Οργή για την Τράπεζα Θεμάτων: “Δόθηκαν τόσες απευθείας αναθέσεις και δουλεύουμε με εργαλεία του ’70”

Οργή για την Τράπεζα Θεμάτων: “Δόθηκαν τόσες απευθείας αναθέσεις και δουλεύουμε με εργαλεία του ’70”
Σχολείο sooc

Τις οργισμένες αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας μετά το "φιάσκο" με την Τράπεζα Θεμάτων μεταφέρουν στο NEWS 24/7 εκπαιδευτικός και μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ καθώς και μαθητής της Γ' Λυκείου. "Δεν μπορούν όλα να είναι αστοχίες".

Σε κατάσταση αναμονής για περισσότερες από δύο ώρες βρέθηκαν σήμερα Δευτέρα (29/5) μαθητές στα Λύκεια της χώρας, όταν «έπεσε» η ηλεκτρονική πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), κατά την προγραμματισμένη διεξαγωγή των ενδοσχολικών εξετάσεων.

Οι μαθητές κλήθηκαν να περιμένουν στις σχολικές αίθουσες για άγνωστο χρονικό διάστημα, μέχρι να λυθεί το τεχνικό πρόβλημα που προέκυψε, με την αναστάτωση να επιτείνει την αγωνία τους, λίγες μόλις ημέρες πριν τις Πανελλήνιες εξετάσεις.

Το πρωί όταν φτάσαμε στο σχολείο, μας είπαν ότι έχει βλάβη το σύστημα. Περιμέναμε για περίπου δύο ώρες μέσα στην αίθουσα, δεν ξέραμε να θα δώσουμε τελικά και πότε” αναφέρει στο NEWS 24/7 ο Ορφέας Γεωργιάδης, μαθητής της Γ’ Λυκείου.

Περιγράφοντας το κλίμα που επικρατούσε μεταξύ των μαθητών, έκανε λόγο για μεγάλη ανυπομονησία, μια διαδικασία που επέτεινε το άγχος τους “που είναι ήδη μεγάλο λίγες μέρες πριν της Πανελλήνιες” καθώς τις μέρες αυτές “δεν υπάρχει περιθώριο να χάνουμε έτσι χρόνο”, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.

“Αυτό που έγινε μου θύμισε την περίοδο της πανδημίας, όταν έπεφτε συνέχεια το σύστημα” σχολίασε παρομοιάζοντας τα σημερινά προβλήματα με αυτά που υπήρξαν κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης την περίοδο εκείνη.

Με τις ανεπάρκειες του συστήματος της Τράπεζας Θεμάτων ήρθαν βέβαια πρώτοι αντιμέτωποι οι εκπαιδευτικοί, καθώς οι διευθυντές των σχολείων δεν μπορούσαν να μπουν στην Τράπεζα Θεμάτων για να κληρώσουν, όπως ορίζει η νομοθεσία, τα θέματα των ενδοσχολικών εξετάσεων, ενώ στη συνέχεια καταγράφηκαν και επιμέρους τεχνικά προβλήματα σε σχολεία ανά την Ελλάδα, μετά την είσοδο στην πλατφόρμα.

Ο Νεκτάριος Κορδής, μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ, μίλησε στο NEWS 24/7 για αυτά τα προβλήματα, επισημαίνοντας πως αυτά αφορούν μεγάλο μέρος των σχολείων της χώρας, όπου σε πολλές περιπτώσεις, οι εξετάσεις της Α’ και Β’ Λυκείου, της β’ δηλαδή βάρδιας αναβλήθηκαν, καθώς αυτές της Γ’ Λυκείου διεξήχθησαν περίπου δύο ή και τρεις ώρες αργότερα από το προγραμματισμένο.

Αρμόδιο για το εν λόγω ζήτημα είναι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το οποίο ανέφερε σε μια λιτή δήλωση μέσω του προέδρου του, Γιάννη Αντωνίου, πως από τη μεριά του «γίνεται ότι είναι ανθρωπίνως δυνατόν για να αποκατασταθεί το τεχνικό πρόβλημα». Στο ίδιο κλίμα, το υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε ένα επίσης λακωνικό σχόλιο, αναφέροντας πως «παρά την πρωινή καθυστέρηση, κανονικά διεξήχθησαν οι ενδοσχολικές εξετάσεις στην πλειονότητα των λυκείων. Ειδικά σε ό,τι αφορά τη Γ’ λυκείου, οι μαθητές εξετάστηκαν κανονικά σήμερα». Αργότερα, το μεσημέρι της Δευτέρας επανήλθε, κάνοντας λόγο για μεγάλης διάρκειας και κλίμακας επίθεση χάκερ.

Περιγράφοντας το τι ακριβώς σημαίνει η διαδικασία της Τράπεζας Θεμάτων για τους εκπαιδευτικούς, επεσήμανε ότι “συνάδελφοι βρίσκονται στα σχολεία από τα ξημερώματα, σε πολλές περιπτώσεις από τις 5 ή τις 6 το πρωί προκειμένου να διεξαχθεί η κλήρωση για τα θέματα” ενώ στη συνέχεια έκανε λόγο για έντονη ανησυχία της εκπαιδευτικής κοινότητας μετά το σημερινό, “ξαφνικό” πρόβλημα που αντιμετώπισε το σύστημα, καθώς βρισκόμαστε λίγες ημέρες πριν τη διεξαγωγή των Πανελληνίων. “Φανταστείτε να συμβεί ξανά κάτι τέτοιο εκείνες τις ημέρες” είπε χαρακτηριστικά.

“Δεν γίνεται να αποδίδονται όλα σε αστοχία. Αστοχία με τα Τέμπη, αστοχίες στην πανδημία. Υπάρχουν ευθύνες και αυτές πρέπει να αποδοθούν” υπογράμμισε ο κ. Κορδής. “Δεν γίνεται να λένε κάποιοι, όπως ο κ. Οικονόμου, ότι η Ελλάδα ηγείται της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, να πέφτει γενικά το σύστημα σε όλη τη χώρα και να τινάζονται οι εξετάσεις στον αέρα” πρόσθεσε.

Για την Τράπεζα Θεμάτων, επεσήμανε πως πρέπει να καταργηθεί, για μια σειρά από λόγους που έχει αναδείξει πολλές φορές στο παρελθόν η ΟΛΜΕ, η οποία και στη σημερινή ανακοίνωσή της επιμένει να ζητάτην κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, που λειτουργούν σαν φίλτρα απόρριψης μαθητών από τα Λύκεια, που έχουν οδηγήσει σε σημαντική εντατικοποίηση την μαθησιακή διαδικασία και σε αύξηση του άγχους των μαθητών”.

Σύμφωνα με τον κ. Κορδή, η Τράπεζα Θεμάτων πρέπει να καταργηθεί καθώς, μεταξύ άλλων έχει “διάφορα λάθη στα θέματα στο εσωτερικό της”, ενώ υπάρχουν και καταγγελίες για την ύπαρξη θεμάτων που είναι “πάνω από τα όρια της λογικής του μέσου μαθητή, κάτι που παρατηρείται όταν σε τάξεις αποτυγχάνουν στις εξετάσεις το 70% – 80% των μαθητών”. “Εκεί δεν γίνεται να φορτώνεται η αποτυχία στα παιδιά, κάτι λάθος υπάρχει στα θέματα” εξήγησε, για να συμπληρώσει στη συνέχεια πως “οι αποτυχίες αυτές είναι που σπρώχνουν τα παιδιά στα κολέγια”.

Για το είδος των προβλημάτων που οδήγησαν στη σημερινή κατάσταση, ο κ. Κορδής τόνισε ότι μιλάμε για διαφορετικά προβλήματα από την Αττική μέχρι την Κρήτη μέχρι τις 10:30 το πρωί, και αναφέρθηκε συγκεκριμένα σε προβλήματα που εντοπίστηκαν στην Κρήτη, όπου για τεχνικούς λόγους, αφού ανέβηκε το σύστημα, εμφάνιζε τα δύο από τα τρία θέματα.

Έπειτα ο κ. Κορδής απέδωσε τις ευθύνες για την κατάσταση που επικρατεί, στις απαρχαιωμένες υποδομές του υπουργείου Παιδείας. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε τόσο στην προβληματική πλατφόρμα του ΙΕΠ, αλλά και στο απαρχαιωμένο πανελλαδικό σχολικό δίκτυο. “Έχουν δοθεί τόσες απευθείας αναθέσεις και τα σχολεία μας δουλεύουν με εργαλεία του ’70” είπε χαρακτηριστικά.

“Στα σχολεία υπάρχουν διαδραστικοί πίνακες, ενώ δεν έχουν φροντίσει να υπάρχει παντού ιντερνετ. Έχουν φτιάξει μια καλογυαλισμένη βιτρίνα, αλλά στ’ αλήθεια πρόκειται για έναν χάρτινο πύργο” υπογράμμισε σχολιάζοντας τα πεπραγμένα του υπουργείου Παιδείας. Όπως σημειώνει, “υπήρχε η δυνατότητα με μια χρηματοδότηση να λυθεί το θέμα του ίντερνετ αν υπήρχε βούληση”.

Τέλος, χαρακτήρισε τις Πανελλήνιες “ιερό δισκοπότηρο της εκπαίδευσης”, σημειώνοντας την αδικία “13 χρόνια εκπαιδευτικής διαδικασίας να κρίνονται από την επιτυχία ή αποτυχία του παιδιού σε μια ημέρα, σκέψη που επιδρά αρνητικά στην ψυχολογία των μαθητών γεμίζοντάς τους με άγχος. “Σκεφτείτε πόσο επιβαρύνεται η ψυχολογία των μαθητών με το σημερινό φιάσκο της Τράπεζα Θεμάτων” τόνισε.

Σχολιάζοντας την κοινή ανακοίνωση των υπουργείων Παιδείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όπου αναφέρουν ότι “το σύστημα δέχθηκε μεγάλης κλίμακας και διάρκειας κατανεμημένη επίθεση (DDoS) ο κ. Κορδής σχολίασε:

Το σύστημα έχει προβλήματα είτε γίνεται επίθεση από χάκερ, είτε καταρρέει λόγω έλλειψης συντήρησης. Μακάρι να μην συμβεί τίποτα, αλλά δεν διασφαλίζεται από κάπου ότι το σύστημα των Πανελληνίων δεν μπορεί για παράδειγμα, να δεχτεί παρόμοια επίθεση

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα