Είναι η πρώτη που χρησιμοποιεί καύσιμο Bio-DME

Η Volvo Trucks είναι η πρώτη κατασκευάστρια στον κόσμο που χρησιμοποιεί καύσιμο Bio-DME στα οχήματά της
- 25 Οκτωβρίου 2010 11:13
«
Για τη βιωσιμότητα ενός νέου καυσίμου απαιτείται παραγωγή, υποδομή διανομής και κατάλληλα τροποποιημένα οχήματα. Τώρα έχουμε και τα τρία κομμάτια του παζλ σε μία ολοκληρωμένη δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες» σχολιάζει ο Διευθυντής Περιβάλλοντος της Volvo Trucks, Lars Mårtensson.
Η δοκιμή θα πραγματοποιηθεί σε διάστημα δύο ετών και στόχος είναι να διερευνηθούν οι δυνατότητες επένδυσης μεγάλης κλίμακας στην παραγωγή DME από βιομάζα. Το project περιλαμβάνει ολόκληρη την τεχνική αλυσίδα, από τη βιομάζα μέχρι το καύσιμο, δηλαδή διανομή, σταθμούς ανεφοδιασμού, φορτηγά και εταιρίες μεταφορών.
• Η Volvo Trucks θα συμβάλλει στο project προσφέροντας δύο φορτηγά FH που θα δοκιμαστούν από επίλεκτους πελάτες σε διαφορετικά μέρη της Σουηδίας.
• Η παραγωγή του Bio-DME θα γίνεται στο εργοστάσιο του Chemrec. Το Volvo Group, μέσω της θυγατρικής Volvo Technology Transfer, είναι από τους ιδιοκτήτες του Chemrec.
• Η Preem θα κατασκευάσει σταθμούς ανεφοδιασμού έτσι ώστε τα φορτηγά να μπορούν να χρησιμοποιούνται σε κανονικές περιφερειακές και τοπικές δραστηριότητες.
• Οι εταιρίες μεταφορών που αρχικά συμμετέχουν στη δοκιμή είναι οι Green Cargo, DHL, Posten Logistik και η Volvo Logistics μέσω J-Trans.
«
Από απόψεως αντικατάστασης, το Bio-DME είναι από τα πλέον υποσχόμενα καύσιμα δεύτερης γενιάς. Προσφέρει ταυτόχρονα υψηλή ενεργειακή απόδοση και εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Αυτά είναι χαρακτηριστικά υψηλής σπουδαιότητας όταν αναλύουμε πιθανά εναλλακτικά καύσιμα» σχολιάζει ο Lars Mårtensson.
Φέτος το φθινόπωρο, η Preem θα ανοίξει πρόσθετους σταθμούς ανεφοδιασμού στις πόλεις Göteborg, Jönköping και Piteå. Παράλληλα, θα αυξηθεί η παραγωγή του Bio-DME στο εργοστάσιο του Chemrec στην Piteå. Η εισαγωγή σε μεγάλη κλίμακα απαιτεί μακροπρόθεσμες αποφάσεις
Η αξιολόγηση της δοκιμής σε πραγματικές συνθήκες και οι μακροπρόθεσμες αποφάσεις των αρχών θα κρίνουν κατά πόσον η παραγωγή Bio-DME σε μεγάλη κλίμακα θα γίνει πραγματικότητα. Στην Ε.Ε. επικρατεί η άποψη ότι το Bio-DME θα μπορούσε θεωρητικά να αντικαταστήσει τη μισή από την σημερινή χρήση diesel στο χώρο των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων μέχρι το 2030.
«Οι μεγαλύτερες προκλήσεις είναι η δυνατότητα μακροπρόθεσμου προγραμματισμού, η παραγωγή μεγάλης ποσότητας βιοκαυσίμου, η διασφάλιση της διανομής σε έναν επαρκή αριθμό σταθμών ανεφοδιασμού και ταυτόχρονα η προώθηση της ζήτησης» δηλώνει ο Lennart Pilskog, Διεθυντής Δημοσίων Υποθέσεων της Volvo Trucks.
«Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο να υπάρχουν σαφείς κατευθυντήριες γραμμές από τις Αρχές και συντονισμένη, ενεργή συνεργασία μεταξύ αρκετών παικτών της αγοράς».
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ του Bio-DME
Ιδανικό καύσιμο για οχήματα
Λειτουργώντας σε ένα κινητήρα diesel, το Bio-DME προσφέρει εξίσου υψηλή ενεργειακή απόδοση και χαμηλότερο επίπεδο θορύβων συγκριτικά με τους παραδοσιακούς κινητήρες. Σε σχέση με το πετρέλαιο, το Bio-DME παράγει 95% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Επιπλέον, η διαδικασία καύσης παράγει πολύ χαμηλές εκπομπές σωματιδίων και οξειδίων του αζώτου. Όλα αυτά καθιστούν το Bio-DME ιδανικό καύσιμο για κινητήρες diesel.
Το DME είναι αέριο αλλά μετατρέπεται σε υγρή μορφή με πίεση μόλις 5 bar. Η διαχείρισή του είναι σαφής – δεν διαφέρει από το υγραέριο (LPG) από αυτή την άποψη. Το DME μπορεί να παράγεται τόσο από φυσικό αέριο όσο και από διάφορα είδη βιομάζας. Όταν παράγεται από βιομάζα είναι γνωστό σαν Bio-DME.
Σε αυτό το project το Bio-DME παράγεται από μαύρο λικέρ, ένα ενεργειακά πλούσιο, ημίρρευστο υποπροϊόν του βιομηχανικού πολτού. Το πιλοτικό εργοστάσιο του Chemrec στην Piteå έχει δυναμικότητα παραγωγής τεσσάρων τόνων Bio-DME την ημέρα. Το project χρηματοδοτείται από το 7ο Κοινοτικό Πρόγραμμα – Πλαίσιο, τη Σουηδική Υπηρεσία Ενέργειας και συμμετέχουσες χώρες.