάλειας.
Το τιμόνι είναι ακριβές και με την σωστή αίσθηση, μεταφέροντας στον οδηγό όλες τις πληροφορίες του δρόμου. Είναι γρήγορο και υπακούει στις εντολές του οδηγού. ΣΕ δρόμους με στροφιλίκια το Fabia RS ακολουθεί πιστά τις υποδείξεις του οδηγού, κινείται ευέλικτα και καταφέρνει να … προσπερνά ακόμη και τα λάθη του οδηγού. Τέλος, το ηλεκτρονικό μπλοκέ (XDS) παράγει έργο όταν το χρειάζεσαι, στέλνοντας την επιθυμητή ροπή στον εσωτερικό τροχό χωρίς να τον αφήνει να αναλώνεται σε άσκοπο σπινάρισμα και το RS εκμεταλλευόμενο στο έπακρο την πρόσφυση γίνεται πύραυλος στην έξοδο.
Στα συν
Σπορτίβ εμφάνιση
Οδική συμπεριφορά.
Κινητήρας – επιδόσεις
Εξαιρετικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη
Τιμή αγοράς
Εξοπλισμός
Στα μείον
Συντηρητικός σχεδιασμός και σαλόνι
Skoda Fabia RS
ΤΙΜΗ: € 18.990 (με απόσυρση 17.790€)
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Μήκος: 4029 mm
Πλάτος: 1642 mm
Ύψος: 1.492 mm
Κινητήρας: 4κύλινδρος με διπλό τούρμπο.
Κυβισμός: 1.390 κ.ε
Ιπποδύναμη: 180 ίπποι στις 6.200 σαλ.
Μέγιστη ροπή: 250 Nm. / 2000 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Επτά (7) σχέσεων διπλού συμπλέκτη (DSG)
Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ. / ώρα: 7,3 δευτερόλεπτα *
Τελική ταχύτητα: 224 χλμ. / ώρα *
Κατανάλωση: 6,2 λίτρα / 100 χλμ.. σε μικτό κύκλο *
* Εργοστασιακές μετρήσεις
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
ABS
Σύστημα υποβοήθησης πέδησης (Brake Assist)
Σύστημα Αντισπιναρίσματος (Traction Control – ASR)
Σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα
Σύστημα Ελέγχου ευστάθειας (ESP)
Ανιχνευτής χαμηλής πίεσης ελαστικών
Αερόσακοι οδηγού-συνοδηγού
Αερόσακοι πλευρικοί
Αερόσακοι οροφής
Ρυθμιζόμενο τιμόνι σε ύψος και σε απόσταση
Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι θερμαινόμενοι καθρέπτες
Αυτόματος κλιματισμός
Ζάντες αλουμινίου
Sport ανάρτηση
Sport καθίσματα
Ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι
ΡαδιοCD και MP3
Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό
Trip computer