Προαγωγικές Α’ Λυκείου: Από λάθος στον αλγόριθμο οι χαμηλοί βαθμοί

"Λάθος στον αλγόριθμο" λέει το υπουργείο Παιδείας ότι ήταν το πρόβλημα με τη χαμηλή βαθμολογία στις προαγωγικές εξετάσεις της Α' Λυκείου
- 27 Ιουνίου 2014 14:00
Σε τεχνικής φύσεως πρόβλημα αποδίδει το υπουργείο Παιδείας το ζήτημα που ανέκυψε με τη βαθμολόγηση των γραπτών στις προαγωγικές εξετάσεις της Α’ Λυκείου.
Το λάθος εντοπίστηκε στον αλγόριθμο που χρησιμοποιούσαν οι διορθωτές για τη βαθμολόγηση των γραπτών και είχε ως αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να βαθμολογηθούν με κάτω από τη βάση.
Κατόπιν αυτού, οι διορθωτές κλήθηκαν να προχωρήσουν στην ιδιόχειρη βαθμολόγηση των γραπτών ή να κάνουν χρήση του σωστού αλγορίθμου.
Σύμφωνα με τον νόμο 4186/2013 και το Προεδρικό Διάταγμα 68/2014 που εκδόθηκε τον Απρίλιο του 2014 καθορίζεται ο τρόπος προαγωγής και της βαθμολόγησης των μαθητών.
Σήμερα, η βαθμολόγηση μπορεί να γίνει έχοντας πάντα υπόψη τα προαναφερόμενα ή με τη διαδικασία υπολογισμού της βαθμολογίας με τον παραδοσιακό τρόπο ή με τη χρήση του προγράμματος myschool που επιβλέπεται από την ομάδα τεχνικής υποστήριξης «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ».
Ορισμένα σχολεία που επέλεξαν την εξαγωγή των αποτελεσμάτων με το δεύτερο τρόπο διεπίστωσαν ότι τα εξαχθέντα αποτελέσματα δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των παραπάνω νομοθετημάτων, γεγονός που οφειλόταν σε τεχνικό πρόβλημα του αλγορίθμου που είχε ετοιμάσει η ομάδα υποστήριξης.
Μόλις το Υπουργείο Παιδείας έλαβε γνώση αυτού του συμβάντος έδωσε άμεσα εντολή για διόρθωση του αλγορίθμου και ενημέρωσε τις διευθύνσεις που χρησιμοποίησαν αυτή τη διαδικασία να επανεκδώσουν τα αποτελέσματα.
Σήμερα, υπάρχει πλήρης ταύτιση αποτελεσμάτων με οποιαδήποτε διαδικασία γίνει η εξαγωγή των αποτελεσμάτων.
Τι ισχύει με τα μαθήματα ανά κατηγορία
•Στα γλωσσικά μαθήματα (Γλώσσα, Λογοτεχνία, Αρχαία) ο βαθμός προαγωγής είναι τουλάχιστον 10 στο καθένα.
•Στα Μαθηματικά (Άλγεβρα, Γεωμετρία) ο βαθμός προαγωγής είναι τουλάχιστον 10 στο καθένα.
•Στα μαθήματα Φυσικών Επιστημών (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) προϋπόθεση προαγωγής είναι ο Μέσος Όρος (Μ.Ο) πάνω από 8.
Πήγες του υπουργείου Παιδείας τόνιζαν ότι δεν θα υπάρξει καθυστέρηση στην έκδοση των αποτελεσμάτων, ενώ επισήμαναν ότι δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα για τις επιδόσεις των μαθητών αν δεν υπάρξει μεγαλύτερο δείγμα ή ακόμη και τα τελικά αποτελέσματα.
Πληροφορίες ανέφεραν ότι σε κάποια μαθήματα το ποσοστό των μαθητών που έχει γράψει κάτω από τη βάση έφτανε ακόμη και το 40%. Αιτία αυτής της «βουτιάς» θεωρήθηκε η Τράπεζα Θεμάτων από την οποία αντλήθηκε για πρώτη φορά φέτος το 50% των ερωτημάτων στις εξετάσεις.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει καταστήσει σαφές ότι, εάν χρειαστεί, θα υπάρξουν διορθώσεις, αποκλείοντας ωστόσο την κατάργηση του θεσμού.
«Εμείς πιστεύουμε στον θεσμό και δεν πρόκειται να τον αλλάξουμε, θα δούμε όμως ποιες τεχνικές παρεμβάσεις μπορούμε να κάνουμε αφού όμως βγουν οι βαθμολογίες» τόνισε χαρακτηριστικά χθες από τη Ρόδο ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ