Kia SOUL

Το AUTO 24 οδηγεί το καινούργιο crossover Kia SOUL και σας μεταφέρει τις εντυπώσεις του (pics)
- 18 Νοεμβρίου 2009 00:59
Βλέποντας το “crossover” της Kia στο δρόμο, μπορείς να δώσεις μια εύκολη, έστω και αν είναι απλοϊκή, απάντηση για την ονομασία ,SOUL, που επέλεξε για το εν λόγω μοντέλο. Γιατί, ακόμη και ένα άψυχο αντικείμενο, όπως είναι το αυτοκίνητο, φτιαγμένο από σίδερο, πλαστικό και τζάμι μπορεί να έχει ψυχή (soul).
Είναι αλήθεια, πως η πρώτη έκπληξη ήρθε όταν είδαμε το SOUL σε φωτογραφίες. Η αμέσως επόμενη όταν το αντικρίσαμε από κοντά και η τρίτη κυκλοφορώντας στο δρόμο. Από πουθενά το μοντελάκι της Kia δεν περνούσε απαρατήρητο. Είτε κυκλοφορούσες στο Κολωνάκι είτε στις δυτικές συνοικίες. Η εμφάνισή του, αποπνέει φρεσκάδα και νεανισμό με αποτέλεσμα να είναι πολλοί αυτοί που θα σε ρωτήσουν τα τετριμμένα (πόσο κάνει, είναι καλό, τι κινητήρα έχει κλπ) πριν σου ευχηθούν καλορίζικο.
Η εμφάνιση του SOUL αλλά και ο εν γένει χαρακτήρας του παραπέμπουν σε ένα αντισυμβατικό όχημα που δεν ακολουθεί την πεπατημένη. Είναι ψηλό (κάλλιστα κάποιος θα μπορούσε να το μπερδέψει με 4Χ4 SUV, όμως δεν είναι αφού η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς) διαθέτει χαριτωμένο σχεδιασμό και είναι διασκεδαστικό όταν καλείσαι να συμβιώσεις μαζί του.
Στο εμπρός μέρος κυριαρχούν τα φωτιστικά σώματα με το χρωμιωμένο περίγραμμα στο εσωτερικό τους, το φουσκωμένο καπό και ο προφυλακτήρας, ο οποίος παραπέμπει σε SUV. Από το πλάι ξεχωρίζει το αυξημένο του ύψος και οι τονισμένοι θόλοι των τροχών, ενώ πίσω το βλέμμα εστιάζει στο κυβοειδές σχήμα της πόρτας του χώρου αποσκευών και στα ψηλά τοποθετημένα -στις άκρες του αμαξώματος- φανάρια
Στο σαλόνι
Παρά τις μικρότερες εξωτερικές διαστάσεις από ορισμένα «ανταγωνιστικά» μοντέλα, το SOUL καταφέρνει χάρη στον σχεδιασμό του και το ιδιαίτερα μακρύ μεταξόνιό του να έχει μεγαλύτερες εσωτερικές διαστάσεις, που το καθιστούν το ιδανικό αυτοκίνητο για άνετες μετακινήσεις εκτός και εκτός πόλης. Για την άνεση των επιβατών έχουν επιλεγεί και διατίθενται από την πρώτη έκδοση εργοστασιακό ηχοσύστημα με mp3 και χειριστήρια στο τιμόνι, με θύρα σύνδεσης USB καθώς και θύρα & καλώδιο σύνδεσης με iPod, για ατελείωτες ευχάριστες διαδρομές.
Ο σχεδιασμός του ταμπλό είναι όμορφος, χωρίς όμως να ακολουθεί το ανατρεπτικό design που υιοθέτησε η φίρμα στην εξωτερική εμφάνιση. Τα καθίσματα είναι κι αυτά με την σειρά τους καλοσχεδιασμένα , προσφέρουν υψηλό επίπεδο άνεσης και μπορούν να φιλοξενήσουν μέχρι πέντε άτομα, χωρίς να χρειασθεί να κάνουν παραχωρήσεις.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών μπορεί να είναι απλώς ικανοποιητικός (κατ΄ άλλους μικρός) με τα 222 λίτρα, για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Αν όμως τον κρίνουμε με βάση το μήκος του SOUL, που είναι μόλις 4,105 μέτρα, μάλλον θα πρέπει να υιοθετήσουμε την άποψη που τον χαρακτηρίζει ικανοποιητικό.
Κινητήρας – συμπεριφορά
Κάτω από το καπό του SOUL που μας διέθεσε για μια εβδομάδα η ελληνική αντιπροσωπεία υπήρχε ο (γνωστός και από το cee’d) κινητήρας του 1.6 λίτρου που αποδίδει 126 ίππους ενώ παράλληλα διατηρεί σε λογικότατα επίπεδα την μέση κατανάλωση (6,7 λίτρα στα 100 χλμ.).
Ο κινητήρας –ο οποίος βεβαίως δεν μπορεί να είναι ανταγωνιστικός προς τα υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ του 1.4 λ. και 1.6 λ. ευρωπαικών μοντέλων- καταφέρνει να κινεί σβέλτα το αυτοκίνητο. Κάτι που φαίνεται και από τις επιδόσεις. Η τελική ταχύτητα του SOUL φθάνει τα 177 χλμ. / ώρα, ενώ η επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ. / ώρα έρχεται σε 11 δευτερόλεπτα. Τι δεν μας άρεσε στον κινητήρα; Ο θόρυβος που εμφανίζει κατά την λειτουργία του σε υψηλές στροφές.
Στο δρόμο; Το κορεάτικο μοντέλο επιφυλάσσει ευχάριστες εκπλήξεις. Η συμπεριφορά του είναι ουδέτερη και , δεν πρόκειται ποτέ να προβληματίσει τον οδηγό. Οι κλίσεις που παρουσιάζει το αμάξωμα στις στροφές είναι λογικές ενώ η «σφιχτή» ρύθμιση των αναρτήσεων ουσιαστικά εκμηδενίζει τις τυχόν απώλειες που μπορούσαν να υπάρξουν από την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από τον δρόμο, συμβάλλοντας στην καλή αίσθηση που θα αποκομίσει ο οδηγός.
Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι είναι ακριβές και μεταφέρει σε μεγάλο βαθμό στον οδηγό την εικόνα του δρόμου. Όσον αφορά τα φρένα, η λειτουργία τους ήταν απροβλημάτιστη.
Στην πόλη, το SOUL είναι εξαιρετικά φιλικό προς τον χρήστη οδηγό. Δείχνει μεγάλο και ογκώδες, όμως δεν είναι. Αντιθέτως, αποδεικνύεται ευέλικτο και παράλληλα εύκολο στο παρκάρισμα.
Εν κατακλείδι
Με ανατρεπτικό design και ξεχωριστό χαρακτήρα, το SOUL φανερώνει το νέο πρόσωπο της Κia, ένα πρόσωπο πιο νεανικό και μοντέρνο από ποτέ. Το SOUL αψηφά τις γνωστές κατηγορίες, καταργεί κανόνες και συμβιβασμούς και ξεχωρίζεικάνοντας ένα βήμα ακόμα πιο μπροστά.
Δεν είναι υπερβολή, πως όποιος αγοράσει το SOUL σίγουρα θα το φχαριστηθεί. Τόσο στην πόλη, όσο και στις εκδρομές αλλά και τις καλοκαιρινές διακοπές.
Στα συν
Εξωτερική εμφάνιση
Οδική συμπεριφορά
Πλήρης εξοπλισμός
Ευρυχωρία σαλονιού
Κατανάλωση κινητήρα
Στα μείον
Ποιότητα επενδύσεων στο εξωτερικό
Θορυβώδης κινητήρας στις ψηλές στροφές.
Kia SOUL 1.6 MATE
ΤΙΜΗ: 16.300 ευρώ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μήκος: 4.105 mm
Πλάτος: 1.785 mm
Ύψος: 1.610 mm
Κινητήρας: 4κύλινδρος 1.591 κ.ε. με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής
Ιπποδύναμη: 126 ίπποι στις 6.300 σαλ.
Μέγιστη ροπή: 156 Nm στις 4.200 σαλ.
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα: 11 δευτερόλεπτα *
Τελική ταχύτητα: 177 χλμ./ώρα *
Κατανάλωση: 6,7 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικτό κύκλο *
* Εργοστασιακές μετρήσεις
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
ESP,
TCS (=Traction Control System) και BAS (=Brake Assistance System)
Έξι αερόσακοι (οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί εμπρός, κεφαλής).
Ενεργά προσκέφαλα
Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
radioCD & mp3.
Αιρ κοντίσιον.
Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό
Προβολείς ομίχλης.
Ηλεκτρικοί αναδιπλούμενοι καθρέφτες
Προβολείς ομίχλης.
Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Ηχοσύστημα και MP3 με χειριστήρια στο τιμόνι
USB,
Θήκη για i-pod και άλλα.