Opel Astra 1.6T 180Hp

Το AUTO 24 οδηγεί το Opel Astra με τα 180 άλογα και σας μεταφέρει τις εντυπώσεις του (pics)
- 22 Μαρτίου 2010 03:06
Η αλήθεια είναι πως στην διαδρομή στους δρόμους της Δυτικής Αθήνας για να παραλάβω το νέο Opel Astra (και μάλιστα στην πιο δυνατή έκδοση, με τα 180 αλογάκια) το μυαλό μου βασάνιζε ένα και μοναδικό ερώτημα: Πως ένα ήδη καλό – για την ακρίβεια από τα κορυφαία της κατηγορίας του- μοντέλο, όπως το προηγούμενο Opel Astra, μπορoύσε να γίνει καλύτερο.
Δεν χρειάσθηκαν παρά λίγες ώρες συμβίωσης με το πεντάθυρο αυτοκίνητο για να αρχίσουν να λύνονται μια προς μία όλες οι τυχόν απορίες που μπορούσα να έχω.
Εν αρχή λοιπόν, είναι η εμφάνιση. Έχοντας δανειστεί πολλά στιλιστικά στοιχεία από το Insignia, το νέο Astra αποπνέει έντονο δυναμισμό. Αφού διαθέτει σπορ, ανάγλυφη σχεδίαση που υπόσχεται μία συναρπαστική οδηγική εμπειρία.
Οι κομψές αναλογίες χαρίζουν στο νέο Astra ένα εντυπωσιακό σχήμα με την καμπίνα τραβηγμένη προς τα εμπρός, απότομα κεκλιμένο παρμπρίζ και χαμηλή πίσω γραμμή οροφής. Στοιχεία που προσδίδουν έντονο χαρακτήρα στην παραδοσιακή φόρμα ενός hatchback. Τα σχεδιαστικά θέματα που λανσάρισε το Insignia, όπως το φτερό και η λεπίδα, ερμηνεύονται με νέο τρόπο στο Astra, ώστε να έχει τη δική του προσωπικότητα.
Στο εσωτερικό, τώρα χρησιμοποιούνται τα ίδια σχεδιαστικά στοιχεία του φτερού και της λεπίδας όπως στο εξωτερικό, με στόχο την επίτευξη μιας συνολικής αισθητικής αρμονίας. Η κεντρική κονσόλα, στην οποία φιλοξενούνται όλοι οι διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού αλλά και τις λειτουργίες του ηχοσυστήματος είναι άκρως εντυπωσιακή. Ο οδηγός με το που θα βρεθεί στο κάθισμα του οδηγού νιώθει κομμάτι ενός συνόλου που είναι πολύ φιλικό προς αυτόν.
Με 4.42 m, το νέο Astra προσφέρει αυξημένη ευρυχωρία και άνεση στους επιβάτες, μπροστά και πίσω, χάρη σε ένα μεταξόνιο μακρύτερο κατά 71 mm.
Παράλληλα και από την στιγμή που οι high tech καινοτομίες οι οποίες εφαρμόσθηκαν στο Insignia αποδείχθηκαν πετυχημένες, η Opel έκανε θεώρησε –και καλά έκανε- απαραίτητο να τις εφαρμόσει και στο Astra.
Κινητήρας – επιδόσεις – συμπεριφορά
Καλή η εμφάνιση, καλό το όμορφο, άνετο και καλοφτιαγμένο σαλόνι του αυτοκινήτου, όμως στην έκδοση 1.6 TURBO, το Astra είναι ένα πραγματικά σπορτίβ αυτοκίνητο, το οποίο θα ευχαριστηθεί ο κάθε λάτρης της γρήγορης οδήγησης.
Ο κινητήρα των 1.600 κ.ε. αποδίδει με την βοήθεια Turbo αποδίδει 180 ολοζώντανα άλογα στο δρόμο. Κι όλα αυτά με τον κινητήρα να παρουσιάζει γραμμική λειτουργία, κάτι που σημαίνει πως η ροπή εμφανίζεται από χαμηλά και είναι διαθέσιμη σε όλη τη γκάμα των στροφών. Κάτι που θα εκτιμήσει στο έπακρο ο οδηγός, αφού σε δρόμους με στροφιλίκια η πλούσια ροπή του επιτρέπει να μην έχει μονίμως το δεξί του χέρι στον λεβιέ των ταχυτήτων προκειμένου να αλλάζει συνεχώς σχέσεις στο κιβώτιο.
Το μοτέρ συνδυάζεται με ένα εξαιρετικής κλιμάκωσης μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς και η περίσσεια δύναμη επιτρέπει στο Astra να επιταχύνει από τα 0 στα 10 χλμ. / ώρα σε 8,5 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα που αναπτύσσει φθάνει τα 221 χλμ. / ώρα. Κι όλα αυτά, με την κατανάλωση να βρίσκεται σε εξαιρετικά χαμηλά -δεδομένου του χαρακτήρα του μοντέλου- επίπεδα, με 6,8 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα σε μικτή χρήση.
Το νέο Astra 1.8 Turbo, είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο στο δρόμο. Η αίσθηση της στιβαρότητας είναι το πρώτο που διαπιστώνει ο οδηγός καθώς οδηγεί το αυτοκίνητο που υπακούει χωρίς την παραμικρή δυσανασχέτηση στα κελεύσματά του. Καλή κατευθυντικότητα στις ευθείες και στις μεγάλες ταχύτητες, άριστη συμπεριφορά στις στροφές όπου το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας δύσκολα θα χρειασθεί, άμεση ανταπόκριση του κινητήρα στο πάτημα του γκαζιού, πολύ καλή αίσθηση των φρένων είναι τα στοιχεία που και ο πλέον αδαής θα «πάρει» από το νέο δημιούργημα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Να σημειώσουμε ότι σημαντική συμβολή στην καλή εικόνα του Astra στο δρόμο έχουν παίζουν οι καλοσχεδιασμένες και σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις.
Παράλληλα, το μακρύτερο μεταξόνιο συνδυάζεται με φαρδύτερα μετατρόχια κι ένα νέο πίσω άξονα που αυξήσει περαιτέρω την ευελιξία και ευστάθεια, χωρίς να υπονομεύεται η άνεση.
Στα συν
Σπορτίβ – δυναμική εξωτερική εμφάνιση
Όμορφος εσωτερικός διάκοσμος
Πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας
Εξαιρετικός κινητήρας
Πολύ καλές επιδόσεις
Ποιότητα κύλισης
Τιμή αγοράς
Στα μείον
Μέτριοι χώροι πίσω
Μέτρια κατανάλωση με το δεξί πόδι βαθιά στο πάτωμα.
Opel Astra 1.6 T Sport
ΤΙΜΗ: 21.500 ευρώ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μήκος: 4.419 mm
Πλάτος: 1.814 mm
Ύψος: 1.510 mm
Κινητήρας: 4κύλινδρος, Turbo, 1598 κ.ε.
Ιπποδύναμη: 180 ίπποι στις 5.500 σαλ.
Μέγιστη ροπή: 23,4 kgm στις 2.200 σαλ.
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα: 8,5 δευτερόλεπτα *
Τελική ταχύτητα: 221 χλμ./ώρα *
Κατανάλωση: 6,8 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικτό κύκλο *
* Εργοστασιακές μετρήσεις
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Aερόσακοι οδηγού – συνοδηγού
Πλευρικοί αερόσακοι
Αερόσακοι τύπου κουρίνας
ABS με EBD
ESP
Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
radioCD & mp3.
Διζωνικός κλιματισμός
Cruise control