Peugeot HX1

Peugeot HX1: 6θέσιο πειραματικό MPV με υβριδική τεχνολογία και αεροδυναμική υπεροχή
- 06 Σεπτεμβρίου 2011 16:38
Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία προχώρησε πριν από λίγες ώρες στην δημοσιοποίηση των φωτογραφιών και των τεχνικών στοιχείων που αφορούν στο νέο δημιούργημά της που φέρει την κωδική ονομασία ΗΧ1.
Στην εξωτερική του εμφάνιση, το εξαιρετικά αεροδυναμικό HX1 (Cd 0.28) υιοθετεί στο εμπρός μέρος της νέα μάσκα της εταιρείας που έχουμε ήδη δει στο 508.
Δύο μοναδικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν το concept της Peugeot είναι οι επτά ακτίνων ζάντες αλουμινίου που μοιάζουν με πτερύγια όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε στάση στάση, ενώ όταν βρίσκεστε εν κινήσει, θα ανοίξουν για να σχηματίσουν μια επίπεδη επιφάνεια για καλύτερη αεροδυναμική απόδοση. Για τον ίδιο σκοπό, έχει τοποθετηθεί μια αεροτομή και δύο πλαϊνές ποδιές στο πάνω μέρος της πίσω πόρτας που ανοίγουν όταν η ταχύτητα του οχήματος ξεπερνά τα 100 χλμ./ ωρα.
Το concept φέρει την ονομασία “Metamorphosis” και όπως γίνεται αντιληπτό προέρχεται από την ανάλογη ελληνική λέξη με την οποία οι Γάλλοι θέλουν να δείξουν την ικανότητα του αυτοκινήτου να προσαρμοστεί στις διαφορετικές συνθήκες οδήγησης και τις διαφορετικές απαιτήσεις των επιβατών.
Παρά MPV ονομασία του, το HX1 είναι αρκετά χαμηλό (1.373 χιλιοστά), με μεγάλο πλάτος 1.990 χιλιοστά και μήκος κοντά στα 5 μέτρα (4.954 χιλιοστά).
Το HX1 διαθέτει τέσσερις πόρτες «μισό ψαλίδι» που συναντάμε σε σπορ μοντέλα και υπόσχονται να προσφέρουν εύκολη πρόσβαση στην καμπίνα, η οποία μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και έξι επιβάτες σε τρεις σειρές καθισμάτων.
Το HX1 κινείται από το υβριδικό σύστημα της Peugeot HYbrid4 που είναι παρόμοιο με εκείνο που προσφέρεται για το 3008 και από το επόμενο έτος και για το 508 RXH.
Στο πειραματικό μοντέλο , ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι ένα μοτέρ 204 ίππων 2.2-λίτρων diesel συνδεδεμένο με ένα 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο που μεταφέρει την ισχύ στους εμπρός τροχούς. Στο πίσω άξονα έχει τοποθετηθεί ένας ηλεκτροκινητήρας 95 ίππων. Σε χαμηλές ταχύτητες, το HX1 μπορεί να λειτουργήσει με τον ηλεκτροκινητήρα και μόνο, εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους.