Tα Fiat 500 και 500C με κινητήρα TwinAir

Τα Fiat 500 και 500C με τον επαναστατικό κινητήρα δύο κυλίνδρων τεχνολογίας TwinAir
- 07 Ιουλίου 2010 14:55
Η νέα οικογένεια δικύλινδρων κινητήρων που εξελίχθηκε από την FPT – Fiat Powertrain Technologies, με την ονομασία TwinAir, έκανε την επίσημη παρουσίαση της στο Fiat 500. Αποτελώντας ένα εντελώς νέο concept παγκοσμίως, η τεχνολογία TwinAir επιβεβαιώνει την ηγετική θέση του Fiat Group στον τομέα της μηχανολογίας.
Κάνοντας χρήση τεχνολογίας τελευταίας γενιάς ο νέος κινητήρας ενσωματώνει το επαναστατικό σύστημα MultiAir σε συνδυασμό με ειδικά εξελιγμένη ρευστοδυναμική για βέλτιστη οικονομία καυσίμου. Παράλληλα, κάνοντας χρήση του downsizing, και με εξαιρετική ρύθμιση της βασικής λειτουργίας του κινητήρα, οι κινητήρες TwinAir -που αποδίδουν από 65 μέχρι 105 ίππους- εκπέμπουν 30% λιγότερο CO2 συγκριτικά με έναν συμβατικό κινητήρα ταυτόσημης απόδοσης.
Το 500 θα είναι το πρώτο μοντέλο της Fiat που θα εφοδιαστεί με αυτόν τον νέο κινητήρα ο οποίος θα αποτελέσει τον προπομπό μιας ολόκληρης οικογένειας κινητήρων: ένας δικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 900 κ.εκ. απόδοσης 85 ίππων με τη χαμηλότερη εκπομπή CO2 για βενζινοκινητήρα (92 g/km με Dualogic κιβώτιο ταχυτήτων και 95 g/km με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων) που δεν κάνει εκπτώσεις στον τομέα των επιδόσεων και της οδηγικής ευχαρίστησης.
Αυτό είναι εφικτό χάρη στη μικρού μεγέθους τουρμπίνα και την εξελιγμένη διαχείριση των βαλβίδων που ελαχιστοποιεί την υστέρηση απόδοσης, διατηρώντας παράλληλα την απόδοση ισχύος σε υψηλά επίπεδα.
Με αυτόν τον τρόπο παρά το μικρό του μέγεθος, ο κινητήρας διασφαλίζει εξαιρετική απόδοση και μια σημαντική μείωση στην κατανάλωση καυσίμου. Συγκρινόμενος με έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.2 8v, ο νέος κινητήρας TwinAir turbo προσφέρει 23% περισσότερη ισχύ και 30% υψηλότερη συνολική απόδοση. Στην πράξη η απόδοσή του είναι εφάμιλλη με έναν κινητήρα 1.4 16v, αλλά με κατανάλωση κατά 30% χαμηλότερη!
Με αυτόν τον κινητήρα το Fiat 500 αγγίζει μέγιστη ταχύτητα 173 km/h και επιταχύνει από τα 0 στα 100 km/h μόλις σε 11 δευτερόλεπτα. Αυτή η αξιοσημείωτη επίδοση συνοδεύεται και από ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εκπομπή ρύπων. Μόλις 4,1 l/100 km και 95 g/km αντίστοιχα στον αστικό κύκλο (με μηχανικό κιβώτιο) που γίνεται 4,0 l/100 km κα 92 g/km με κιβώτιο ταχυτήτων Dualogic. Επιπρόσθετα το Fiat 500 TwinAir 85 HP διατίθεται με διακόπτη ECO -τοποθετημένο στο ταμπλό- με τον οποίο επιτυγχάνεται ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση στον αστικό κύκλο. Πιο συγκεκριμένα ο οδηγός μπορεί με αυτόν το διακόπτη να επιλέξει ανάμεσα σε δύο προγράμματα: Normal και ECO.
Στο πρώτο πρόγραμμα, η λειτουργία ECO είναι απενεργοποιημένη και ο κινητήρας αποδίδει τη μέγιστη δυνατή ροπή (145 Nm), κάτι που διασφαλίζει απρόσκοπτη, άμεση λειτουργία και μια σπορ αίσθηση. Επίσης η υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης είναι ρυθμισμένη ανάλογα.
Αντίθετα στο ECO mode έμφαση δίνεται στη φιλική προς το περιβάλλον λειτουργία του κινητήρα. Το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να ενεργοποιήσει το σύστημα από το ειδικό κουμπί στο κέντρο της κονσόλας. Τότε εμφανίζεται η ένδειξη ECO (το γράμμα E εμφανίζεται στην οθόνη του πίνακα οργάνων όταν το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με το κιβώτιο Dualogic, το οποίο ρυθμίζεται επίσης για πιο ήπιες αλλαγές σχέσεων). Η απόδοση της ροπής περιορίζεται στα 100 Nm στις 1.750 rpm για ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης και προσπάθεια διατήρησης ενός πιο οικολογικού, αστικού οδηγικού προφίλ. Με αυτή τη λειτουργία το σύστημα διεύθυνσης γίνεται αυτόματα ελαφρύτερο καθώς ενεργοποιείται το σύστημα υποβοήθησης CITY.
Επίσης συγκριτικά με ένα τετρακύλινδρο κινητήρα μεσαίας χωρητικότητας ταυτόσημης απόδοσης, ο νέος κινητήρας είναι σημαντικά κοντύτερος (-23%) και ελαφρύτερος (-10%), ανοίγοντας νέους δρόμους σε εξελίξεις όπως τη χρήση μεθανίου ή την ενσωμάτωση υβριδικής τεχνολογίας προκειμένου να επιτευχθεί ακόμη μεγαλύτερη φιλικότητα προς το περιβάλλον.
Πιο συγκεκριμένα, σε σύντομο χρονικό διάστημα θα λανσαριστεί μια έκδοση του TwinAir με χρήση μεθανίου κάτι που θα επιφέρει σημαντική μείωση στην εκπομπή ρύπων. Το σύστημα τροφοδοσίας θα είναι εξοπλισμένο με μπεκ παροχής μεθανίου, πέραν αυτών παροχής της βενζίνης. Εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι δε το γεγονός ότι ο νέος κινητήρας TwinAir 85 HP διατίθεται με το σύστημα «Start&Stop» το οποίο σβήνει τον κινητήρα και τον επανεκκινεί κατά τη διάρκεια μικρών στάσεων διασφαλίζοντας περαιτέρω μείωση καυσίμου αλλά και μειωμένα επίπεδα θορύβου. Επίσης υπάρχει το σύστημα Gear Shift Indicator (GSI- Ένδειξη Αλλαγής Σχέσεων) που υποδεικνύει στον οδηγό μέσω ηλεκτρονικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων για το πότε πρέπει να γίνεται ιδανικά η αλλαγή ταχυτήτων, προσφέροντας μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου.