Jay-Z & Live Nation: Ένα νέο μοντέλο μουσικής

default image

Οι ολοένα και χαμηλότερες πωλήσεις δίσκων αναγκάζουν τη μουσική βιομηχανία να ξαναγράψει τους κανόνες του παιχνιδιού. Και στην πρώτη γραμμή της μάχ...

Οι ολοένα και χαμηλότερες πωλήσεις δίσκων αναγκάζουν τη μουσική βιομηχανία να ξαναγράψει τους κανόνες του παιχνιδιού. Και στην πρώτη γραμμή της μάχης ο Jay-Z και η Live NationΣε μια κίνηση που προοιωνίζει ριζικές ανακατατάξεις στη μουσική βιομηχανία, ο Jay-Z, υπέγραψε τελικά την 150 εκατομμυρίων δολαρίων συμφωνία με τη εταιρεία διοργάνωσης συναυλιών Live Nation. Η συμφωνία περιλαμβάνει τη χρηματοδότηση της δικής του εταιρείας ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων, δισκογραφικές δραστηριότητες και ζωντανές εμφανίσεις για τα επόμενα 10 χρόνια. Πρόκειται για μια από τις πιο ακριβές συμφωνίες στα μουσικά χρονικά.



Καθώς οι πωλήσεις των CD πάνε από το κακό στο χειρότερο, οι περισσότεροι καλλιτέχνες μάχονται για να εξασφαλίσουν ένα μεγαλύτερο μερίδιο στα συνολικά κέρδη που αποφέρει η δισκογραφική δραστηριότητα. Η συμφωνία αυτή είναι η τρίτη κατά σειρά της Live Nation μετά τη Madonna και τους U2. Από την άλλη πλευρά η Live Nation όχι μόνο ανοίγει τους ορίζοντες της στο Hip Hop αλλά βάζει στις τάξεις της ένα καλλιτέχνη, το επιχειρηματικό ένστικτο του οποίου έχει αποδειχθεί αλάνθαστο.



Η Rocawear, μια σειρά ρούχων με την υπογραφή του τον περασμένο χρόνο έκανε πωλήσεις 204 εκατομμυρίων δολαρίων ενώ πρόσφατων ο Jay-Z αύξησε την επιχειρηματική του δραστηριότητα με τη αλυσίδα κλαμπ 40/40. Και αφού ο Jay-Z παίζει στα εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια η συμφωνία δεν θα μπορούσε να είναι παρά αντίστοιχης τάξης μεγέθους.



Το συνολικό πακέτο για τον Jay-Z περιλαμβάνει ένα εφάπαξ 25 εκ. δολαρίων, μια προκαταβολή άλλων 25 εκ. για τα έξοδα της περιοδείας του, μια προκαταβολή 10 εκ. δολαρίων για τα τρία επόμενα άλμπουμ. Μια ακόμα σειρά πληρωμών συνολικής αξίας 20 εκ περιλαμβάνει διάφορα εκδοτικά δικαιώματα και άδειες για τη χρήση υλικού. Το εγχείρημα θα έχει τον τίτλο “Roc Nation” και τα κέρδη θα μοιράζονται μεταξύ των δύο πλευρών.



“Η ολοκληρωμένη προσέγγιση της Live Nation είναι στο πνεύμα των καιρών, να φτάσει στον καταναλωτή με διαφορετικούς τρόπους. Και θέλω να βρίσκομαι στην πρώτη γραμμή αυτής της μάχης” δήλωσε ο Jay Z δίνοντας απάντηση και σε ένα ερώτημα που χρόνιζε σχετικά με το ποιος θα είναι ο επόμενος του ρόλος στη μουσική βιομηχανία.



Από την άλλη πλευρά, η βασική δραστηριότητα της Live Nation ήταν για χρόνια η διοργάνωση μεγάλων συναυλιών στο χώρο της κάντρι και της ροκ μουσικής. Βλέποντας τα μεγάλα ονόματα να πωλούν ολοένα και λιγότερα άλμπουμ, είδε το παράθυρο της ευκαιρίας και σε μια ραγδαία μεταβαλλόμενη βιομηχανία αποφάσισε ότι ο τρόπος προσέγγισης του κοινού θα πρέπει να αλλάξει προς το πιο «ζωντανό» και πιο ολοκληρωμένο: Ναι μεν άλμπουμς αλλά και περισσότερες ζωντανές εμφανίσεις, ring tones, events και υποστήριξη των fan clubs για να αντιμετωπιστεί η ολοένα και μεγαλύτερη διαρροή προς το ίντερνετ.



Ο Jay-Z, ή κατά κόσμο Σον Κάρτερ, χρωστάει ένα ακόμη άλμπουμ στην προηγούμενη του δισκογραφική, την Def Jam, της οποίας ήταν και πρόεδρος για τρία χρόνια. Τα πραγματικά αίτια του «διαζυγίου» φαίνεται πως ήταν η απόφαση της «μαμάς» δισκογραφικής Universal να μην του προσφέρει ένα νέο, πιο προσοδοφόρο, συμβόλαιο που όχι μόνο τον οδήγησε σε παραίτηση αλλά και στην αναζήτηση νέας μουσικής στέγης.



Η πρώτη του απόπειρα, στα πλαίσια της συνεργασίας του με τη Live Nation, είναι μια σειρά ζωντανών εμφανίσεων με τη Mary J. Blige, η μεγαλύτερη του τουρνέ για τρία χρόνια. Αν και οι πωλήσεις ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικές, οι πρώτες ημερομηνίες έγιναν σχεδόν όλες sold-out, οι περισσότεροι ειδικοί αμφιβάλλουν για την οικονομική βιωσιμότητα του εγχειρήματος.



Αλλά αυτό που αλλάζει δεν είναι τόσο η μουσική καριέρα του Jay-Z όσο ο παραγωγικός του ρόλος. Όντας ένα από τα πιο ισχυρά χαρτιά στη βιομηχανία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την υπογραφή νέων συμφωνιών με νέους καλλιτέχνες, την ανάδειξη και προώθηση τους μέσα από live και promos. Και αν όντως πέσουν οι σωστές υπογραφές, τα κέρδη από το νέο αίμα μπορεί να είναι πολλαπλάσια από τα έξοδα του συμβολαίου του Jay-Z.



Η Madonna το έκανε και δεν είναι χαζή. Και ούτε ο Jay-Z είναι χαζός.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα