Αποχώρησε από το υπουργικό ο Ραγκούσης – Ρήξη για τα ταξί

Αποχώρησε από το υπουργικό ο Ραγκούσης – Ρήξη για τα ταξί
ΤΕΛΕΤΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ (EUROKINISSI / ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ) Eurokinissi

Διαβάστε αναλυτικά τις τροποποιήσεις στο σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση των ταξί . Έξαλλος ο Γ. Ραγκούσης, αποχώρησε από το υπουργικό. Διαβάστε τους λόγους

Με μικρές αλλαγές, οι οποίες δεν αλλοιώνουν τις γενικές του αρχές, αναμένεται να τεθεί τις προσεχείς μέρες σε δημόσιο διάλογο και ακολούθως να κατατεθεί στη Βουλή, το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των ταξί.

Ο αρμόδιος υπουργός Μάκης Βορίδης τόνισε στο υπουργικό Συμβούλιο, ότι οι όποιες παρατηρήσεις της τρόικας ήταν κυρίως τεχνικής φύσεως.

Ωστόσο, τη διαφωνία του στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τα ταξί εξέφρασε ο αναπληρωτής υπουργός Άμυνας, Γιάννης Ραγκούσης, χαρακτηρίζοντας το νομοθέτημα “κοινωνικά άδικη” και “θλιβερή εξαίρεση”.

Μιλώντας σε δημοσιογράφους, ο κ. Ραγκούσης ανέφερε ότι “για πρώτη φορά απόφαση του υπουργικού Συμβουλίου δεν είναι ομόφωνη, αλλά κατά πλειοψηφία”.

Ο κ. Ραγκούσης υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο “προστατεύει τα στενά συμφέροντα μιας μικρής ολιγαρχίας”, κάτι που όπως είπε, είναι πολιτικά ανήθικο.

Εκθέτοντας εξάλλου τις απόψεις του επί του θέματος εστίασε στο γεγονός ότι το νομοσχέδιο αντιμετωπίζει την δημόσια περιουσία, όπως είναι οι άδειες επιβατηγών οχημάτων δημοσίας χρήσης, ως ιδιωτική περιουσία του κατόχου, η οποία μεταβιβάζεται, κληρονομείται και δωρίζεται, άρα διατηρείται η “μαύρη” αγορά, η παραοικονομία και η φοροδιαφυγή.

Παράλληλα, επισήμανε ότι με το εφεύρημα του αλγόριθμου, δεν δίνεται καμία νέα άδεια στην Αττική, στη Θεσσαλονίκη, αλλά και στις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας, ενώ κλείνει πριν καν ανοίξει και η αγορά των ειδικής μίσθωσης οχημάτων.

Ο κ. Ραγκούσης επισήμανε ακόμη ότι οι έδρες των ταξί παραμένουν, πλην Αττικής, οι προ-Καποδίστρια Τοπικές κοινότητες και δεν λαμβάνεται υπόψη η νέα διοικητική δομή της χώρας.

Παρατήρησε τέλος ότι με το νομοσχέδιο αυτό οι εταιρείες ταξί θα μπορούν να έχουν έως το 10% των αδειών, πχ στην Αττική, ενώ το νομοσχέδιο που είχε εισηγηθεί εκείνος, ως υπουργός Μεταφορών, προέβλεπε τη δυνατότητα για δέκα άδειες ανά εταιρεία.

Αναλυτικά οι τροποποιήσεις:

* Θεσπίζεται η κατηγορία ΕΔΧ Ειδικής Μίσθωσης χωρίς μετρητή, 5-9 θέσεων, τα οποία λειτουργούν μόνο με προμίσθωση (ραντεβού) και τα οποία απαγορεύεται να παραλαμβάνουν πελάτες από τον δρόμο.

* Για τον καθορισμό του αριθμού αδειών λαμβάνονται υπόψη πληθυσμιακά, συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά κριτήρια.

* Τον αριθμό των αδειών καθορίζει ο περιφερειάρχης με απόφασή του κάθε δύο χρόνια και στηρίζεται σε ειδικό μαθηματικό τύπο. Ο συντελεστής είναι για την Αθήνα 2,5 (+1, -1 δηλαδή από 1,5 έως 3,5) και για την περιφέρεια 1,5 (+1, -1 δηλαδή από 0,50 έως 2,5).

* Ισχύουν οι έδρες των ταξί, όπως έως σήμερα.

* Η μονή ταρίφα αφορά πλέον όλο τον νομό Αττικής εκτός των νησιών του.

* Κτήση κυριότητας ΕΔΧ επιτρέπεται από κάθε είδους φυσικό ή νομικό πρόσωπο χωρίς αυτό να απαιτείται να έχει ειδική άδεια οδήγησης ΕΔΧ αυτοκινήτου

* Ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα που αφορούν τα χαρακτηριστικά κάθε είδους ΕΔΧ, την κτήση ειδικής άδειας οδήγησης ΕΔΧ αυτοκινήτου, τις υποχρεώσεις των οδηγών και πειθαρχικές διατάξεις.

Με τις γενικές αρχές του σχεδίου νόμου είναι σύμφωνη και η τρόικα, όπως άφησε να εννοηθεί ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μάκης Βορίδης, σε τηλεοπτική του συνέντευξη, διευκρινίζοντας ότι οι παρατηρήσεις της τρόικας ήταν τεχνικής φύσεως και τυπικές.

Η τρόικα ζήτησε εξηγήσεις κυρίως για το θέμα της μεταβίβασης των αδειών, το ύψος του διοικητικού κόστους, αλλά και του ρόλου των περιφερειών στην εκτίμηση των αναγκών κάθε περιοχής (θεσπίζονται περιβαλλοντικά και συγκοινωνιακά κριτήρια)

Οι αλλαγές θα ενταχθούν στη διαδικασία της διαβούλευσης που θα ακολουθήσει.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα