Γιάννης Τσερέπας: Ο Λαρισαίος που ανοίγει εργοστάσιο πλαστικών στις ΗΠΑ

Ο πρόεδρος της Lariplast, Γιάννης Τσερέπας, ταξιδεύει στην χώρα που έκανε το πλαστικό τρόπο ζωής για να ζήσει το αμερικανικό όνειρο. Στο news247 (μεταξύ των άλλων) μιλάει για το ταξίδι της ζωής του.
- 13 Απριλίου 2016 10:25
Όταν το 1990 σε ηλικία 20 χρονών ο Γιάννης Τσερέπας έπιανε δουλειά στην οικογενειακή επιχείρησης, η Lariplast ήταν μία περιφερειακή βιοτεχνία που απασχολούσε 15 άτομα. Στα είκοσι χρόνια που ακολούθησαν κατάφερε να την μετατρέψει σε ηγέτη της ελληνικής αγοράς, σε μία καθαρά εξωστρεφή επιχείρηση που εξάγει το 75% της παραγωγής της και να αριθμεί ήδη το πρώτο της εργοστάσιο στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στην Γαλλία. Τα 15 άτομα έχουν γίνει πλέον 115 στην Ελλάδα και 30 στην Γαλλία. Σαν να μην έφθαναν τα παραπάνω, στο τέλος του επόμενου χρόνου εκτιμάται ότι θα κόβει την κορδέλα ενός ακόμη εργοστασίου στην Αμερική.
Πρόσφατα η Ernst & Young στο ετήσιο διαγωνισμό της τον ανακήρυξε «Δυναμικά Αναπτυσσόμενο επιχειρηματία για το 2015» κάτι που αποτέλεσε μία επιπλέον αφορμή να συνομιλήσουμε μαζί του. To news247 τον «πέτυχε», πριν από λίγες ημέρες στην Λάρισα, ανάμεσα σε ένα από τα πολλά ταξίδια του στο εξωτερικό.
Ο Άγγελος Τσερέπας θα φύγει από την ζωή το 1996, χτυπημένος από τον καρκίνο, όταν ο Γιάννης που κλήθηκε να αναλάβει την επιχείρηση ήταν μόλις 26 χρονών. Το «εντατικό φροντιστήριο» των προηγούμενων χρόνων έπιασε τόπο. Ο νεαρός επιχειρηματίας εκμεταλλευόμενος την αλλαγή του τρόπου ζωής των Ελλήνων θα συνεργαστεί σχεδόν με όλους όσους χρησιμοποιούσαν πλαστικά μίας χρήσης από πιάτα και ποτήρια έως καλαμάκια και μαχαιροπίρουνα στην μαζική εστίαση. Από την Goody’s και τα Flocafe μέχρι τον «Γρηγόρη» και τα «Everest».
Όλα τα παραπάνω βοήθησαν την Lariplast να είναι σήμερα Νο1 στην ελληνική αγορά κρατώντας σε σχετικά χαμηλά επίπεδα τους Τούρκους ανταγωνιστές της που παρέχουν φθηνότερα, από όλες τις απόψεις, προϊόντα. Η προσφορά της Lariplast στην εθνική οικονομία δεν είναι μόνο ότι αποφεύγουμε αθρόες εισαγωγές αλλά ότι έχει ιδιαίτερη εξαγωγική παρουσία με το 75% να φθάνει από τις ΗΠΑ και την Ιρλανδία μέχρι τα Βαλκάνια και το Ισραήλ. Παράλληλα στην Γαλλία, που όπως προαναφέρθηκε διαθέτει εργοστάσιο, πελάτες της μεταξύ των άλλων είναι οι κορυφαίες αλυσίδες σούπερ μάρκετ (Casino, Metro France, DIA κ.α.) καθώς οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες στον χώρο του νερού για επαγγελματικούς χώρους φτιάχνοντας για λογαριασμό τους τα ποτήρια νερού που συνοδεύουν τους ψύκτες.
Αναπόφευκτα, τα παραπάνω ιδανικά σκηνικά, μας κάνουν να θέσουμε το τελευταίο ερώτημα που δεν είναι άλλο από το εάν ο Γιάννης Τσερέπας έχει σκεφτεί ποτέ να πάει την παραγωγή ή την έδρα της Lariplast στο εξωτερικό; «Είμαστε εξαιρετικά απογοητευμένοι (σ.σ. ο Γιάννης Τσερέπας είναι μεταξύ των άλλων και Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Θεσσαλικών Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών) με όλη αυτή την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην Ελλάδα, πιστεύω όμως ότι κάποια στιγμή θα αλλάξει γιατί πρέπει να αλλάξει. Είμαστε απογοητευμένοι και με την νέα κυβέρνηση η οποία δείχνει να είναι εχθρική απέναντι στην επιχειρηματικότητα. Με φοβίζει ότι δεν βλέπει ότι αυτοί που θα κληθούν να τραβήξουν το κάρο εάν χρειαστεί είναι η βιομηχανία. Όχι όμως την έδρα δεν πρόκειται να την πάρουμε από την Ελλάδα και να την πάμε κάπου αλλού. Είναι κάτι που μπορεί να σου προσφέρει κάποιο βραχυπρόθεσμο όφελος στην εταιρεία σου αλλά ουσιαστικά ζημιώνει το γενικό σύνολο. Μπορεί να λένε ότι οι business δεν έχουν πατρίδα, για εμένα όμως δεν είναι έτσι. Δεν μπορεί να τα ισοπεδώνουμε όλα. Ας βοηθήσουμε στο μέτρο που μπορεί ο καθένας την χώρα. Και είναι και κάτι άλλο, εγώ νιώθω περήφανος που ένα ελληνικό προϊόν βγαίνει στο εξωτερικό και πουλάει, δεν νομίζω ότι θα ένιωθα το ίδιο περήφανος εάν π.χ. την έδρα μου την είχα στο Λουξεμβούργο».