Peugeot 208 – R5. Με αγωνιστικές καταβολές

Μετά το 208 - R2, η Peugeot Sport ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο με το 208 – R5. Πραγματικό αγωνιστικό φόβητρο θα αντικαταστήσει το 207 Super 2000, σημείο αναφοράς στην κατηγορία S2000, τόσο αναφορικά με τις αγωνιστικές και τεχνικές του επιδόσεις, όσο και τις εμπορικές.
- 08 Οκτωβρίου 2012 16:27
To 208 – R5 υιοθετήσει όλη την εμπειρία της Peugeot Sport που έχει συλλέξει εδώ και πολλά χρόνια, κάτω από τις οδηγίες του Alexis Avril, Τεχνικού Διευθυντή και του Bertrand Vallat, Υπεύθυνου του 208 – R5.
Επιδόσεις με μείωση του κόστους
Η κατηγορία R5 αποτελείται από αυτοκίνητα κατηγορίας Α, που προέρχονται από μοντέλα παραγωγής και τα οποία πρέπει να έχουν παραχθεί το λιγότερο σε 25.000 αυτοκίνητα. Η FIA από το 2013 έχει σαν στόχο τη αισθητή μείωση του κόστους παραγωγής αλλά και εξέλιξης. Ο τεχνικός κανονισμός συνεχίζει αυτόν της κατηγορίας S2000: κίνηση 4Χ4, σειριακό κιβώτιο 5 σχέσεων, απουσία κεντρικού διαφορικού, αναρτήσεις με μεγάλες διαδρομές. Επίσης, εξωτερικά μεγάλοι θόλοι τροχών, μια αεροτομή, θόλοι για τροχούς 18’’ και βάρος 1.200 κιλά, σε άσφαλτο και χώμα, όπως δηλαδή στην κατηγορία WRC.
Ο 2λιτρος ατμοσφαιρικός κινητήρας αντικαθίσταται από έναν 1,6 λίτρων με turbo. Το 208 – R5 εφοδιάζεται με τον κινητήρα παραγωγής EP6CDT. Η ιπποδύναμή του θα είναι ελάχιστα μεγαλύτερη από αυτόν της έκδοσης S2000. Είναι αξιόπιστος και θα φτάσει τους 280 ίππους. Είναι ο ίδιος με αυτόν του RCZ Racing Cup που αποδίδει 260 ίππους, στην έκδοση για αγώνες αντοχής. Στόχος μας είναι και η αξιοπιστία για 3.000–5.000 χιλιόμετρα, γεγονός που θα μειώσει το κόστος χρήσης. Τέλος, η FIA όρισε τη μέγιστη τιμή για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας «R5», στα 180.000€ (χωρίς φόρους).
208: ένα πλεονέκτημα
Το 208 – R5 επωφελείται από τις εξελίξεις του 208 παραγωγής, ειδικά στο θέμα του βάρους. Το αμάξωμα του 208 είναι πιο ελαφρύ κατά 40 κιλά σε σχέση με το 207. Επίσης, οι διαστάσεις του είναι ένα πλεονέκτημα για την κατηγορία “R5”, με μεγάλο μεταξόνιο, που σημαίνει σταθερότητα του αμαξώματος. Πιο συμπαγές, το 208-R5 θα είναι πιο άμεσο και αποτελεσματικό, στοιχεία καθοριστικά για ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο. Όλα τα δυναμικά στοιχεία του 208 παραγωγής υπόσχονται μια εξαιρετική οδική συμπεριφορά για το “R5”.
Το 208 – R5 έχει μεγάλες φιλοδοξίες. Σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε στην Peugeot Sport στο Velizy και θα ξεκινήσει ένα μεγάλο πρόγραμμα δοκιμών από το τέλος του 2012, τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα. Οι δοκιμές θα συνεχιστούν μέχρι το τέλος της αγωνιστικής του ζωής προκειμένου να είναι πάντα ανταγωνιστικό. Η εμπορική του εκμετάλλευση θα ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2013, με σκοπό τη διεκδίκηση πρωταθλημάτων στα:
– IRC (Intercontinental Rally Challenge)
– Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι
– Τοπικά πρωταθλήματα
3/3
Τεχνικά Χαρακτηριστικά του 208 – R5
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος EP6 CDT
Τοποθέτηση Εμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός 1598 κ.ε.
Αριθμός κυλίνδρων 4
Ιπποδύναμη (DIN) 280 στις 6.000 σ.α.λ.
Ροπή (Nm) 400 στις 2.500 σ.α.λ.
Μέγιστος αρ. στροφών 7.500
Ψεκασμός Άμεσος, υψηλής πίεσης, Magneti Marelli
Εισαγωγή Μονή πεταλούδα
Αριθμός βαλβίδων 16
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Τύπος 4 Χ4
Συμπλέκτης 2 δίσκων
Κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεις με σειριακή λειτουργία
Διαφορικό 2 διαφορικά με μπλοκέ
ΑΜΑΞΩΜΑ
Δομή και υλικά Αμάξωμα και σωληνωτός κλωβός ασφαλείας
Ανάρτηση εμπρός Mac Pherson
Ανάρτηση πίσω Mac Pherson
ΦΡΕΝΑ / ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Φρένα εμπρός Alcon με 4 πιστόνια
Ø 300 (χώμα) – 355 (άσφαλτος)
Φρένα πίσω Alcon με 4 πιστόνια
Ø 300 (χώμα) – 355 (άσφαλτος)
Σύστημα διεύθυνσης Υδραυλική κρεμαγιέρα
Ζάντες Αλουμινίου, 8”x18” (άσφαλτος) / 7“x15“ (χώμα)
Ελαστικά (άσφαλτος) 225x40x18
Ελαστικά (χώμα) 215x65x15
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος 3.962 mm
Πλάτος 1820 mm
Μεταξόνιο 2560 mm
Βάρος 1200 kg (άσφαλτος και χώμα)