Συνωστισμός στην αγορά delivery που ολοένα μεγαλώνει

Διανομένας φαγητού.
Διανομένας φαγητού. EUROKINISSI

Οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο delivery έχουν βελτιώσει πολύ τη θέση τους στην αγορά κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Η πανδημία εκτόξευσε τη ζήτηση για υπηρεσίες διανομής, μεγαλώνοντας ακόμη περισσότερο την πίτα, η οποία έως πρότινος υπολογιζόταν στα 500 εκατ.ευρώ με βάση τα στοιχεία του Εργαστήριου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Είναι ενδεικτικό ότι σε μεγάλες πόλεις το delivery σε κάποιες κατηγορίες, όπως π.χ. ο καφές, φτάνει το 60-65% ενώ σε υψηλότερα επίπεδα κυμαίνονται άλλες κατηγορίες όπως το σουβλάκι. Στα παραπάνω όμως στο διάστημα 2020-2021 ήρθαν να προστεθούν και οι επεκτάσεις σε κλάδους όπως η διανομή αγορών από σούπερ μάρκετ και φαρμακεία, γεγονός που οδηγεί σε ακόμη μεγαλύτερη μεγέθυνση της αγοράς.

Είναι ενδεικτικό ότι πολλές δεκάδες εταιρείες εισέρχονται κάθε μήνα στο delivery, με τις ενάρξεις βάσει των στοιχείων του ΓΕΜΗ να εμφανίζουν μέσο ρυθμό που ξεπερνά το 170% στο 12μηνο. Ανάμεσά τους είναι εταιρείες εστίασης που επεκτείνονται στη διανομή φαγητού αλλά και νέοι παίκτες, εγχώριοι και ξένοι, που διεκδικούν μερίδιο στην αγορά. Ενδεικτική είναι η περίπτωση της ουκρανικής Rocket, η οποία βρίσκει ελκυστική την αγορά της Αθήνας κατόπιν έρευνας που διενήργησε για λογαριασμό της η PwC. Η εταιρεία ιδρύθηκε μόλις το 2018, έχει παρουσία σε Ουκρανία, Ολλανδία, Κύπρο και Γαλλία και ξεκινά τη δραστηριότητα της στην Ελλάδα, ξεκινώντας πιλοτικά από την περιοχή του Χαλανδρίου με στόχο να επεκταθεί σύντομα σε όλη την Αθήνα.

H Rocket αποτελεί την πλέον πρόσφατη είσοδο, ωστόσο, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι δημιουργείται χώρος και για άλλους νέους παίκτες που σπεύδουν να πάρουν θέση και να εκμεταλλευτούν τη δυναμική, την οποία σήμερα μοιράζονται η γερμανική e-food, η φινλανδική wolt, η θυγατρική του ΟΤΕ, BOX και η delivery.gr του ομίλου Μούχαλη.

Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία της e-food για το 2020 – που δίνουν εν πολλοίς τον τόνο του τι συνέβη στην αγορά την περασμένη χρονιά- τα έσοδα της ανήλθαν στα 64,5 εκατ.ευρώ αυξημένα κατά 49,4%, ενώ τα καθαρά κέρδη της αυξήθηκαν κατά 26,7% φθάνοντας στα 21,3 εκατ. ευρώ, από 16,8 εκατ. ευρώ το 2019. Η πλατφόρμα σήμερα συνεργάζεται με 15.000 καταστήματα και την αλυσίδα Σκλαβενίτης, απασχολεί 378 εργαζόμενους από 268 το 2019 ενώ επενδύει στο δίκτυο διανομέων της, το οποίο σχεδιάζει να διπλασιάσει, από 2.000 σήμερα σε 4.000.

H Wolt, που πρόσφατα επεκτάθηκε πρόσφατα στην Κρήτη, το 2020 εμφάνισε πωλήσεις της τάξης των 7,2 εκατ.ευρώ (από 500.000 ευρώ το 2019). Είναι ενδεικτικό ότι για το 2021, η ελληνική θυγατρική της Wolt εκτιμά ότι ο τζίρος των συνεργαζόμενων καταστημάτων (περίπου 3.000) θα αγγίξει τα 100 εκατ.ευρώ. το συνολικό ποσό που θα καταβληθεί σε καταστήματα και διανομείς εκτιμάται ότι θα ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ.

Μικρότερα μερίδια ελέγχει η Delivery.gr, με δραστηριότητα σε 30 πόλεις, η οποία συνεργάζεται επίσης με τα Kiosky’s και την ΑΒ, ενώ η Box της Cosmote, που στον τομέα των supermarket συνεργάζεται με Κρητικό και Μασούτη, συνεχίζει να αναπτύσσεται έχοντας προσαρτήσει στην πλατφόρμα της και το Skroutz Food. Συνεργάζεται με πάνω από 9.000 καταστήματα κι εξυπηρετεί 60 πόλεις,

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Αγορά, wolt, efood
SHARE: