Στην pole του Άμπου Ντάμπι ο Χάμιλτον

Ο Χάμιλτον έγινε ο πρώτος πιλότος που κατέκτησε την pole στην Γιας Μαρίνα. Το 1-2 η Red Bull
- 31 Οκτωβρίου 2009 16:05
Η πρώτη περίοδος των κατατακτήριων στο τελευταίο Grand Prix της χρονιάς ξεκίνησε με τα ερωτήματα Χάμιλτον ή Μπάτον; Brawn GP ή McLaren; Και οι δύο ομάδες, εκμεταλλευόμενες το KERS είχαν μεγάλο πλεονέκτημα έναντι των υπόλοιπων ομάδων. Ωστόσο, ο Βρετανός-πρώην πλέον παγκόσμιος πρωταθλητής- ήταν ο γρηγορότερος πιλότος δείχνοντας πως μόνο τυχαία δεν κατέκτησε τον περσινό του τίτλο.
Ο έτερος Βρετανός Τζένσον Μπάτον έχοντας ήδη στεφθεί πρωταθλητής τερμάτισε στη δεύτερη θέση.
Τα δύο μονοθέσια της Red Bull δεν εντυπωσίασαν, μιας και ήταν αισθητά αργές.
Ο Φερνάντο Αλόνσο μπορεί να πραγματοποίησε το όνειρό του με τη μεταγραφή του στη Ferrari, ωστόσο δεν ήταν ανταγωνιστικός αφήνοντας τη διαδικασία των κατατακτήριων από το πρώτο μέρος τους. Ο άλλος πιλότος της Renault Ρομέν Γκροσιάν και αυτός δεν κατάφερε να πετύχει κάτι το αξιόλογο, βυθίζοντας ακόμα περισσότερο την ομάδα της Renault. Οι δύο Force India με του πιλότους Λιούτσι και Σούτιλ έμειναν και αυτές εκτός του της ημιτελικής φάσης, ενώ και ο Τζανκάρλο Φιζικέλα δεν φάνηκε αντάξιος των προσδοκιών τερματίζοντας στην 20η θέση.
Πάντα πρώτος
Ο ημιτελικός τελείωσε και μαζί με αυτόν και το φως της ημέρας. Ο Χάμιλτον συνέχισε να εντυπωσιάζει, στέλνοντας το μήνυμα ότι θέλει να κλείσει να τη χρονιά με pole position και νίκη.
Ο πιλότος της McLaren συνέχισε να κινείται πολύ γρήγορα και παρόλο την απειλή του Φέτελ, ο οποίος πραγματοποίησε χρόνο 1:39:984 συνέχισε να βρίσκεται στην πρώτη θέση.
Στη δεύτερη του προσπάθεια ο Χάμιλτον έκανε χρόνο 1:39:695, αφήνοντας πίσω του τους πιλότους της BMW Sauber Κουμπίτσα και Χάιντφελντ. Ο άλλος πιλότος της βρετανικής ομάδας, Χέικι Κοβαλάινεν αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα και εγκατέλειψε από τη συνέχεια της δοκιμασίας.
Ο Ράικονεν τερμάτισε στην 11η θέση και η μάχη για την pole position άφησε το ραντεβού της για την επόμενη χρονιά, αν φυσικά παραμείνει ο Φιλανδός στο άθλημα της Formula 1 μιας και το μέλλον παραμένει αβέβαιο.
Οι Κομπαγιάσι, Νακατζίμα, Αλγερσουάρι και Κοβαλάινεν περιμένουν τον αυριανό αγώνα (1/11) για να αποδείξουν ότι τους αξίζει μια καλύτερη θέση.
Μάχη με όνομα… Χάμιλτον
Η μάχη της pole position στο μεγάλο τελικό για ακόμα μια φορά ήταν καταπληκτική. Η πρώτη θέση είχε αρκετούς διεκδικητές.
Ο Μπαρικέλο αρχικά ήταν πρώτος, αλλά ο Χάμιλτον δεν είχε μιλήσει ακόμα. Ενώ τελείωνε η τελική μάχη, ο Γουέμπερ άρχιζε να ανεβάζει στροφές και βρέθηκε προς στιγμής στην πρώτη θέση. Όταν το χρονόμετρο είχε μηδενίσει ο Φέτελ επέστρεψε με πολύ ανταγωνιστική εμφάνιση, θέλοντας να ανατρέψει κάθε προγνωστικό και στέλνοντας το μήνυμα; Στον Μπαρικέλο ότι η δεύτερη θέση δεν έχει ακόμα κατακτηθεί.
Όμως, ο Χάμιλτον δεν ήταν δυνατόν να χάσει. Δεν ήθελε και δεν το έκανε. Ο Βρετανός ήταν πραγματικά ακαταμάχητος και με τη βοήθεια του KERS πήρε μια πολύ εντυπωσιακή και δύσκολη pole position. Μάλιστα, μετά το σκοτάδι της Σιγκαπούρης, ο Χάμιλτον και στη σκοτεινή πίστα του Άμπου Ντάμπι πήρε τη δεύτερη συνεχόμενη τού pole.
Οι Φέτελ και Γουέμπερ κατέκτησαν τις θέσεις 2 και 3 αντίστοιχα και στον αυριανό αγώνα ο νεαρός πιλότος της Red Bull θα παλέψει ώστε, τελικά, να είναι αυτός που θα βρεθεί στη θέση και όχι ο Μπαρικέλο, ο οποίος θα καραδοκεί, αφού θα εκκινήσει από την τέταρτη θέση του grid.
Η μάχη του αγώνα αναμένεται με μεγάλη αγωνία, με τους Φέτελ και Μπαρικέλο να δείχνουν ικανοί για ένα θέαμα άντάξιο της πίστας που βρίσκεται στο τεχνητό νησί, Γιας Μαρίνα.
Η τελική κατάταξη:
1. Χάμιλτον, McLaren 1:40.948
2. Φέτελ, Red Bull +0667
3. Γουέμπερ, Red Bull +0.778
4. Μπαρικέλο, Brawn GP +0.838
5. Μπάτον, Brawn GP +0.944
6. Τρούλι, Toyota +0.949
7. Κούμπιτσα, BMW +1.044
8. Χάιντφελντ, BMW +1.395
9. Ρόσμπεργκ, Williams +1.635
10. Μποεμί, Toro Rosso + 1.765
11. Ράικονεν, Ferrari
12. Κομπαγιάσι, Toyota
13. Κοβαλάϊνεν, McLaren
14. Νακαζίμα, Williams
15. Αλγκουερσαρί, Toro Rosso
16. Αλόνσο, Renault
17. Λιουίτσι, Force India
18. Σούτιλ, Force India
19. Γκροσεάν, Renault
20. Φισικέλα, Ferrari
Βαθμολογία οδηγών:
1. Τζένσον Μπάτον – Brawn-Mercedes 89
2. Σεμπάστιαν Φέτελ – Red Bull-Renault 74
3. Ρούμπενς Μπαρικέλο – Brawn-Mercedes 72
4. Μαρκ Γουέμπερ – Red Bull-Renault 61,5
5. Λιούις Χάμιλτον – McLaren-Mercedes 49
6. Κίμι Ράικονεν – Ferrari 48
7. Νίκο Ρόσμπεργκ – Williams-Toyota 34,5
8. Γιάρνο Τρούλι -Toyota 30,5
9. Φερνάντο Αλόνσο – Renault 26
10. Τίμο Γκλοκ -Toyota 24
11. Χέικι Κοβαλάινεν – McLaren-Mercedes 22
12. Φελίπε Μάσα – Ferrari 22
13. Νικ Χάιντφελντ – BMW Sauber 15
14. Ρόμπερτ Κούμπιτσα – BMW Sauber 17
15. Τζιανκάρλο Φιζικέλα – Ferrari 8
16. Σεμπαστιάν Μπουεμί Toro Rosso-Ferrari 5
17.Άντριαν Σούτιλ – Force India 5
18. Σεμπαστιάν Μπουρνταίν – STR-Ferrari 2
Βαθμολογία κατασκευαστών:
1. Brawn-Mercedes 161
2. RBR-Renault 135,5
3. McLaren-Mercedes 71
4. Ferrari 70
5 Toyota 54.5
6 Williams-Toyota 34.5
7 BMW Sauber 32
8Renault 26
9 Force India-Mercedes 13
10 STR-Ferrari 7