Οι απαντήσεις στη Βιολογία

Τις απαντήσεις στη Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης προσφέρουν στο News247 τα φροντιστήρια "ΣΤΟΧΟΣ"
- 21 Μαΐου 2010 14:18
Τις απαντήσεις στη Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης προσφέρουν στο News247 τα φροντιστήρια “ΣΤΟΧΟΣ”
ΘΕΜΑ Α
Α1. δ Α2. β Α3. α Α4. β Α5. γ
ΘΕΜΑ Β
Β1. Σχολικό βιβλίο, σελ. 17: «Το γενετικό υλικό … στον πυρήνα».
Β2. Σχολικό βιβλίο, σελ. 14: «Το DNA, όπως και το RNA … φωσφοδιεστερικός δεσμός».
Β3. Σχολικό βιβλίο, σελ. 37-38: «Πολλά ριβοσώματα μπορούν … ονομάζεται πολύσωμα».
Β4. Σχολικό βιβλίο, σελ. 108: «Η παρουσία ή απουσία … (υποχρεωτικά αναερόβιοι)».
ΘΕΜΑ Γ
Γ1. Σχολικό βιβλίο, σελ. 119: «Ένα επιλεγμένο αντίγονο … σε μεγάλες ποσότητες».
Το επιλεγμένο αντίγονο είναι το αντίγονο Α και το αντίγονο Β, επομένως η προαναφερθείσα διαδικασία πρέπει να πραγματοποιηθεί 2 φορές (μία για κάθε αντίγονο).
«Ανοσοδιαγνωστικά … των ομάδων αίματος».
Χρήσιμο είναι να περιγράψουμε και τα αντίγονα που καθορίζουν τις ομάδες αίματος, σχολικό βιβλίο σελ. 75-76: «Τα άτομα με ομάδα αίματος Α … δεν έχει κανένα αντίγονο».
Γ2. Αιμορροφιλία – Α: έλλειψη του παράγοντα VIII (σχολικό βιβλίο, σελ. 80)
Αιμορροφιλία – Β: έλλειψη του παράγοντα ΙΧ (σχολικό βιβλίο, σελ. 135).
Παραγωγή επιθυμητής πρωτεΐνης από διαγονιδιακό ζώο: Σχολικό βιβλίο, σελ. 135: «Απομόνωση του ανθρώπινου … φαρμακευτικής πρωτεΐνης».
Γ3. Ορισμός ανιχνευτή: Σχολικό βιβλίο, σελ. 61: «Ιχνηθετημένων ανιχνευτών … συμπληρωματικό τους DNA».
Για να υβριδοποιήσει ο ανιχνευτής την συμπληρωματική του αλυσίδα DNA, αποδιατάσσουμε τα δίκλωνα μόρια DNA (με κατάλληλες χημικές ουσίες ή με αύξηση της θερμοκρασίας).
Ο ανιχνευτής αναμειγνύεται με τα μονόκλωνα πλέον μόρια DNA και αφού άρουμε τις συνθήκες που προκάλεσαν αποδιάταξη ο ανιχνευτής υβριδοποιείται με τη συμπληρωματική του αλληλουχία που αποτελεί τμήμα του κλώνου Ια.
ΘΕΜΑ Δ
Ρ: υγιές υγιές
ΧΔΥΒβs ΧΔΧδΒβs
F: μερ. αχρωμ. ΧδΥΒ-
δρεπ/κή αναιμία ΧΔΧ–βsβs
Ορίζω ΧΔ = φυσιολογικό
Χδ = μερ. αχρωμ. Φυλοσύνδετος χαρακτήρας
Δ επικρατές του δ
Β = φυσιολογικό
βs = δρεπ/κή αναιμία Αυτοσωμικός χαρακτήρας
Β επικρατές του βs
Δ1. Ο άντρας έχει γονότυπο ΧΔΥΒβs αφού είναι φυσιολογικός και απέκτησε κόρη που πάσχει από δρεπανοκυτταρική αναιμία (βsβs).
Η γυναίκα έχει γονότυπο ΧΔΧδΒβs αφού είναι φυσιολογική και απέκτησε γιο (ΧδΥ) και κόρη (βsβs)
Δ2. Γιος ΧδΥΒΒ ή ΧδΥΒβs
Κόρη ΧΔΧΔβsβs ή XΔΧδβsβs
Δ3. Ρ ΧΔΥΒβs ΧΔΧδΒβs
ΦΑ: φυσιολ. όραση, χωρίς αναιμία: 1+1+1+1+1+1=6
φυσιολ. όραση, χωρίς αναιμία: 1+1+1=3
φυσιολ. όραση, δρεπ/κή αναιμία: 1+1=2
φυσιολ. όραση, δρεπ/κή αναιμία: 1=1
μερ. αχρωμ., χωρίς αναιμία: 1+1+1=3
μερ. αχρωμ., δρεπ/κή αναιμία: 1=1
Πρέπει να αναφερθούν και οι δύο νόμοι του Mendel.
1ος νόμος: Σχολικό βιβλίο, σελ. 71.
2ος νόμος: Σχολικό βιβλίο, σελ. 74.
(Τα γονίδια είναι ανεξάρτητα αφού το ένα ζεύγος είναι φυλοσύνδετο και το άλλο αυτοσωμικό)
(κάθε κύηση είναι ένα ανεξάρτητο γεγονός που δεν σχετίζεται με το αποτέλεσμα προηγούμενων κυήσεων)
Δ4. Σχολικό βιβλίο, σελ. 89-90: «Σήμερα γνωρίζουμε … δρεπανοειδές σχήμα».